נבחרת ישראל בכדורגל – עומדים במקום

לקראת משחקי הידידות נגד מולדובה ולקראת המשך משחקי מוקדמות יורו 2018 של נבחרת ישראל, ברצוני להרחיב קצת על מצב הנבחרת הלאומית שלנו ב-50 שנות הגלות שלנו מטורנירים גדולים בעולם.

למרות היותי פטריוט גדול בכל מה שקשור למדינת ישראל, לגבי נבחרת ישראל בכדורגל אני קצת פסימי בהווה וגם לגבי בעתיד. שנים ארוכות חווינו חילופי מאמנים, שחקנים, אנשי צוות, עוזרים, יושבי ראש התאחדות ועוד כל מיני תפקידים הזויים, כמו מתורגמן שהוא עוזר מאמן. ועדיין, שום דבר לא התקדם מבחינה מקצועית על המגרש. אנחנו אותה נבחרת קטנה שנשענת על ליגיונר כזה או אחר, שנותן משחקים מעולים בקבוצתו ובנבחרת הוא נעלם.

הרכב הנבחרת
הרכב הנבחרת למשחק הערב נגד מולדובה. (קרדיט תמונה: עמוד הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל בישראל – The Israel Football Association)

אלה השאלות שעולות לי בראש בכל קמפיין ולפני כל משחק: לפי אילו פרמטרים בוחר מאמן הנבחרת את הסגל למשחק הקרוב? האם השחקנים זומנו לפי יכולתם המקצועית בזמן שקרוב למשחק עצמו? האם כמו בשכונה, מוזמנים דווקא השחקנים שעל הנייר הם הכי טובים?

לפי דעתי, אלה התשובות לשאלות הללו:

הרבה שחקנים זומנו לנבחרת הלאומית בעיקר בגלל השם שלהם, אולי בגלל השם של הסוכנים שלהם ולפעמים גם כי המאמן פשוט אוהב שחקן מהתקופה שהוא אימן אותו בקבוצה. לדעתי שחקנים עברו בנבחרת כי הם היו צריכים מספר הופעות בנבחרת הלאומית כדי לקבל אשרת עבודה בליגה אנגלית למשל. הרבה שחקנים שעמדו לסיים חוזה היו צריכים להקפיץ את הערך שלהם בכדי להשיג חוזים טובים יותר. היו כאלה שזומנו כי באמת היו טובים יותר באותה תקופה, אבל פשוט לא שותפו. ככה לעולם לא נגיע לשום טורניר כדורגל גדול אפילו בעוד כמה שנים.

בנבחרות אחרות בעולם, השחקנים הנבחרים הם השחקנים בכושר הטוב ביותר באותו רגע נתון. או שחקנים שכבר שנים מתואמים מבחינת שיטת המשחק של המאמן שלהם. גם בנבחרות קטנות רואים שיפור משמעותי ברמת המשחק וברמה המקצועית של השחקנים. אצלנו הכל נשאר אותו דבר; לכל אימון ולכל משחק מגיעה רכבת של שחקנים חדשים שמופיעים לראשונה בנבחרת, יחד עם שחקנים ותיקים שכנראה יש להם מקום קבוע בנבחרת בגלל שמם ובגלל שכל כותרות העיתונים יזעקו אם הוא לא יוזמנו.

בניון וסולומון
הצעיר ביותר והותיק ביותר בנבחרת. (קרדיט צילום: עמוד הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל בישראל – The Israel Football Association)

עכשיו תתארו לעצמכם שבסופו של דבר כן נצליח לעלות לטורניר היורו או המונדיאל. איך המאמן הלאומי יצליח לבחור את 18 השחקנים הטובים ביותר? איך הוא יבחר מי השחקנים הישראלים שירשמו בדפי ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי והצליחו להעפיל לטורניר גדול אחרי המון שנים של כישלון? תתארו לכם איזה כאוס ובלאגן זה יצור כאן, כשכל כך הרבה אנשים יכולים להשפיע על הבחירה של המאמן הלאומי, מי שלא יהיה.

עכשיו כנראה אני חייב לסיים במשפט שכל קשר בין הכתבה למציאות הוא מקרי בהחלט. כל הכתוב הוא לפי דעתי האישית ואני לא באמת יכול לדעת מה באמת מתרחש בין מקבלי ההחלטות בנבחרת ישראל בכדורגל. לכאורה.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח