מאופיר לעמיר – העתיד לא מזהיר

הפועל כפר סבא עשתה לעצמה שירות רע מאוד עם פיטורי המאמן אופיר חיים והחלפתו בעמיר תורג'מן. יהיו אשר יהיו סיבותיו של יצחק שום, החלטתו של בעל הבית היא טעות חמורה שעוד עלולה להתנקם בקבוצתו ולעלות ביוקר. למה הוא עשה את זה? אינני יודע. למה אסור היה לו לעשות את זה? לזה דווקא יש לי תשובה.

עמיר תורג'מן
קרדיט לדף הפייסבוק "מועדון ספורט אשדוד – הדף הרשמי"

מצב הקבוצה בטבלה

צריך להודות על האמת – לאוהדיה שלה הפועל כפר סבא היא קבוצה קשה לצפייה, וגם אוהד ניטרלי עשוי שלא ללקק דבש במשחקיה. לירוקים מהשרון ההתקפה השנייה הכי גרועה בליגה, כאשר רק נס ציונה כבשה פחות מהם. גם החלק האחורי אינו מופת הגנתי, שכן רק רעננה ונס ציונה ספגו יותר שערים. גם הרצף הנוכחי (תום המחזור ה-25) רע, וכרגע לכפ"ס יש 3 הפסדים רצופים. אבל בכדורגל בסוף הטבלה קובעת, וכאשר נמצאת הקבוצה עם 23 נקודות במרחק 5 נקודות מעל הקו האדום מצבה בהחלט מעודד. לולא ניצחה את מכבי חיפה ובית"ר י-ם לפני חודש הייתה קרובה מאוד לאזור הסכנה או חמור מכך, רואה את הקו מלמטה. בנוסף, רעננה ונס ציונה כל כך חלשות שגם היכולת הלא טובה של חבורת השרון יכולה להספיק כדי לשרוד.

התזמון

8 מחזורים לסיום העונה, ממש לקראת הישורת האחרונה, זה ממש לא הזמן לפטר מאמן ולזעזע את המערכת. בסופו של דבר, השינוי המפתיע והצורך להתרגל למאמן חדש וכל המשתמע מזה משפיע על השחקנים ויכול להביא לפגיעה בביצועים שלהם. מילא לפטר 10 מחזורים אחרי פתיחת העונה או באמצע העונה, אבל דווקא עכשיו לפני המאני טיים? בזמן הזה הקבוצה זקוקה ליציבות ושקט, לא לטלטלות מיותרות. מן הראוי היה ששום יאפשר לחיים לגמור את העונה ואחר כך יתחשבן איתו.

אופיר חיים הפועל כפר סבא
קרדיט לדף הפייסבוק: הפועל כפר סבא – העמוד הרשמי

המחליף

אין דרך קלה לומר את זה, אבל חייבים – עמיר תורג'מן הוא לא מאמן טוב, לפחות לא בקבוצת תחתית. בשלושת רבעי עונה באשדוד לא הצליח להרחיק אותה מספיק מהקו האדום. 3 מחזורים לסיום העונה פוטר ויוסי מזרחי החליף אותו והצליח במלאכת ההישרדות. בעונה לאחר מכן מונה למאמן סכנין בחודש נובמבר 2018 ושרד חודשיים לפני שפוטר. הוא ניצח פעם אחת בלבד מתוך 9 משחקים, אך לזכותו יאמר שהיה חלק מרכבת מאמנים שעברה בקבוצה כל הדרך לליגה הלאומית. בפתיחת העונה מונה למאמנה של נס ציונה וב-22 מחזורים טרם פוטר השיג 15 נקודות, בהחלט לא מספיק על מנת לשרוד. אם כן, ראיתם שלא מדובר באיש המתאים לקרב על החיים. אם שומי מחפש מישהו להישרדות בטוחה, הוא צריך רק לצלצל ליובל נעים.

הטריגר

לכאורה, הסיבה לעצבים של שומי על חיים היא שאופיר חיים מנהל משחק הגנתי מדי, כמו קבוצה שנלחמת על חייה, ולא התקפי מספיק. סירובו של האחרון לעשות כמצוות הבעלים הביאה, ככל הנראה, לפיצוץ ולפרידה. אם אכן זה המצב, מדוע לא התפטר אופיר חיים? מדוע לא אמר ליצחק שום שהוא מתכוון לנהל את המשחק כפי שהוא רואה לנכון ושלא יסבול התערבות בהחלטות מקצועיות? עד מתי ימשיכו בעלים של קבוצות כדורגל לנסות לקבוע את ההרכבים ואיך ינוהל המשחק? ניהול המשחק צריך להיות מחוץ לתחום של הבעלים ואם אינו מרוצה מהמאמן שלו, שיפטר אותו ושינהל את המשחק בעצמו. הוא אמנם יחסוך משכורת לשלם, אבל אז ייאלץ לקחת אחריות ולא יהיה לו את מי להאשים.

יצחק שום הפועל כפר סבא
קרדיט לדף הפייסבוק: הפועל כפר סבא – העמוד הרשמי

אז מה יקרה עכשיו? אני לא משנה את ההימור שלי – כפ"ס שורדת השנה ויורדת בעונה הבאה. ההתנהלות של יצחק שום במקרה אופיר חיים תמוהה מאוד ועלולה להסב נזק לקבוצתו, אפילו בטווח הקצר ובמאבקי ההישרדות עוד השנה. אם ברצונם להאכיל אותי בכובע שלי ולתקוע יתד לשנים בליגת העל, על השחקנים לשפר את הביצועים שלהם על הדשא, אבל גם הבעלים ואנשי הצוות צריכים לעשות חשבון נפש רציני. אופיר חיים אינו פפ גווארדיולה ואינו חסין מביקורת או פיטורין, אך ראוי היה להשאירו עד תום העונה.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח