ניחוחות של פלייאוף – הכנה למחזור ה-24 בליגת החלומות

אנחנו מתקרבים בצעדי ענק לפיצול פלייאוף העליון והתחתון, עוד שלושה מחזורים ואנחנו שם. לפי הקלישאה הידועה, קצת פחות מהמקורית, לפלייאוף יש חוקים משלו בליגת החלומות. אני כמובן ארחיב על זה לקראת המעבר. בקצרה ניתן לקחת 3 שחקנים מכל קבוצה במקום 2. העובדה שיש מספר משחקים שונה בפלייאוף העליון והתחתון (מספר שונה של קבוצות ומספר שונה של סיבובים”) יוצר מחזורים שבהם יש רק משחקים מהפלייאוף העליון. במעבר בין מחזורים כאלה מקבלים 11 חילופים. גם לדברים האלה כבר ניתן כביכול להתכונן כשאנחנו חושבים על חילופים, אבל זה קצת מוקדם מידי.
באנר דף הבית - מונגיאל טיקטיק והזווית
מעבר לשינויים הטכניים מבחינת החוקים של ליגת החלומות, יש למשחקי פלייאוף שני אספקטים נוספים שמאפיינים אותם, וניתן למצוא אותם גם במחזור הנוכחי. הראשון הוא הדמיון היחסי באיכות הקבוצות. משחקי פלייאוף בהגדרה הם משחקים בין קבוצות שבמהלך העונה היו במקומות דומים בטבלה. צמרת מול צמרת, תחתית מול תחתית. המאפיין השני הוא שיש משחקים שממש חשובים לקבוצה אחת, אבל פחות לשניה. מה לעשות, היינו רוצים שלא, אבל זה משפיע.
המחזור הקרוב כולל כמובן שני משחקים בין ארבעת המובילות. הפועל ב”ש מאחרת את בית”ר ירושלים ו-מכבי ת”א את הפועל חיפה. אומנם שאר המשחקים הם בין קבוצות שישחקו בפלייאופים שונים, אך אם מסתכלים על קבוצות הפלייאוף העליון הפערים עדיין לא קיצוניים. בני יהודה נגד עירוני ק”ש (מקום שישי נגד שביעי) במשחק שיכול להכריע סופית את העליה של בני יהודה לפלייאוף העליון. מכבי נתניה שמשלימה את התמונה מתארחת אצל מכבי חיפה, שאומנם במקום ה-10, אבל אם תשאלו את הווינר עדיין פייבוריטית. בתחתית, יש לנו מקום 11 נגד 12 (רעננה ו-אשדוד). המשחקים האחרים של הפלייאוף התחתון”, הם בדיוק אותם משחקים בין קבוצות שיש להם הרבה על מה להיאבק נגד אלו שפחות. מכבי פ”ת ובני סכנין שמצד אחד כבר דיי איבדו סיכוי לפלייאוף עליון, ומצד שני לא דואגות יותר מידי מהתחתית. משחקות נגד אשקלון ו-עכו שנמצאות עמוק בבוץ. 

בית"ר ירושלים הפועל ב"ש מחזור 11 2017

אז מה עושים עם כל זה? 

קודם כל, צריך לקחת בחשבון כשמסתכלים על רצף המשחקים של קבוצה\שחקן שמה שחשוב זה ה-3 משחקים הקרובים ואז חוקי המשחק משתנים קצת. במשחקי הצמרת, אין פה משהו חכם מידי לעשות מעבר ללהמר מה אתם חושבים במחזור הזה ולהחזיק חזק בשחקנים שכבר יש לכם. לא הייתי הולך על גישת הלהוציא למחזור אחד, לכל הקבוצות יש רצף משחקים סביר לחלוטין לאחר מכן במיוחד לבית”ר. במשחקים שהם לא הצמרת, הייתי שם דגש חזק יותר על מה הקבוצות אשכרה משחקות. למשל, משחקים עם קבוצות עם פחות על מה לשחק נוטים גם להיות עם פחות שערים נקיים. לכן, למרות שעל הנייר זה מתבקש”, לא הייתי לוקח כל כך מהר הגנה מ-מכבי פ”ת. בני יהודה במחזור הזה במשחק שעדיין חשוב בשביל להבטיח פלייאוף עליון ואז נגד סכנין שבמצב דומם היא צריכה להיות אופציה טובה לקחת ממנה שחקנים. ב”ש אחרי בית”ר ברצף של ק”ש (שכנראה תהיה מחוץ לתמונה) ואז סכנין לא להוציא שחקנים למרות שנגד בית”ר. בקיצור, תכניסו את זה למערכת השיקולים שלכם.

 מה הווינר אומר לנו על הסיכויים של ההגנות לשמור על שער נקי במחזור הזה? 

  1. מכבי פתח תקווה 61% (נגד עכו ב’)
  2. מכבי תל אביב 61% (נגד הפועל חיפה ב’)
  3. הפועל באר שבע 55% (נגד בית”ר ב’)
  4. הפועל רעננה 55% (נגד מ.ס אשדוד ב’)
  5. הפועל אשקלון 55% (נגד בני סכנין ב’)
  6. בני יהודה 54% (נגד ק”ש ב’)
  7. מכבי חיפה 53% (נגד נתניה ב’)
  8. מ.ס אשדוד 47% (נגד רעננה ח’)
  9. בני סכנין 47% (נגד אשקלון ח’)
  10. עירוני ק”ש 45% (נגד בני יהודה ח’)
  11. מכבי נתניה 44% (נגד מכבי חיפה ח’)
  12. בית”ר ירושלים 37% (נגד ב”ש ח’)
  13. הפועל חיפה 33% (נגד מכבי ת”א ח’)
  14. הפועל עכו 31% (נגד מכבי פ”ת ח’)
מכבי פתח תקווה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL
אפשר לראות גם ביחסים של הווינר לעומת מחזורים אחרים את מה שכתבתי עליו למעלה. בד”כ יש הרבה יותר קבוצות עם יחסים קיצוניים” למעלה ולמטה. במחזור הזה יש הרבה יותר בטן של משחקים שהם באיזור ההטלת מטבע על האם יהיה שער נקי או לא לשתי הקבוצות. 
** אל תקחו את האחוזים קשה מידי. זאת הערכה על בסיס היחסים שבהגדרה בה האחוזים גבוהים מהמציאות. לסדר בין הקבוצות + ההפרשים בין האחוזים כן יש משמעות יותר מאשר לאחוז המוחלט כמספר.



שחקנים לשים לב אליהם:

 שבוע שעבר מוגרבי בישל (5 נק’), קהת איכזב (2 נק’) ו-אספה לא סיפק את הסחורה (נק’ 1).
ההמלצות לשחקנים להמר עליהם בחלק הראשון היו קצת יותר מוצלחות 🙂 (זקרי, אז’ובל, קוואנקה וסילבסטר)

מוחמד עלי קמארה הפועל רעננה, 5 מ’ הגנה

הבלם הגבוה מ-גינאה מייצב את עצמו כאחת מהברקות הסקאוטינג של העונה, ולא פחות חשוב, כנכס ליגת החלומות משמעותי. הוא שחקן ההגנה במקום ה-8 בצבירת הנקודות עד כה העונה. מעל כל השחקנים של הפועל ב”ש, בית”ר, נתניה ומכבי חיפה למשל. מעבר לתרומה ההגנתית, לקמארה גם יש שני שערים ובישול. לא מעט בשביל בלם בקבוצת תחתית. רעננה במחזור הנוכחי בקרב תחתית חשוב מאוד נגד מ.ס אשדוד ו-במחזור הבא היא נגד מכבי פ”ת שבקלות יכולה להיכנס לתרדמת בתקופה הקרובה. 
למה לא? כי הפועל רעננה היא קבוצת בית” רעה, והיא משחקת במחזור הזה בבית. כי זאת בכל זאת הגנה של רעננה. כי זה רק ל-2 מחזורים, עוד 3 מחזורים רעננה נגד בית”ר.

דין מורי בני יהודה 6 מ’ הגנה

בואו נגיד שלא חשבתי שאני אגיע למצב שההמלצה שלי תהיה דין מורי, אבל תזרמו איתי שניה, אפילו אם אתם אוהדי בית”ר ירושלים ואתם בטוחים במאה אחוז שלא מקבלים ניקוד על זה ששחקן עשה טעות שגרמה לספיגה של הקבוצה שלו. אז למה כן? מורי הפך להיות סופר-באנקר אצל יוסי אבוקסיס. הפער בין המילה באנקר לבונקר הוא לא גדול ודיברתי על אבוקסיס, אז אתם כבר מבינים לאן זה הולך. בני יהודה קבוצה שיודעת להגן כשהיא צריכה. היא עושה את זה מעולה כשהיא משחקת נגד הגדולות. אומנם, היא לא נגד גדולה, אלא נגד עירוני ק”ש. אך שימו לב לסיטואציה. ק”ש נמצאת מקום אחד מתחת לבני יהודה, בפער ביניהן הוא 7 נקודות. יש עוד 3 משחקים. כלומר, אם יש תיקו במשחק ביניהן, בני יהודה הבטיחה שק”ש (ואף אחת אחרת) לא תעבור אותה. מישהו יכול להגיד לי שלאבוקסיס לא טוב תיקו פה? + מחזור הבא הם נגד סכנין. למה דווקא מורי? כי קנדיל הורחק נגד בית”ר. כי מורי הוא שחקן ההגנה שחוץ מקנדיל תרם הכי הרבה להתקפה (שער ושני בישולים). 
למה לא? כי זה דין מורי. הוא עוד יבקיע איזה גול עצמי ואני אצטרך לקחת הפסקה מהטור מרוב הודעות נאצה. 

לידור כהן, מכבי פתח תקווה

לידור כהן מכבי פ”ת 8 מ’ קשר

אז נכון שחפרתי לא מעט על זה שלמכבי פ”ת יש פחות על מה לשחק, זה לא אומר שהיא לא תעלה על המגרש. היא בכל זאת משחקת בבית נגד הקבוצה הכי חלשה בליגה. אז אני כן מצפה שהיא תיזום ותתקוף בחלק יחסית משמעותי של המשחק. ההמלצה, נובעת מזה שהכלים ההתקפיים של מכבי פ”ת מאוד מוגבלים, ואם כבר מישהו יממש את ההיתרון האיכותי שלה, זה כנראה יהיה לידור כהן. טאדה, החלוץ המוביל שלה, פצוע. עדן שרם לא נכנס שם טוב לעניינים. כך שבעצם השחקן עם החוש הכי טוב לכיבושים בצד של מכבי פ”ת יהיה לידור כהן. לעומת עדן שרם שהגיע בחורף ולא נכנס לעניינים, יוסי בניון דווקא כן, ולידור כהן הוא בדיוק השחקן שיכול להנות מזה. 
למה לא? כי כנראה שאם אתם תכניסו קשר במחזור הזה זה יהיה דיא סבע. כי אם סולומון חוזר אז גם בניון וסולומון יכולים לספק מספרים ולא רק לידור כהן. כי חפרתי על זה שאין למכבי פ”ת על מה לשחק.
אה, ואל תשכחו להחזיר את דיא סבא.
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח