מדד העוצמה של ליגת העל – מחזור 9

שפע הנתונים הסטטיסטיים שהמנהלת החלה לספק לנו, מאפשר לנו, אוהדי הכדורגל, לצלול עמוק יותר אל נבכי הנתונים. בעזרת נתונים אלה ובעזרתכם (תודה לכל מי שענה על הסקר) יצרנו אלגוריתם שמעניק לכל קבוצה ניקוד על הביצועים הסטטיסטיים, לכל מדד יש ערך ייחודי רק לו. ככל שהנתונים הסטטיסטיים יהיו טובים יותר כך הניקוד של הקבוצה יהיה גבוה יותר.
(לקריאה נוספת על המדד).

אתר הזווית בחסות טיק טיק

והרי תוצאות המחזור התשיעי של מדד העוצמה:

ממד העוצמה מחזור 9

לאחר התצוגה הנרפית (מדד העוצמה מחזור 8) מול עשרה שחקנים של הפועל ב"ש והפסד במחזור הקודם, מכבי ת"א משיגה את הציון הגבוה ביותר עד כה במדד העוצמה. הפועל עכו הגיעה בתזמון המושלם עבור הצהובים כדי להחזיר את הביטחון וההרתעה לצידה. מכבי ת"א הציגה משחק שיא מבחינת נתונים סטטיסטיים: 5 שערים שהגיעו תוך יצירת 27 איומים לשער מתוכם 17 למסגרת, 71% החזקת כדור, 490 ריצות מהירות, 10 קרנות, 88% דיוק במסירות, 68% הצלחה במאבקי אוויר ורק 3 איבודי כדור בחצי הקבוצה.
בנוסף מכבי ת"א צריכה להיות מעודדת מכך ששלישיית הכובשים קיארטנסון, אצילי, בלקמן קיבלה חיזוק בדמותם של אלירן עטר ואבי ריקן. להיות תלוי במספר מועט מאוד של שחקנים הוא מצב לא אופטימלי בחייה של קבוצת כדורגל. נכון שכדאי שיהיו שחקנים מובילים, אך הם לבד לא יכולים לסחוב קבוצה לאליפות (בסדר חוץ ממסי ורונאלדו).

עומר אצילי, מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

בולט לטובה הכי רחוק ממכבי חיפה, אלירן עטר הציג מספרים מרשימים מלבד השערים. אני זוכר משחקים במדי הירוקים בהם עטר בקושי היה מגיע ל – 8 ק"מ ריצה ולא יותר מ – 30 ריצות מהירות. ובכן, במשחק נגד הפועל עכו סיפק אלירן הצהוב 9.2 ק"מ ריצה, 51 ריצות מהירות ואפילו נכנס ל – 3 תיקולים מתוכם ניצח ב – 2. נכון שלא הביאו אותו בשביל הנתונים הללו, אלא יותר בשביל השערים והדריבלים שיוצרים מצבים, אך כשהוא גם יוצר איומים, גם מדרבל, כובש, מוסר, רץ ומתקל הרי שהוא נכס אדיר לשאיפות האליפות של מכבי ת"א.

בולט לרעה הפועל עכו הייתה באמת חלשה להחריד, הצליחה לייצר רק 3 איומים לשער, אך בכל זאת כבשה 2 שערים והחמיצה פנדל. עד כה בתשעה מחזורים מכבי ת"א סופגת שער כמעט בכל איום חמישי!
אולי הבעיה העיקרית של מכבי ת"א היא בכלל בהגנה?

אלירן עטר, מכבי תל אביב
קרדיט לדף הפייסבוק של "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"

קריית שמונה אירחה את מכבי חיפה במשחק בין שתי הקבוצות היחידות שעדיין לא הבקיעו שער מחוץ לרחבה. שתיהן גם מובילות את הליגה באחוזי הצלחה במאבקי אוויר (ק"ש – 55%, חיפה – 59%) והבקיעו כל אחת 4 שערים בנגיחה, שזה כמובן הכי הרבה בליגה. בתסריט האופטימי המשחק היה מסתיים בתיקו 1 עם שני שערים מתוך הרחבה כאשר לפחות אחד מהם בנגיחה, אך המציאות הייתה כואבת עבור החיפאים. למרות שחניכיו של לוזון זכו ביותר ניצחונות במאבקי אוויר (55%), חניכיו של סילבס יצאו עם שלוש הנקודות כאשר הצליחו להבקיע שער, אמנם לא בנגיחה, אך עדיין מתוך הרחבה.

קרית שמונה, איזי שירצקי, חיים סילבס
קרדיט צילום: דף הפייסבוק של "עירוני איתוראן קרית שמונה" והצלם ארז יעקובי

בולט לטובהמבין כל אותם מושאלים/נמכרים שעברו במכבי חיפה ומשחקים בק"ש, איסמעיל ריאן היה המרשים ביותר. ב – 77 דקות הצליח ריאן לספק 3 מסירות מפתח, איום על השער, חרש את הדשא עם 9.3 ק"מ וחרך אותו עם 55 ריצות מהירות. פרט לכך סיפק 7 מסירות רוחב והצליח לבצע 4 דריבלים מתוך 5 ניסיונות. ריאן גם לא חשש להכנס לתיקולים וזה ב- 2 מתוך 4 תיקולים. באופן כללי כמעט כמו כל שחקן שיוצא ממכבי חיפה גם ריאן גורם לראשיה לחשוב האם היה כדאי לשחרר אותו.

בולט לרעה החלוץ היווני "קלאוס" מאוד הרשים אותי בחכמת המשחק שלו, בתנועה ובפינוי השטחים, בירידה לכיוון הקישור כדי לעזור בהנעת הכדור ובעיקר הראה הרבה רצון לעזור לקבוצה להצליח. דווקא מול ק"ש הציג קלאוס את משחקו החלש ביותר. אמנם הוא איים 4 פעמים לשער, אך רק 1 הגיע למסגרת, ניצח ב–5 מאבקי אוויר מתוך 13, זכה בתיקול 1 מתוך 5 ואיבד 16 כדורים.

רועי קהת, מכבי חיפה
קרדיט לדף הפייסבוק "מועדון כדורגל מכבי חיפה"

טבלת מדד העוצמה לאחר המחזור ה – 9:

ממד העוצמה מרוכז מחזור 9

 

מבט למחזור 10:

הפועל עכו נגד מ.ס אשדוד – משחק בין שתי הקבוצות שסוגרות את טבלת מדד העוצמה צפוי להמשיך את המגמות. מצד אחד אשדוד ממשיכה להשתפר ולמרות ההפסד לב"ש הראתה בהרבה דקות שהיא שווה יותר ממקום 12 בליגה ו – 13 במדד העוצמה, מהצד השני הפועל עכו ממשיכה להדרדר והצליחה להשיג רק נקודה אחת מתוך ה – 15 האחרונות. מ.ס אשדוד ממוקמת במקום הרביעי בחילוצי כדור, 57 בממוצע למשחק. מן הצד השני הפועל עכו ממוקמת במקום הרביעי באיבודי כדור עם 64 בממוצע למשחק. מכיוון ששתי הקבוצות עומדות על ממוצע כמעט זהה של +/- 10 איומים על השער הרי התקווה הגדולה של עכו צריכה להיות שהם יצליחו לשמור על יחס שערים לאיומים שלהם, שער על כל 7 בעיטות, ושאשדוד ישמרו על היחס שלהם, שער על כל 12 בעיטות.

עמראן אלקרינאוי
עמראן אלקרינאוי
קרדיט לדף הפייסבוק של הפועל עכו

מכבי נתניה נגד הפועל חיפה – המשחק המסקרן ביותר של המחזור בין שתי הקבוצות המרעננות של העונה. הפועל חיפה תמשיך במדיניות אי השליטה בכדור (46% בממוצע), תפקיד שמכבי נתניה תיקח בשמחה (53% בממוצע). הפועל חיפה תנסה להמשיך לנצל את הכושר הפיזי האדיר של שחקניה (מקום ראשון בליגה 982 ק"מ ו- 40 ק"מ יותר מנתניה) כדי ללחוץ בחצי המגרש שלה ולצאת להתקפות מהירות וקטלניות בתוך רחבת נתניה.

חנן ממן, הפועל חיפה
ממן. מנהיג את הקבוצה של קלינגר
Credit to "Hapoel Haifa FC" Facebook page

נתניה לעומת זאת היא הקבוצה שעשתה הכי הרבה ריצות מהירות בליגת העל (4228 ו – 300 יותר מחיפה), נתניה היא קבוצה אינטנסיבית ולוחצת. זה אמור לעבוד לזכותה גם מול הפועל חיפה. נתניה ממוקמת במקום השלישי בחילוצי כדור בחצי היריבה (10 בממוצע) ואילו הפועל חיפה היא הקבוצה שמאבדת שנייה הכי הרבה כדורים בחצי שלה (כמעט 12 בממוצע), פה טמון הכוח של נתניה והחולשה של הפועל חיפה. אם חיפה איבדה בחצי שלה 23 כדורים מול רעננה, מה יקרה לה מול עלי מוחמד ושות'?
במידה ונתניה תחטוף בחצי המגרש של חיפה הדרך לפגוש את הרשת של שטקוס קצרה מאוד. מכבי נתניה כבשה הכי הרבה שערים מחוץ לרחבה – 7. לזכותה של הפועל חיפה ניתן לומר שהיא עדיין לא ספגה מחוץ לרחבה. יש לי תחושה שעל כך תיפול הפועל חיפה ונחזה בהפסד הראשון שלה העונה.

דיא סבע מכבי נתניה

בני יהודה נגד בית"ר ירושלים – הכתומים מהשכונה אוהבים לשחק דרך האגפים ומשם להעביר כדורי רוחב למרכז הרחבה, מקום חמישי בליגה עם 180 מסירות רוחב. בית"ר לעומת זאת העבירה הכי מעט כדורי רוחב בליגה, 133, ונוקטת בשיטת משחק שונה לחלוטין. בית"ר דוחפת את הכדור במהירות האפשרית קדימה תוך שהיא מסתמכת על יכולת הכדרור של שחקני החלק הקדמי, בית"ר מובילה את הליגה עם 173 דריבלים מוצלחים. פרט לכך, אם נסתכל רק על הסטטיסטיקה, היתרונות של בית"ר זועקים מכל נתון. האם יהיה ניצחון קל לבית"ר? אני נוטה לחשוב שלא, בעיקר בגלל המאמנים. האם בני בן זקן מסוגל להכניס ארגון וסדר בתוך הקבוצה בלי להפריע ליכולת האישית והיצירתיות? מצד שני אנחנו כבר יודעים שליוסי אבוקסיס יש תכנית משחק קבועה מול הגדולות, הסתגרות וניסיון להעביר את ההכרעה לשלבי המשחק המאוחרים, תוך הסתמכות על שחקנים קדמיים מהירים. האם אבוקסיס יפתיע אותנו?

עידן ורד, בית"ר ירושלים
Credit to "Idan Vered" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח