לקראת המשחק המרכזי – מכבי תל אביב פוגשת את סכנין

סכנין, שמגיעה למשחק אחרי סיבוב ראשון די רע (4 ניצחונות, 3 תיקו ו6 הפסדים), התחילה את הסיבוב השני בצורה פחות טובה מאשר פתחה את הסיבוב הראשון, כאשר בסיבוב הראשון השיגה 6 נק' מתוך 6 אפשריות ובסיבוב הזה השיגה רק 4 נק'. את איבוד הנקודות מול רעננה במחזור האחרון היא לא יכלה להרשות לעצמה אם היא רוצה לברוח מהתחתית ולהתקרב לפלייאוף העליון. למשחק הקרוב מול מכבי תל אביב היא מגיעה כשרשימת הפצועים כוללת את עידן שמש, פיראס מוגרבי, מוחמד כליבאת, מארון גנטוס, הילאל מוסא וישראל זגורי (שעדיין בספק). הרשימה הזאת תגרום לפליקס נעים להחזיר לסגל את לוקאס גאושו, שכבר קיבל הודעה שהוא לא בתוכניות, ובנוסף יפתח בהרכב מוחמד בדארנה הצעיר ששיחק העונה רק 19 דקות במסגרת הליגה.

הפועל בני סכנין

סכנין נמצאת בסיטואציה מעניינת, היא קבוצת אמצע שהתוצאה במשחק היום תקבע לאן העונה שלה הולכת, ניצחון שלה יוביל לפער מהמקום השישי של 4 נקודות בלבד, והפסד יקטין את הפער מהתחתית אחרי הניצחונות של עכו ואשדוד, סכנין תפסיד הזדמנות משמעותית להיצמד לחלק העליון במידה ותפסיד.

אתר הזווית בחסות טיק טיק

מכבי תל אביב לעומתה מגיעה למשחק אחרי תקופה טובה. אמנם פתיחת העונה הייתה מגמגמת בלשון המעטה, אבל הספינה של גורדי התייצבה וכרגע עומדת על שמונה משחקים ללא הפסד בכל המסגרות. הצהובים מגיעים גם אחרי שינוי בצוות המקצועי – מקלארן שב לאנגליה וקרלוס גרסיה, שפרש ממשחק, התמנה לעוזר מאמן.

סגנית האלופה יודעת שאחרי התוצאה הדחוקה אתמול של באר שבע היא צריכה לנצח כדי לשמר את פער 4 הנקודות מבאר שבע, כל תוצאה אחרת תוביל את מכבי תל אביב לבעיה, שכן יש לה שני משחקים קשים במחזורים הקרובים (נתניה ומכבי חיפה). מכבי תל אביב רוצה להיצמד לבאר שבע ואיבוד נקודות במשחק הזה לא בא בחשבון.

גורדי קרויף
Credit to Maccabi Tel Aviv Facebook Page

נקודות המפתח:

על מנת שסכנין תנצח היא תצטרך לשחק כמו במשחק הניצחון נגד בית"ר ירושלים במחזור השישי, שבו מצד אחד סכנין לא שלטה בכדור וגם לא רצה יותר מבית"ר ירושלים, אבל הביצוע של ההוראות הטקטיות היה ממושמע ומדויק. באותו משחק הם השקיעו מאמץ הגנתי נכון, נתנו לבית"ר לשלוט ואפילו לבעוט, אבל רוב הבעיטות לא היו במסגרת. סכנין יכולה לנצח אם תרדים את המשחק ותדע לנצל את הדקות הטובות שלה, כאשר בדרך כלל הן בסוף המשחק. סכנין הבקיעה 7 מתוך 13 השערים שלה בדקות 65-90.

בני סכנין
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של בני סכנין – Bnei Sakhnin F.C.

על מנת שמכבי תל אביב תנצח היא צריכה להמשיך את היכולת שלה מהמשחק מול בית"ר ירושלים לפני שבועיים, כלומר לתקוף מהתחלה ולנסות להבקיע כמה שיותר מהר כדי לשנות את התוכניות של סכנין. למרות זאת, גם אם המשחק יגיע לדקות ה65-90 ומכבי תל אביב עדיין לא תבקיע הסטטיסטיקה לטובתה: סכנין בדקות 65-90 למרות שהיא כובשת הכי הרבה היא גם סופגת הכי הרבה בדקות האלה ופערי האיכות יבואו לידיי ביטוי. מכבי תל אביב צריכה להפעיל לחץ גבוה, ללחוץ את הבלמים ולגרום לסכנין לאבד את הראש.

שחקן המפתח:

בני סכנין – אברהם פס: המנהיג של סכנין חוזר למרכז ההגנה. פס הוא בורג ההגנה של סכנין בכל התחומים: באוויר הוא מנצח ב- 73% ממאבקי האוויר, בקרקע הוא יורד ל80% תיקולים מוצלחים והוא מאבד מעט מאוד כדורים בחצי שלו. מעבר לכל זה, פס הוא המבוגר האחראי בקבוצה ומשחק טוב שלו יעזור מאוד לסכנין לצאת מהמשחק הזה בתוצאה טובה.

אברהם פס בני סכנין
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של בני סכנין – Bnei Sakhnin F.C.

מכבי תל אביב – דור מיכה: בפעם השלישית שאני בוחר במיכה וזה תמיד מוכיח את עצמו. מיכה הוא הבורג הכי משמעותי בקבוצה. הקשר, שמסיים חוזה בסוף השנה, מוכיח שבוע אחרי שבוע את החשיבות שלו באגף ובכלל, עם 85% מסירות מדויקות ומרחק כולל בשלישייה הראשונה מאז שחזר (משחק קודם סיים במקום הראשון במרחק כולל) המבשל הבכיר של מכבי ממשיך להוכיח את חשיבותו במועדון וחכם עשו במכבי תל אביב שמתכוונים לחדש לו את החוזה לחמש שנים נוספות.

דור מיכה
קרדיט לדף הפייסבוק "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"

הימור:

בשבוע שעבר צדקתי בתוצאה! אומנם הדרך הייתה קצת שגויה ומכבי חיפה שיחקה לא רע בכלל, אולי אעלה סוף סוף על הגל מי יודע?

גם היום אלך על התוצאה הצפויה – כל הדרכים מראות לי שמכבי תל אביב תנצח, גם בגלל שהיא קבוצה יותר טובה וגם בגלל החוסרים הרציניים שיש בסכנין.

מכבי תל אביב תנצח בהפרש של יותר משער במשחק לא גדול, אבל יעיל.

בלקמן
קרדיט לדף הפייסבוק של מנהלת הליגות לכדורגל
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח