סיפור ידוע מראש(?)

עדן בן בסט בבאר שבע. על הנייר מדובר בהחתמה טובה לכל הצדדים (חוץ מהפועל חיפה כמובן)  – חלוץ שכבש 12 שערים, שיחק טוב ועשה את העבודה שציפו ממנו בצורה מעולה.

אבל כשבוחנים את הסיפור טיפה יותר לעומק ואם נבחן את החלוץ לאורך הקריירה שלו, נבחין בדבר מרכזי: בן בסט עדיין לא הצליח בקבוצה גדולה, ולמעשה ברוב הקריירה שלו (למעט עונה טובה בברסט הצרפתית) לא באמת הצליח. יתרה מזאת, ממוצע השערים שלו היה של 2-3 שערים בלבד לעונה! איפה הוא כן הצליח? בהפועל חיפה. העונה הגדולה ביותר של עדן בן בסט הייתה בהפועל חיפה בשנת 2010/2011 – ב30 משחקים כבש 18 וסיים מקום 2 בטבלת מלך השערים ביחד עם אלירן עטר ממכבי ת"א. הסיבות לחוסר ההצלחה של בן בסט בקבוצות גדולות מגוונות. אם אצטרך להצביע ספציפית על הסיבות המרכזיות שלדעתי השפיעו על התפקוד של בן בסט על הבמות הגדולות יותר, הייתי מצביע על חוסר היכולת שלו להתמודד עם לחץ וחוסר סבלנות מהקבוצות שהיה בהן.

עדן בן בסט
Credit to "Eden Ben Basat" Facebook page

זו החתמה משתלמת לבאר שבע משום שהחלוץ הראה לחימה בלתי מתפשרת ומנהיגות על הדשא ומחוצה לו. למרות כל זה, באר שבע צריכה לשאול את עצמה למה היא מצפה מבן בסט ואיך הוא מתאים לה בשיטת המשחק שלה. אז למרות שחבריי אוהדי באר שבע כבר הסבו את תשומת ליבי שסגנון המשחק של באר שבע התבסס על מתפרצות בפלייאוף ולטענתם בן בסט מתאים לשיטת המשחק, לטעמי בן בסט לא קשור לשיטת המשחק של באר שבע. אז נכון שבכר שיחק על מתפרצות חלקים מהעונה, אבל באר שבע שבכר רוצה לראות, והוא אומר את זה בכל מקום אפשרי, זו באר שבע ששולטת במשחק, מניעה כדורים במרכז ו"מתעללת" ביריבה שלה. בן בסט מעדיף משחק מתפרצות מהירות שמובילות אותו למצבים נוחים יותר.



אז האם בן בסט הפעם יצליח? אני חושב שלא. אני חושב שהמעבר של עדן בן בסט יתברר כטעות בטווח הארוך, טעות לכל הצדדים המעורבים בסיפור הזה. עדן לא הצליח להוכיח עדיין את היכולת שלו בקבוצה גדולה (למרות שהוא קיבל מספיק הזדמנויות לדעתי), ובסיטואציה שיש היום בהפועל באר שבע לא בטוח שיצליח למצוא את מקומו.

ואחרי כל זה? אני באמת מאחל לעדן בן בסט בהצלחה.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח