לקראת המשחק המרכזי – מכבי תל אביב נגד מכבי נתניה

מכבי תל אביב ומכבי נתניה נפגשות למשחק המרכזי של השבוע, בחירה ראויה למשחק שמבטיח המון ואמור לספק לנו קרב בין שתי קבוצות שרוצות להיצמד לחלק העליון של הטבלה.

מכבי תל אביב מגיעה למשחק הזה כשהיא בתקופה טובה – עשרה משחקים ללא הפסד, תקופה טובה, אבל הדרך קצת פחות. הצהובים של ג'ורדי מגיעים אחרי משחק הגביע נגד בני ממב"ע, המשחק, שעל הנייר היה אמור להיות קל, הסתבך למכבי תל אביב וג'ורדי שינה את התוכניות שלו לתת לאייל גולסה ודור מיכה לנוח. הם לפחות ניצלו את הדקות ושינו את המשחק.

מכבי תל אביב קהל
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

אבל אם נתעלם מהמשחק הזה ונדבר על משחק הליגה האחרון, בדיוק כמו שחשבתי בפינת ההימור, סגנית האלופה ניצחה את המשחק במשחק לא טוב, ואם נבחן את התקופה של מכבי תל אביב אפשר להגיד שזה מה שמאפיין אותם – משחקים לא גדולים אבל יעילים.

אלו הנתונים של מכבי תל אביב מתחילת הרצף הנוכחי:

7 ניצחונות ו3 תוצאות תיקו, ממוצע של 1.8 שערים בלבד למשחק והפרש שערים לא גבוה של 18-7. כמו שאמרנו, היעילות שלהם מפצה על זה.

מכבי תל אביב, קרויף
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

מולה מגיעה מכבי נתניה שאיבדה גובה וכנראה כל הרעש מסביב (סיפור ערן לוי, הדיבורים על אליפות) בלבל אותם. היהלומים מגיעים אחרי קרב פנדלים מול חדרה מהלאומית (2-2 אחרי 120 דקות) ואחרי תוצאת תיקו בליגה נגד רעננה 2-2.

אם נסתכל על רצף המשחקים של נתניה נוכל לראות את חוסר היציבות שלה. מול הקבוצות הגדולות (באר שבע, הפועל חיפה וכדומה) נתניה מנצחת או משחקת טוב, לעומת זאת מול הקבוצות הקטנות (בני יהודה, אשקלון, רעננה וכדומה) הם אינם מצליחים לנצח ונראים לא טוב.

בנוסף, שתי הקבוצות יכולות להיות מעודדות מההפסד של הפועל חיפה אתמול, הפער מהמקום השלישי הצטמצם והכל פתוח לשתי הקבוצות.

דיא סבע מכבי נתניה

נקודות מפתח

כדי שמכבי תל אביב תנצח היא צריכה לשחק את הכדורגל שלה: להניע כדור בצורה מסודרת, לשלוט במשחק ולבצע התאמות בודדות, למנוע את התקפות המעבר של נתניה ולשמור צמוד את הקישור (בעיקר את ערן לוי ודיא סבע) של נתניה שמספק את הכדורים ואף מבקיע את השערים. מכבי תל אביב צריכה להבין שאם בדרך כלל היא מגיעה כפייבוריטית בטוחה והקבוצה שמולה צריכה להתאים את עצמה, הפעם זה לא בדיוק ככה. נתניה אומנם לדעתי לא פייבוריטית, אבל אם מכבי תל אביב לא תתאים את משחק ההגנה שלה למשחק ההתקפה של נתניה הם יעשו חיים קלים לנתניה.

כדי שמכבי נתניה תנצח היא צריכה לוותר על שליטה במשחק. ברוב המשחקים של נתניה כאשר היא החזיקה בכדור יותר מהקבוצה היריבה היא לא ניצחה. אם נתניה רוצה לנצח, היא צריכה לוותר על השליטה ולצאת להתקפות מעבר מהירות. בתחום ההגנתי אם מכבי נתניה תצליח לנטרל לחלוטין את הקישור של תל אביב, הכדורים שיגיעו (אם בכלל) לחלק ההתקפי יהיו כדורים לא מסוכנים וחסרי סיכון.

Spanish League - טיק טיק

שחקן מפתח

מכבי תל אביב: ניק בלקמן – שחקן החודש של המנהלת לכדורגל, והשחקן ששינה ביחד עם דור מיכה את המשחק של מכבי תל אביב. ב-192 דקות משחק הוא בלבד אחראי על 8 שערים עם 6 שערים ושני בישולים. הוורסטיליות שלו בהבקעת שערים גורמת לבעיה אצל היריבה, הוא יודע להבקיע גם מתוך הרחבה ומחוצה לה, ועושה עבודה קשה לשחקני ההגנה שמולו. יש תחושה שמהרגע שג'ורדי באמת האמין בו הוא החזיר בגדול על המגרש, אחרי התחלה קצת מגמגמת (כמו כל הקבוצה) משהו השתנה בו במשחק נגד אשדוד ומאז הפך להיות לבורג משמעותי במשחק ההתקפה של מכבי תל אביב.

בלקמן
קרדיט לדף הפייסבוק של מנהלת הליגות לכדורגל

מכבי נתניה: ערן לוי – ערן לוי טוב זה מה שנתניה צריכה היום כדי לנצח. אותו ערן לוי שחילק 35 מסירות מפתח, אותו ערן לוי שהבקיע 5 שערים ובישל 5 שערים ואיים על השער 70 פעמים (מקום ראשון בליגה). הקפטן הנתנייתי שחקן משמעותי למכבי נתניה, אומנם הצד ההגנתי שלו לוקה בחסר, אבל לוי שחקן קישור מוכשר שיכול לשנות את המשחק של נתניה, בין אם ינסה לאיים על השער מרחוק או ימסור כדור על 30 מטר כמו שמעטים בליגה יודעים לעשות. נתניה יודעת שערן לוי רגוע וטוב יכול רק להועיל לה.

ערן לוי מכבי נתניה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של FC Maccabi Netanya – מועדון כדורגל מכבי נתניה

הימור

שבוע שעבר צדקתי, מכבי תל אביב לא הרשימה אך השיגה את 3 הנקודות. המשחק הקרוב קשה להימור, משחק רולטה שיכול ללכת לפה או לפה, אבל למרות הכל יש לי תחושה שנגמר הרצף של מכבי תל אביב. נתניה אוהבת משחקים מהסוג הזה נגד הקבוצות הגדולות ואני גם מאמין שהיא תנצח בהפרש של שער אחד.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח