מעמד המאמן טייק II

בטור הראשון שלי באתר כתבתי על מעמד המאמן מנקודת מבטם של השחקנים, הבעלים והאוהדים, אך תחושת הגועל שמלווה אותי בימים האחרונים הביאה אותי לכתוב על זה שוב משום שהבנתי שהבעיה היא דווקא במאמנים עצמם.

נתחיל בסיפור החם של היום – יוסי מזרחי מסיים משחק בליגה הלאומית כמאמן הפועל ירושלים, שהתחילה עונה בצורה טובה יחסית עם 11 נקודת ב8 משחקים, הולך לבעלים ואומר לו שהוא מתפטר. למה? כי למזרחי ישנה הצעה מאשדוד.

הסיפור המגעיל מתחיל פה. ב21:30 בערך יצאה ההודעה על התפטרותו של יוסי מזרחי מאימון הפועל ירושלים, וכ-20 דקות לאחר מכן הצליחו בן זקן ומזרחי (שנפגשו לא מזמן, "אבל לא דיברו על כדורגל") לסגור את כל פרטי החוזה ולהוציא הודעה לתקשורת. ואם חשבתם שזה סוף הגועל בכדורגל שלנו אז טעיתם, השמועות מדברות על התרחיש הבא: במידה ורן בן שמעון מפסיד את המשחקים הקרובים (יש לו שלושה משחקי בית) או תוצאות שלא ימצאו חן בעיני טביב הוא יכול למצוא את עצמו מחוץ לביתר ירושלים, ומי יחליף אותו? המשך השמועה מדבר על סיטואציה די מוזרה שבה טביב ודראפיץ, שהשלימו לאחרונה אחרי שטביב זרק אותו בשנה שעברה, יחברו שוב ודראפיץ, שנמצא בנתניה ולא כל כך מסתדר עם הבעלים, ימצא את עצמו חזרה בבית"ר.

מה הפלא שהמעמד בשפל? כדי שיהיה להם בכלל מעמד וכבוד של מאמן הם צריכים להתחיל בלתת כבוד אחד לשני ולמקצוע. אם אותם מאמנים מסכימים לתנאים הזויים כמו פיצויים רק של חודש או לשמש כרכב הסעות של ציוד לאימונים והתערבות בלתי פוסקת בכל הקשור לצד המקצועי של הקבוצה, אז מישהו בכלל חושב שמאמן יכול לקבל או לדרוש כבוד?

כל זה ועוד משמש תירוץ לאותו היחס מהשחקנים, ההנהלה והקהל שמבינים שמדובר בעוד מאמן שזמנו הקצר מוקצב מראש.

ולכל זה מתווסף עניין "החברים" – אותם מאמנים שיושבים בחוץ ורק דואגים לתפקיד הבא שלהם על ידי זריקת מילים חמות לבעלים, גיבוי מלא לכל החלטה לא משנה עד כמה נוראית היא, וחנפנות בלתי נגמרת.

אותם "חברים" שקוראים לפטר, להעיף את המאמן גם אם הם לא אומרים את זה בקול אלא רומזים במשפטים כמו "מאמן שלא משתמש בX ו-Y לא אמור לאמן אותם" (מתוך משחק בליגת העל השבת), אותם חברים שיושבים בחוץ ורק מחכים שהמאמן יפוטר כדי להציע את השירות שלהם. עם כאלה חברים, לא צריך אויבים.

אז לפני שמדברים על הבעלים, על השחקנים ועל התקשורת, המאמנים צריכים להתחיל לעבוד על פי קוד אתי מסוים שיכבד אותם ושהם יכבדו את חבריהם למקצוע, וברגע שהם יתחילו להשתמש בזה הם יוכלו להשיב לעצמם את הכבוד האבוד.

מעמד המאמן
קרדיט לדף הפייסבוק של "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח