מי גדול יותר? זה ברור

// מאת רונאל רוזנברג

(הדברים שיאמרו כאן הם בתגובה לטור שפורסם בynet ב5/6 : http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4971688,00.html כדאי לקרוא קודם כל את הטור מynet).

בעקבות ההופעה של רונאלדו בגמר ליגת האלופות, עלתה עוד פעם השאלה – מי שחקן גדול/טוב יותר, מסי או רונאלדו? אז בטור האמור לעיל מynet טוען הכותב שרונאלדו "עקף" את מסי וכמו הרבה אתרים אחרים בארץ, התחילו להלל את מי שהם מחשיבים, בעקבות הופעתו בגמר, כשחקן הטוב בעולם.

כריסטיאנו רונאלדו
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

עוד לפני העניין העיקרי, מה שתופס אותי כבר בכותרת המשנה הוא המשפט "הזכיה של הפורטוגלי סגרה סופית את המאבק על השחקן הטוב בעולם".

אה באמת? ואם מסי יביא שנה הבאה טרבל ויזכה במונדיאל מה יגידו כל האתרים? מספר 2 בעולם סחב את ארגנטינה לזכיה? לא! הם יתהפכו, כמו תמיד, ויגידו שאין ספק ומסי הטוב בעולם. לכן, כבר מתחילת הטור הוא נשמע לא טוב ולא מקצועי. תקשורת ספורט במיטבה.

"לא צריך את גמר הצ'מפיונס במוצאי שבת כדי להבין עד כמה כריסטיאנו רונאלדו הוא הכי טוב שיש. אפשר ללכת לסטטיסטיקות, למצוא שם את הכל".

נכון, לרונאלדו שורה סטטיסטית טובה, תארים מרשימים ויש שיגידו אף טובים ממסי, אבל לדעתי קודם כל, לפני סטטיסטיקות, היכולת של השחקן היא שצריכה לתת לו את התואר הנכסף ובשבילי יש רק אחד שמשחק בשלמות שלא הייתה מעולם.

ואם נגיד שצריכים לבחון על פי תארים אז למה מראדונה נחשב לפי רבים כטוב בעולם? התארים המשמעותיים שלקח הם המונדיאל ו-2 אליפויות עם נאפולי (לא מוריד מערכו, אך זה אפסי לעומת הכמות של רונאלדו) אז לטעמי ברור שמראדונה נחשב כטוב בעולם בגלל היכולת וההופעות שלו במונדיאל וכך גם צריך להיות פה, גם התארים של מסי וגם היכולת שלו הם דבר שלא נראו מעולם אז איך אפשר להגיד שהוא מספר 2?.

"הכישרון, כמובן, נוטה לצד של מסי… לרונאלדו אין את כל זה, הוא לא נולד כקוסם עם הכדור"

הטענה של הכותב כאן היא שרונאלדו יותר טוב ממסי כי רונאלדו נולד בלי כישרון ועל כל ההישגים שלו הוא עבד ומסי פשוט נולד ככה אז הוא בכלל לא התאמץ. לדעתי הטענה היא הטפשית ביותר שהייתה יכולה לעלות בדיון הזה. אני יכול להבין מהטענה הזאת שרונאלדו צריך לעבוד קשה כדי להגיע לתארים כי הוא שחקן פחות טוב ממסי ובגלל זה הוא שחקן טוב ממסי?! נכון, לרונאלדו מגיעה הערכה גדולה על כך שהוא עובד קשה ומצליח להגיע להישגים, אבל זאת לא השוואה שמדברת על איך הוא משחק (אפשר להגיד שבגלל שמסי נמוך הוא צריך לקפוץ יותר גבוה לנגיחה מאשר רונאלדו ולכן מסי טוב יותר בנגיחות? ברור שזאת טענה מטופשת ואי אפשר להגיד אותה) ולכן היא צריכה להיפסל בתוקף.

"צריך למדוד את הסביבה בה צמחו השניים. למסי היה הרבה יותר קל. הוא גדל למעשה בחממה של בארסה, יתרון עצום לכל שחקן. רונאלדו גדל בפורטוגל, עבר למנצ'סטר יונייטד ומשם היה צריך להוכיח את תג המחיר הגבוה שלו במקום מאוד קשה, לוחץ והישגי – ריאל מדריד."

רונאלדו היה צריך להוכיח את תג המחיר שלו, אני חושב שכל שחקן צריך להוכיח את תג המחיר שלו לא? מסי לא היה צריך להוכיח את עצמו? ולמסי היה הרבה יותר קל? לא בטוח. להגיע בגיל 13 למדינה זרה רחוק מהמשפחה הוא לא בהכרח יותר קל מלהוכיח את עצמך.

ליאנל מסי
קרדיט תמונה: FIFA Football Awards Facebook Page

"למסי גם הייתה כמעט תמיד חבורה מקיפה נוצצת וטובה יותר בבארסה מאשר לרונאלדו בריאל. הוא שיחק בתחילת הדרך עם רונאלדיניו מעורר ההשראה, ולאחר מכן עם צ'אבי… ברור שגם ריאל מדריד היא לא רונאלדו ועוד עשרה, וטוני קרוס הוא בוודאי קשר ענק, כמו שקארים בנזמה חלוץ מרשים. אבל תהיו כנים – גם אתם מעריצי מסי – האם אפשר להשוות את כמות הכישרון הסובבת את מספר 10 של בארסה לאורך השנים, לזו שעוטפת את רונאלדו?"

בוודאי שאפשר וגם יש עם מי – קאקה, ראול, צ'אבי אלונסו, די מריה ובייל הם רק חלק מהשחקנים שסבבו את רונאלדו והיתרון של מסי פה על רונאלדו הוא לאו דווקא חומר השחקנים אלא העניין שקבוצת השחקנים שהקיפה את מסי התאמנה במשך שנים באותה שיטה ואותם שחקנים שיחקו ביחד והתגבשו עוד בקבוצת הנערים כך שיש פה עוד משהו מלבד מי שמסביב.

"על הסעיף השלישי, מתחם הנבחרות, כמעט מיותר להרחיב. מסי מפשל פעם אחר פעם עם ארגנטינה, בעוד רונאלדו לקח את היורו האחרון עם פורטוגל"

"מסי מפשל עם ארגנטינה פעם אחר פעם"- מישהו שלא מבין כדורגל יחשוב שהוא לא הצליח להעפיל למונדיאל, נכון שזה פספוס להגיע ל-3 גמרים ולא לקחת אפילו אחד, אבל מסי סחב את כל המדינה על הגב שלו בכל הטורנירים האלה ועם כל הכבוד לשמות האחרים בארגנטינה הם לא הורידו ממסי את האחריות לכול דבר שקרה לנבחרת הארגנטינאית בטורנירים האלו, ובכל אחד מהטורנירים האלו הוא זכה בתואר השחקן המצטיין. לעומתו, רונאלדו זכה ביורו האחרון, טורניר שבו פורטוגל עלתה מהמקום השלישי אחרי שלא ניצחה בכלל בשלב הבתים ובשלב הנוקאאוט עד חצי הגמר ב-90 דקות. כלומר, מראה על חולשת היורו לעומת הקופה אמריקה והמונדיאל (פורטוגל למשל גם לא העפילה משלב הבתים במונדיאל 2014). העובדה הזו משמעותית מאוד בעיני ואני לא חושב שאפשר להשוות, ואולי זה שרונאלדו נפצע בתחילת משחק הגמר נגד צרפת אומר שהשחקנים לא נעזרו בו כדי לזכות בתואר?

לסיכום, אף פעם לא תהיה תשובה מוחלטת למי השחקן הטוב בעולם. זה בעיקר תלוי על מה מסתכלים – על תארים או על יכולת אישית. לדעתי חייבים לתת ליכולת מקום הרבה יותר משמעותי ולכן התשובה שלי ברורה.

ליאו מסי
ליאו מסי. (קרדיט צילום: Leo Messi Facebook Page)
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח