מסע לאומי – פרק 2: דרבי.

מחזור שני, הפועל חיפה.

לשאר הטורים במסע

לקחתי לי שלושה ימים להירגע כדי להשלים בצורה נינוחה ורגועה את כתיבת הטור. לא יודע אם יש גיל כלשהו שזה עובר בו או לפחות אמור לעבור, אבל אני עדיין מוצא את עצמי לוקח קשה מאוד כשמפסידים בדרבי, בעיקר באחד כזה שהוא הראשון מזה שני עשורים ובעיקר בעיקר בגלל המצב של מכבי בעיר בשנתיים – שלוש האחרונות. מה לעשות, בעיה שלכם. ראיתם לינק, נכנסתם, ו… זה הכותב. רגיש קצת.

מכבי חיפה כדורסל
Credit to "Maccabi Haifa Basketball" Facebook page

האולם אמנם לא היה מלא, אבל הייתה אווירה פשוט מחשמלת מצד שני המחנות: אני יוצא מנקודת הנחה שהרבה מהנוכחים ברוממה בשלישי היו קהל כדורגל. בדרבים בכדורגל הקהלים יחסית רחוקים אחד מהשני ובכדורסל, לעומת מה שהורגלנו מהכדורגל, הקהלים יושבים הרבה יותר קרוב הודות לגודלו (בעצם לקוטנו…) של האולם וזה תרם למתח, לשנאה הספורטיבית ולאווירה החמה והחוויתית שהיו ברוממה בשלישי. הרושם והצמרמורות בגוף נותרו כאלה למרות ההפסד הכואב.

בטור הקודם בסדרה, הזכרתי כמה פעמים את הכאפה שקיבלתי מהדברים הקטנים במשחק ומחוצה לו שהזכירו לי שאני בליגה הלאומית. במשחק הזה קרה די ההיפך: לא זכור לי משחק עונה סדירה בליגת העל עם אווירה כזאת ברוממה.
תורים בקופות, כוחות אבטחה גדולים יחסית, הרבה קהל בחוץ לפני השריקה ובגדול אפשר היה להרגיש באוויר את ההתרגשות מחוץ לאולם, גם אצל מי שזוכרים את הדרבים הגדולים של העיר מהאייטיז וגם עבור צעירים יותר כמוני שחוו דרבי חיפאי בכדורסל לראשונה בחייהם.

 

אז הפסדנו להפועל ואנחנו במאזן 2-0 כרגע.
למרות הנמכת הציפיות שאופיינית לאוהדים הירוקים בצד הזה של העשור, אני עדיין מאוכזב מאוד. הבעיות שפירטתי בטור הקודם רק התעמקו בדרבי והוכיחו לי שאמנם אני לא מבין הרבה בכדורסל, אבל כן מבין בבעיות. In your face המורה שלי לחשבון מהיסודי שהורידה לי נקודות על בעיות מילוליות.

התבשרנו באמצע השבוע שחתם שחקן שנראה יחסית מבטיח (עלה עם הקבוצה שלו לליגה הספרדית הראשונה בעונה הקודמת) והוא אמור לעזור בקליעה (למרות ההתעוררות של פישר שכיכב בדרבי, נקווה שזאת לא הבלחה), אבל עדיין נותר הרושם שמכבי רכים בהגנה שהייתה סימן ההיכר שלה במס' עונות טובות. בנוסף, עדיין חסר לנו סנטר נוסף ומרגיש שהשחקנים שנבחרו לא יציבים מספיק כדי לייצר המשכיות שתחזיר את מכבי חיפה למקום הראוי לה.

בשבת מכבי תתארח ביבנה, אני לא אסע כי יש מכבי רגל נגד חדרה וניסו אביטן באותו הערב ובואו לא נשכח מאיפה באתי.
ניפגש בפרק הבא, בתקווה שהוא יהיה אופטימי יותר.

מכבי חיפה כדורסל
Credit to "Maccabi Haifa Basketball" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח