מדד העוצמה של ליגת העל – מחזור 10

שפע הנתונים הסטטיסטיים שהמנהלת החלה לספק לנו, מאפשר לנו, אוהדי הכדורגל, לצלול עמוק יותר אל נבכי הנתונים. בעזרת נתונים אלה ובעזרתכם (תודה לכל מי שענה על הסקר) יצרנו אלגוריתם שמעניק לכל קבוצה ניקוד על הביצועים הסטטיסטיים, לכל מדד יש ערך ייחודי רק לו. ככל שהנתונים הסטטיסטיים יהיו טובים יותר כך הניקוד של הקבוצה יהיה גבוה יותר.
(לקריאה נוספת על המדד).

אתר הזווית בחסות טיק טיק

והרי תוצאות המחזור העשירי של "מדד העוצמה":

מדד העוצמה של ליגת העל מחזור 10המשחק המרכזי של המחזור הפגיש את מכבי נתניה המופלאה עם הפועל חיפה המפתיעה. הפועל חיפה לא מרשימה באופן עקבי בנתוניה הסטטיסטיים (ממוקמת רק במקום החמישי), אך מאוד הרשימה עד כה בהשגת נקודות (מקום ראשון). מכבי נתניה לעומתה מאוד מרשימה בנתוניה הסטטיסטיים (מקום שני), אך בליגה צברה טרם המשחק שמונה נקודות פחות מיריבתה (מקום חמישי). ואמנם גם במחזור הנוכחי מכבי נתניה (4.824) השיגה יותר נקודות מדד מאשר הפועל חיפה (3.594), לשמחתה של מכבי נתניה גם הניצחון היה ברגליה.
זה היה המשחק הראשון שבו הפועל חיפה לא כובשת והיא סיימה את המשחק עם 10 איומים בלבד לשער, הנתון הנמוך ביותר העונה (יחד עם המשחק נגד בית"ר, אך אז הבקיעה שלושה שערים).
מכבי נתניה מנגד ממשיכה לייצר איומים בקצב של וולקן פאלנס 30 מ"מ ולשמחתה גם פוגעת במטרה ביחס נהדר. 15 איומים לשער ו – 2 שערים נגד הפועל חיפה שמצטרפים ל – 16 איומים בממוצע ושער על כל 7 איומים לאורך כל עשרת המחזורים עד כה.

מכבי נתניה, בית"ר ירושלים, עלי מוחמד, אריק סאבו
קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל

במדד העוצמה הקודם שיערתי שהמגמה בהחזקת הכדור תימשך, הפועל חיפה אוהבת שהכדור ברגלי היריב ואילו נתניה אוהבת שהכדור ברגליה, ואכן מכבי נתניה החזיקה בכדור 58.55% לעומת 41.45% של הפועל חיפה. שתי הקבוצות רצו את אותו מרחק, 108 ק"מ, לכאורה נתון בו הפועל חיפה הייתה אמורה להוביל בגדול, אך שחקני מכבי נתניה הפתיעו והצליחו לרוץ 3.5 ק"מ יותר מהממוצע שלהם עד המשחק. אמנם הפועל חיפה שיחקה את 20 הדקות האחרונות בעשרה שחקנים, אך בדקות אלו שחקני מכבי נתניה רצו רק 0.7 ק"מ יותר משחקני הפועל חיפה, כלומר מכבי נתניה עמדו שווים בריצה גם מול אחד עשר שחקני המוליכה. מכבי נתניה המשיכה להיות אינטנסיבית ודינמית וכיאה לקבוצה שמחזיקה במספר הריצות המהירות הגבוה ביותר בליגה, רצה גם הפעם יותר מיריבתה וסיימה את המשחק עם 500 ריצות מהירות כ – 30 ריצות יותר מהממוצע. גם הפועל חיפה השקיעה את כל כולה ורצה כ – 30 ריצות יותר מהממוצע אך לה זה הספיק ל – 466 ריצות מהירות בלבד.
אמנם הפועל חיפה הצליחה משחק נוסף לא לספוג מחוץ לרחבה בניגוד לתחזית שלי (היו מספר נסיונות ממש קרובים כדי לסיים גם את הרצף הזה), אך מראה כבר שלושה מחזורים רצופים ירידה בנקודות המדד. במשחק הנוכחי היא השיגה את הניקוד הנמוך ביותר עבורה העונה. פגרת השיזרוע הגיע בדיוק בזמן עבור קלינגר וחניכיו שצריכים להתכונן לשני משחקים יוקרתיים וחשובים: מכבי ת"א והדרבי.

בלט לטובה נכון שערן לוי ודיא סבע תמיד בולטים, עלי מוחמד גורם לך לתהות האם נ'גולו קאנטה מחלטר בליגה הישראלית וטים הויבך מוכיח שאפשר לאהוב גרמנים למרות ההיסטוריה. יש אחד ברנקו ורגוץ', שעליו ארצה לשים את הזרקור. המשחק הראשון שבו הפועל חיפה לא כובשת נזקף רבות לזכותו של ורגוץ'. שני הנתונים הבולטים ביותר במשחקו היו 12 חילוצי כדור ו – 0 איבודי כדור, זה לא דבר של מה בכך. הפועל חיפה, שידועה ביכולת שלה (בעיקר חנן ממן) להעביר את הכדור במהירות ובחדות לרחבת יריבתה, נתקלה הפעם ביכולת נהדרת של ורגוץ' שהיה כמעט תמיד במקום, סגר קווי מסירה, חילץ באלגנטיות והתנהל בביטחון בקו האחרון. ל-0 מסירות מפתח לחנן ממן יש קשר ישיר ליכולת של ורגוץ'.

בלט לרעה שתי הקבוצות הצליחו כל אחת בדרכה להשיג נתון גרוע במיוחד של 9 דריבלים מוצלחים מתוך 26 נסיונות. 35% חלשים מאוד, שלא אופייניים לשחקני שתי הקבוצות שעמדו טרם המשחק על ממוצע של 55% מצד מכבי נתניה ו – 47% מצד הפועל חיפה.

פודקאסט הזווית פרק 56
יחפשו את הנקודות במקום אחר
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של " Hapoel Haifa FC – מועדון כדורגל הפועל חיפה"

יוסי אבוקסיס אוהב לשחק נגד קבוצות גדולות כמו שמוריסי (ההוא מהסמית'ס) אוהב להגיע להופעות בארץ. בני יהודה הציגה משחק סטטיסטי גרוע לתפארת ומדורגת רק במקום השמיני עם 3.889 נקודות מדד, אך עם זאת הצליחה לנצח את בית"ר ירושלים שאוחזת במקום השני עם 5.088 נקודות מדד. עד כמה הנתונים של בני יהודה מחפירים? טוב שאתם שואלים. מאוד! 33% החזקת כדור, 9 איומים לשער, 0 קרנות (הראשונה להשיג את המספר המופלא הזה), 9 כדורי רוחב, 75% דיוק במסירות, 47% במאבקי אוויר, 46% בתיקולים, 3 חילוצי כדור בחצי היריבה (לא הכי נמוך שלה השנה) ו – 15 איבודים בחצי הקבוצה. מה היא עשתה ממש טוב? את מה שצריך לעשות כדי להשיג שלוש נקודות, פוט דה בול אין דה רשת. כל איום שלישי של בני יהודה שלח את בית"ר להתחיל את המשחק מנקודת האמצע.
בית"ר ירושלים לעומת זאת, הפסידה את ההזדמנות לעלות למקום הראשון בטבלה. היא לא הצליחה לייצר את המשחק ההתקפי הרגיל שלה והסתמכה יותר מהרגיל על העברת כדורי רוחב לרחבת בני יהודה, 25 כדורי רוחב כאלה לא ייצרו את התוצאה שבית"ר קיוותה לה. בית"ר אמנם איימה על השער 23 פעמים (הכי הרבה העונה), אך בניגוד לתשעת המחזורים הקודמים, כאשר הבקיעה שער על כל 5 איומים, הפעם לא הצליחה לנצל את שלל ההזדמנויות והבקיעה רק 2 שערים. וגם הם תוצאה של מצבים נייחים (פנדל וקרן). בית"ר ובני בן זקן שיחקו לרגליהם של בני יהודה ואבוקסיס, לכן, למרות שליטה סטטיסטית, יצאו מפ"ת עם הפסד.

בלט לטובהאולי בגלל עליית הבוזגלו'ס או בגלל הטור שפורסם באתר הזווית, אלמוג בוזגלו נצץ אפילו יותר מהמדים הכתומים שלבש. 2 שערים, 3 איומים, 55 ריצות מהירות, 4 כדורי רוחב ו – 4  דריבלים מוצלחים הם כל מה שיוסי אבוקסיס חלם שהחלוץ שלו יעניק לו במשחק. דווקא במשחקים האלה בהם בני יהודה מתגוננת, ניצול מקסימלי של ההזדמנויות המעטות אליהן מגיעה הקבוצה היא המפתח. אלמוג בוזגלו "הפורץ הנוצץ".

בלט לרעהאי אפשר לומר על שחקן כדורגל שכבש ובישל שהוא בלט לרעה, אך לנריוס ואלסקיס מספר נתונים סטטיסטיים רעים שאי אפשר להתעלם מהם. 17 איבודי כדור, מהם 4 בחצי קבוצתו, ניצח ב – 4 (אחד מהם בישול) מאבקי אוויר בלבד מתוך 14, הצליח לבצע דריבל 1 מתוך 4 ניסיונות. נתונים סטטיסטיים חלשים מאוד, שתרמו ללחץ שיצרה בית"ר על השער של בני יהודה ולהזדמנויות הרבות שלא נוצלו.

אלמוג בוזגלו

טבלת מדד העוצמה לאחר המחזור ה – 10:

מדד העוצמה של ליגת העל מחזור 10 מצטבר

בסולמית:

# מכבי ת"א השיגה את הציון הנמוך ביותר שלה העונה 4.089, תוצר של שיאים שליליים בבעיטות לשער (9), קרנות (2), כדורי רוחב (7), דיוק במסירות (80%) ואיבודי כדור בחצי היריבה (13).

# הפועל רעננה רצה מול מכבי ת"א 114.19 ק"מ. המרחק הגדול ביותר מבין כל הקבוצות העונה. כמו כן רעננה ביצעה 549 ריצות מהירות 111(!) יותר מהממוצע שלה עד כה.

# אשקלון הצליחה לנצח רק ב – 3 מאבקי אוויר מתוך 23. 13% שלא שווה לקפוץ בשבילם.

# במחזור הנוכחי הושג ממוצע דיוק המסירות הנמוך ביותר, 79%.

# בני סכנין לא כבשה ב – 7 מתוך 8 המשחקים האחרונים, מתוכם 4 ברציפות.

המשזרעים בדמעה, ברינה ישחקו כדורגל.

כדורגל בגשם
Credit to Pixabay
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח