לקראת המשחק המרכזי – משחק העונה

כשהאלופה וסגניתה נפגשות זה תמיד מעניין. אם בשנים האחרונות התרגלנו לכך שמרוץ האליפות הוא בין באר שבע ומכבי תל אביב, העונה משהו השתנה. מעונת המשחקים 2013-2014 ועד עונת המשחקים הקודמת 2016-2017, בנקודת הזמן הזאת של העונה שתי קבוצות בלבד נותרו במאבק האליפות (למעט בעונת 2014-2015) וההפרש בניהן עמד על ממוצע של 5 נקודות, בעוד ההפרש בין מקום שני למקום שלישי כבר עמד על ממוצע של 11 נקודות. אבל העונה לא כך הדבר. ערב המחזור, ההפרש בין באר שבע שבמקום הראשון לבין הפועל חיפה שבמקום הרביעי עומד על 5 נקודות בלבד. אז מה שונה העונה? לדעתי באר שבע ומכבי תל אביב לא התחזקו במקומות שהיו צריכים ולכן אנחנו נמצאים במצב הזה.

מכבי תל אביב הפועל באר שבע משחק עונה
קרדיט לדף הפייסבוק של "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"

לא רק ההפרש ביניהן צמוד, אלא כל הנתונים צמודים וזה סיפור העונה. מכבי תל אביב כבשה 35 שערים? באר שבע 34, תל אביב ספגה 19? באר שבע 16, יחס איומים לשערים: תל אביב עם 10, באר שבע עם 9, וכן הלאה. כל הנתונים האלה רק מראים עד כמה שהקבוצות שיווניות העונה ועד כמה הראש בראש ביניהן היום הוא בלתי צפוי לחלוטין. אם בעונות הקודמות היה אפשר לדבר על קבוצה שנמצאת בריצה יותר טובה, או לדבר על איכות מול היריבה, העונה גם בבאר שבע וגם במכבי תל אביב הכל מאוד דומה.

מכבי תל אביב מגיעה למשחק הזה אחרי התיקו מול בני יהודה, וההדחה מגביע המדינה. התוצאות האחרונות לא בדיוק משקפות את מה שעברה מאז המשחק בסיבוב הקודם. מאז ההפסד לבאר שבע בסיבוב הקודם היא לא הפסידה בליגה 12 משחקים, 7 ניצחונות ו-5 תוצאות תיקו, כבשה 23 שערים, וספגה רק 9 שערים לעומת 10 שערים שספגו בשמונת המשחקים הראשונים בלבד. הקבוצה של ג'ורדי מאז המשחק האחרון בין הקבוצות משחקת כדורגל משופר ומשיגה תוצאות בהתאם.

טיקטיק מונדיאל
התיקו במשחק הקודם נגד בני יהודה לא מראה לטעמי את היכולת האמיתית של הקבוצה. למרות השינויים הקיצוניים ביכולת של השחקנים, מכבי תל אביב הוכיחה לאורך הסיבוב שהיא קבוצה טובה ויעילה, כאשר גם במשחקים לא מספיק טובים שלהם לרוב הם מנצחים ואם מישהו מסתכל מהצד הוא לא ידע שהמשחק היה לא מספיק טוב. ככה לטעמי קבוצה שרצה לאליפות צריכה לשחק.

באר שבע לעומת זאת מגיעה למשחק הזה אחרי ניצחון 3-1 על רעננה, כרטיס לרבע הגמר ורכש מעניין. אבל לא הכל ורוד אצל באר שבע שמגיעה למשחק הזה כשוואקמה לא הבקיע בליגה חמישה משחקים, ועוד יותר מעניין יהיה לראות את אוגו שגם לא נראה כל כך טוב במשחקים האחרונים וגם יופיע לראשונה אחרי השמועות שקישרו אותו לטרייד אוגו-האסלביינק. מאז המפגש הראשון ביניהן באר שבע ניצחה 8 משחקים, 3 תוצאות תיקו והפסד בודד, כבשה 21 שערים וספגה 8 שערים. גם בבאר שבע יש בעיה בסגל, רק שאלונה ובכר הביאו שחקנים שאמורים לפתור את מרבית הבעיות, וכבר היום נראה לפחות חלק מהם. קבהא אמור לקבל דקות משחק, ממן כבר שיחק במשחק הקודם והיה לא רע בכלל וגם החלוץ הרוסי-יהודי מאנזון אולי יקבל דקות בגלל חסרונו של פקהארט שלא יהיה בסגל בשל פציעה.

שפונגין, וואקמה, הפועל באר שבע, מכבי תל אביב
קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל

שחקן מרכזי:

מכבי תל אביב – אייל גולסה: הקשר שלא שהתחיל את העונה בצורה סדירה, שינה משהו במשחק של מכבי תל אביב במשחקים שהוא כן שיחק. הוא בישל 3 שערים ומסר 6 מסירות מפתח, אך המספרים המעניינים מדברים על רמת הדיוק שלו: 89% מסירות מדויקות, 60% תיקולים מוצלחים ומעט מאוד איבודי כדור. גולסה יצטרך להיות המנוע של ההתקפות הצהובות ובצד השני יצטרך לעזור בהגנה.

התמונה של ‏Maccabi Tel Aviv FC – מועדון הכדורגל מכבי ת"א‏.

הפועל באר שבע – מאור מליקסון: הסמל ביחד עם ברדה שאחראי על 3 שערים ו6 בישולים, אבל מעל הכל במקום הראשון בליגה עם 50 מסירות מפתח. זו התפוקה של מליקסון שיודע בהתקפה אחת לשנות את המשחק. מליקסון יודע שווקאמה נמצאה בתקופה לא טובה, וכל משחק ההתקפה באחריותו. הוא המנהיג במגרש ובאר שבע תצטרך אותו בשיא היכולת שלו.

הימור:

אחרי הכישלון החרוץ בשבוע שעבר מגיע משחק עוד יותר קשה להימור, אבל אין ברירה אלה חוקי הפורמט (למעט משחקים של הפועל חיפה) ולכן אני אלך על תיקו. שתי הקבוצות שוות בכל פרמטר במגרש ולכן התוצאה הברורה בעיניי היא תיקו.

דוידזאדה, מכבי תל אביב, הפועל באר שבע
קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח