מבצע סוף עונה – הכנה למחזור האחרון בליגת החלומות

אם נמשיך עם המטאפורה של הטור הקודם וליגת החלומות היא הפרוטוקול שאליו כותבים במחזורי הסיום האלה, אזי שבמחזור האחרון היה באג במחשב שכותב והוא התחיל להזין נתונים לא הגיוניים. ירדן שועה, גיא מלמד, דן איינבינדר ורבים וטובים הם אלה שכיכבו במחזור הזה, שהיה אחד הגרועים בממוצע נקודות לקבוצה מתחילת העונה (24 נק׳ בממוצע לקבוצות הטופ 1,000). דווקא אחרי שנתנו לכולם 11 חילופים.

בן ביטון הפועל באר שבע
איינבינדר. אם הוא כובש זה כנראה מחזור משוגע קרדיט לדף הפייסבוק "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"

אז נשאר לנו עוד מחזור בודד, ורובנו ״תקועים״ עם נבחרות עם הגיון שבחרנו בלי שום הגבלות לקראת המחזור הקודם, שהביאו לנו כלום ושום דבר. עכשיו המצב הוא שצריך להבין אם שוב יהיה מחזור של תוצאות מוזרות וכוכבים לא צפויים או שאנחנו אמורים לשמור על ההרכב השפוי, לפחות יחסית, שלנו. אני אנסה לעזור, לפחות קצת.

גישה כללית למחזור וכמה נקודות למחשבה

  1. כל המשחקים הולכים להיות באותה שעה. כלומר יש לכם מקסימום מידע על הרכבים בזמן הדד ליין. אין תירוצים ללהישאר עם שחקנים שלא משחקים, אלא אם כן יש לכם יותר מ-3 שכבר בהרכב ולא משחקים. במחזור כזה שיכולים להיות הרכבים מוזרים (ראינו את ב״ש מחזור קודם) זאת דווקא הזדמנות נהדרת להכניס את השחקנים ההתקפיים שבד״כ לא משחקים ויכולים להפציץ ולהיות ה״מפרידנים״ (כאלה שיש לכם ולא להרבה אחרים) שלכם.
  2. אל תלכו לפי השמות של הקבוצות. בגדול אין לאף אחד יותר מידי על מה לשחק חוץ ממאבקי מיקום. תראו את ההרכבים, כמה כל קבוצה לוקחת את המשחק ברצינות, ותנסו רק אז לחשוב איך יתפתח המשחק. אל תחשבו מראש ״אוקיי, בית״ר נגד הפועל חיפה זה מאצ׳ אפ טוב לבית״ר בליגה, אבל בגביע הפועל חיפה שלטה״ וכאלה, זה לא יהיה אותו סגנון משחק ויכול להיות שגם לא אותם שחקנים.
  3. אם אני צריך להמר מעכשיו, זה יהיה מחזור עם ריבוי שערים. אז אל תשקיעו יותר מידי מחשבה בעל מי לרכז הגנות או כאלה, אלא יותר באיך אתם מסדרים לכם בקבוצה את כל בועטי הפנדלים של כל הקבוצות ואיך אתם פוגעים בשחקנים המפתיעים שפתאום יפציצו. עזבו אתכם מלהמר מי לא תספוג.
  4. אל תהפכו את המחזור הקודם לתורה מסיני. זה ששחקן מסויים פתאום הפציץ מחזור קודם לא הופך אותו לבאנקר למחזור הסיום. כן, אני מדבר אליך זה שרצה לשים את דן איינבינדר קפטן.



איך נראות הקבוצות של האחרים?

זה בד״כ החלק שאני מסביר שלקראת הסיום יש לכם מטרות ואתם רוצים לדעת איך להפתיע ולא להיות מופתע. הפעם תכלס זה יותר בקטע של צרת רבים חצי נחמה. שתראו איזו לקרדה כולם אכלו, ותבינו איך ואם אתם רוצים להתרחק מהמיינסטרים לקראת המחזור האחרון.

הבחירות הפופולאריות של ה-1,000 המדורגים ראשונים:

  1. דיא סבע 92%
  2. ערן לוי 82%
  3. אורן ביטון 76%
  4. אלי דסה 66%
  5. עומר אצילי 49%
  6. חנן ממן 41%
  7. עידן ורד 35%
  8. אלון תורג׳מן 35%
  9. מאוויס צ׳יבוטה 32%
  10. יאקוב סילבסטר 31%
  11. דור מלול 27%
  12. ניק בלקמן 26%
  13. פרדראג ראיקוביץ׳ 25%

ההרכב הפופולארי: ראיקוביץ׳; א. ביטון, דסה, מלול; סבע, לוי, אצילי, ממן, ורד; תורג׳מן, צ׳יבוטה

ערן לוי מכבי נתניה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של FC Maccabi Netanya – מועדון כדורגל מכבי נתניה

ההרכב הפופולארי סיפק 22 נקודות מרהיבות (24 אם נלך על הקפטן הכי פופולארי שהיה סבע), שזה במקרה גם בדיוק הממוצע. הקישור הוא עדיין האיזור הכי ״רווי״ מבחינת בחירות פופולאריות. דסה וביטון עדיין הבאנקרים בהגנה ואת הבחירה המתחלפת תפס דור מלול. דווקא בהתקפה הייתה פה הברקה מסויימת כי צ׳יבוטה באמת נהפך למיינסטרים בדיוק בזמן ותפיסה שלו בשבועיים האחרונים הייתה מאוד יפה. לא כמו לתפוס את ירדן שועה, אבל עדיין.

לחזק את מה שאמרתי בהתחלה, הגישה שלכם מבחינת חילופים במחזור הזה צריכה להיות כזאת –

  1. להיות עם היד על הדופק על ההרכבים
  2. להוציא את כל השחקנים שיש לכם שלא משחקים
  3. אם אתם מזהים מישהו התקפי שבד״כ לא משחק ופתאום כן ואתם סומכים עליו – תקפצו עליו
  4. אם נשאר לכם עוד חילופים ספייר אל תחשבו על זה יותר מידי. אפילו תוותרו על חילוף או פשוט תרוצו עם האינטואיציה.



מה הווינר אומר לנו על הסיכויים של ההגנות לשמור על שער נקי במחזור הזה?

אחד האתגרים הגדולים ביותר כרגע בליגת החלומות הוא בחירת שחקני הגנה. ברגע שהחשיבות יורדת, גם משחק ההגנה נהיה רופף יותר. קבוצות שהתרגלנו שמשחקות יחסית מבוקר פותחות את המשחק ויש לנו כמות גדולה יחסית של משחקים דו-צדדיים. כבכול שבוע, אעזר ביחסי הימורים של הווינר בשביל להבין מה הם חושבים שהבחירה הנכונה ביותר לקבוצות לקחת מהן שחקני הגנה ושוער.

  1. הפועל באר שבע 60% (מכבי נתניה ב׳)
  2. מכבי תל אביב 57% (בני יהודה ח׳)
  3. בית״ר ירושלים 52% (ה.חיפה ב׳)
  4. הפועל חיפה 45% (בית״ר  ח׳)
  5. בני יהודה 39% (מכבי ת״א ב׳)
  6. מכבי נתניה 34% (ב״ש ח׳)

נראה שהווינר לא שמו לב שב״ש הייתה בחגיגות אליפות אתמול בערב ולא בדיוק מגיעה בפוקוס על למשחק הזה. בני יהודה כבשה 7 שערים בשני משחקים האחרונים אז מעניין להמר נגדה על הגנה או בקיצור, אין לאף אחד באמת מושג אם ועל מי כדאי להמר על הגנה במחזור החסר חשיבות הזה.  

שחקנים לשים אליהם לב

בטור הקודם (לפני המחזור האבוד) המלצתי על דיא סבע שהבקיע (7 נק׳), צ׳יבוטה שהתכבד בשער וסחיטת פנדל (8 נק׳) ו-עידן אהדנני הסתפק רק בשתי נקודות.

ניב זריהן – חלוץ 9 מ׳ – הפועל ב״ש

עם הפציעה של וואקמה והמשחק הטוב שלו במחזור הקודם, נראה שהמקום של זריהן בהרכב דיי מובטח. יש לו מה להוכיח אחרי עונה דיי פושרת והוא יירצה לסיים אותה טוב. הוא יוצר מצבים, הוא מסוכן לשער. מסוגל לספק מספרים מאוד יפים במשחק בודד.

למה לא? כי מי יודע באיזה מצב רוח ב״ש תהיה אחרי חגיגות האליפות ואם בכלל יהיה שם משחק קצבי או איזושהי רוח לחימה שתוביל לשערים של ב״ש. נתניה מגיעה אחרי תבוסה מאוד מביכה ולא תרצה לסיים את העונה עם טעם נוראי.

ניב זריהן, הפועל באר שבע
קרדיט לדף הפייסבוק של מנהלת הליגות בכדורגל

ירדן שועה – חלוץ 3 מ׳ – בני יהודה

כשחלוץ ישראלי צעיר כובש את שער הבכורה שלו בסגנון זלאטני לחלוטין, כדאי לשים לב אליו. ירדן שועה אמור לקבל את הקרדיט ואת חולצת ההרכב במחזור האחרון (תבדקו הרכבים!) ומאוד יירצה לסיים את העונה חזק ולהוכיח ששווה לסמוך עליו לקראת העונה הבאה. היריבה היא מכבי תל אביב, זו שהרבה מחבריו לקבוצה מושאלים ממנה ואחרים מועמדים בכירים להצטרף אליה בקיץ (קנדיל). אז יש פה איזושהי הרגשה מוזרה למשחק הזה של קבוצה מול קבוצת הבת ויש מצב שהחבר׳ה ירצו להוכיח את עצמם, אבל בסופו של דבר הוא זה שיתופקד בשפיץ וכנראה יקבל את ההזדמנויות הטובות.

למה לא? כי מכבי תל אביב דווקא מסיימת את העונה, מאז שהיא איבדה עניין מעשי בה, בצורה יחסית טובה. זה לא הולך להיות טיול בפארק בשום צורה.



יעקב בריהון – קשר 7 מ׳ – בית״ר ירושלים

לא, זה לא נסיון נואש להצטרף לדף הפייסבוק המרשים ״צבא האמת של יעקב בריהון״. בין כל ההריסות והבלאגן שהם סיום העונה הזו של בית״ר ירושלים, עלה לכותרות, גם אם זה רק למחצית, יעקב בריהון. במשחק עונה, בהחלטה שנראה שאין לה הסבר הגיוני, או לא הגיוני לצורך העניין, בריהון עולה בהרכב על חשבון ורד. מה זה עולה, מספק את הסחורה עם בישול ומחצית שנראית שתוביל את בית״ר לאן שאף אחד לא חלם. ואז חילוף. ואז הפסד, ואז אין גם גביע, ואז עוד בלאגן. בריהון, הוא רק רוצה לשחק כדורגל. כשנותנים לו, הוא גם עושה את זה טוב בד״כ. יחס מעורבות בשער לדקות מדהים, למרות שבמעט דקות. אז אם בין כל השיגעון הזה הוא יקבל עוד הזדמנות. שווה לתת לו גם מקום אצלכם בהרכב, למרות שאפילו ה-2 על זה שישחק 60 דקות בסכנה בבלאגן הזה.

למה לא? כי קודם כל לא בטוח שייפתח. אל תקחו אותו בלי שזה רשום בדף הרכבים. כי בית״ר באמת בבלאגן ויש מצב שישחקו גרוע בדומה למה שקרה נגד מכבי ת״א מחזור קודם.  

בהצלחה לכולם!

מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח