מסע לאומית: פרק 5 – אני לא נאחס!

מחזור שמיני – גליל עליון בבית

אז אחרי 4 טורים שלוו בפסימיות, באסה, קצת עצבים ובעיקר – ארבעה הפסדים, המסע זוכה, סוף כל סוף, לראות ניצחון בלייב עם אחלה תצוגת כדורסל ממכבי חיפה – 87-63 על גליל עליון, מחוזקת באוהד אחד שהרכיב אולטראס שלם והחליף חולצה במחצית. נשבע לכם, מצורפת תמונה כהוכחה:

 

גליל עליון אוהד
אוהד אחד, שתי חולצות
קרדיט לניצן הראל

אז מסכמים ניצחון, למען השם? אני מרגיש כמו חזן צבאי שצריך לתקלט בטומורלנד, מה לי ולזה?

אז קודם כל – אנחת רווחה. על אף חוסר האמונה שלי באמונות טפלות, נאחסים, קללות, חלוצים אוסטרלים עם אזרחות ישראלית וכיו"ב – זה כבר הפך למחשיד – 4 טורים, 4 הפסדים. מה נהיה?! אז הנה, ניצחון ראשון למסע, במשחק שאני מקווה שייזכר כנקודת מפנה לעונה של מכבי חיפה.

אמנם זה לא היה משחק מבריק, אבל בערך כמו שאמר מלקולם גלדוול בספרו 'מצוינים', זה לא משנה אם לאדם מחונן יש IQ 120 או 180, העיקר שהוא חכם "מספיק" כדי להיחשב מחונן.
אז מכבי חיפה לא הייתה בערב הזה 180 כפי שמצופה ממועדון גדול כמו מכבי חיפה בליגה הלאומית, אבל היא הייתה לגמרי 120, ואם זה ימשיך ככה אני לגמרי מוכן לחיות עם זה.

אז מה זה '120' של מכבי חיפה? פחות או יותר מה שהיה בניצחון על גליל – הגנה טובה הרבה יותר ממה שהציגה הקבוצה ברוב המשחקים הקודמים, בניצוחו של הפורוורד סמי גיבנס. אני מקווה מאוד שתהיה המשכיות בעניין מצידו של גיבנס, זר בלאומית חשוב פי כמה וכמה מליגת העל מכיוון שמותר לכל קבוצה לרשום שני זרים בלבד והם, מן הסתם, לא יכולים להיות שחקנים משלימים.

גיבנס אמנם מכיר את הליגה מ-3 עונותיו ברעננה, אבל אין מה להשוות בין מועדון עם פחות יומרות כמו הקבוצה מהשרון לעומת מכבי חיפה הלחוצה. נראה שגיבנס לאט לאט תורם להגנה הירוקה והרכה, זכר לעונה האחרונה בליגה העליונה, וגם הסנטרים הצעירים קופרברג וסורקין, ושאר הקבוצה גילו ניצוצות לצידו של הפורוורד, וזה די מעודד.

 

הלאה, משחק ההתקפה היה טיפה יותר מסודר ויעיל (שאת זה תמיד יותר קל להגיד כשהכדורים נכנסים, אבל לחלקים קצרים במשחק הייתה תחושה שהקבוצה מתחילה להתחבר), משחק ענק של ווילי וורקמן שמצופה ממנו להנהיג את הקבוצה עם 26 נק', וגם כמה דקות יפות של חלק משחקני הבית, מה שתמיד עושה טוב על הלב לאוהדים.
איזה כיף.

בשבת הפועל רמת גן תגיע לרוממה במטרה לבחון את ההמשכיות של מכבי חיפה ואת כוחו של הנאחס, ויהיה זה גם קרב על מומנטום, כי לאורדונים מאזן זהה לזה של מכבי, 4-4, ושתי הקבוצות ירצו לנצח ולתפוס גובה.

מקווה שנצא מחויכים גם מהמשחק הזה.

מכבי חיפה כדורסל
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי חיפה בכדורסל
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח