למה העזיבה של רונאלדו טובה לריאל מדריד

// מאת נתניאל טובול

אחת ההעברות הגדולות ביותר בהיסטוריה של הכדורגל אירעה בקיץ האחרון. אחרי שזכה בליגת האלופות 3 פעמים ברציפות החליט רונאלדו שהגיע הזמן לאתגר חדש והוא הלך לנסות את מזלו באיטליה בתקווה לזכות שם באליפויות ולהביא את הגביע בעל האוזניים הגדולות גם לטורינו.

רונאלדו אניילי
Credit to "Juventus" Facebook page

אין ספק שהדאגה של ריאל מדריד מובנת, אחרי הכול יש יגידו שמדובר בגדול שחקני הכדורגל של ריאל מדריד בכל הזמנים שבגיל 33 כשהוא עדיין בשיא כושרו, עוזב את המועדון. כעת, אחרי 9 עונות עם הסופרסטאר הפורטוגלי בהרכב, במדריד צריכים להתרגל לחיים החדשים בלעדיו ולנסות למצוא את החלקים הטובים בעזיבה הזו.

מבחינה כלכלית מדובר בהחלטה מאוד משמעותית עבור פלורנטינו פרס והנהלת הבלאנקוס. רונאלדו הגיע לסנטיאגו ברנבאו בגיל 24 אחרי שמדריד שברו את שיא ההעברות העולמי באותה תקופה והצליחו להנחית אותו בספרד בעבור 94 מיליון אירו. 9 שנים מאוחר יותר, אחרי שכבר אין ספק בכלל שהשחקן הצדיק כל אגורה ממה ששולם עליו ושהוא כבר בגיל 33 – גיל שעבור רוב השחקנים נושק לקראת פרישה – הם הצליחו למכור אותו בסכום גבוה יותר מהסכום ששולם עבורו. יובנטוס שילמה עליו כ-115 מיליון אירו – כאמור, סכום מטורף בהתחשב בכך שמדובר בשחקן בן 33.



הסכום הזה שהבלאנקוס קיבלו אמור לסייע להם להנחית כוכב על בסדר גודל של ניימאר, אמבפה או אדן הזארד בעתיד. שחקנים צעירים יותר, שבדיוק כמו רונאלדו יכולים להצדיק כל אגורה שיחליטו לשלם בעבורם. העובדה שרונאלדו לא יהיה בקבוצה משאירה לאותם כוכבים את האפשרות להיות באור הזרקורים גם בקבוצת הפאר הספרדית.

ברמה המקצועית, אפשר להגיד שרונאלדו רק משתבח עם השנים וזה אכן נכון מבחינה מספרית, אך יש פעמים שהגיל עושה את שלו. מבחינת סגנון המשחק, רונאלדו של העונות האחרונות הוא לא אותו רונאלדו שהתרגלנו לראות בעבר. אם פעם היינו רואים לרוב את רונאלדו מקבל כדור באגף, עושה שם קסמים עם הרגליים ומשחרר בעיטה אימתנית לרשת, היום רונאלדו סיגל לעצמו סגנון משחק שמתאים יותר למגבלות הטכניות והפיזיות שמגיעות עם התקדמות הגיל. כמובן שאנחנו זוכים לראות ממנו דברים אחרים. רונאלדו של השנים האחרונות הוא חלוץ אימתני, רעב לשערים, בעל נוכחות מרשימה במיוחד ברחבת היריב, אך יסלחו לי אוהדי ריאל מדריד כשאומר שכיום רונאלדו הוא לא השחקן הטוב ביותר בעולם, אלא הכובש הגדול בעולם. לא ניתן לצפות ממנו בגילו המתקדם בכל משחק לבזבז כוחות במרכז המגרש ולנסות לבצע דריבלים באגף אשר יסייעו לפתוח את המשחק ולגוון אותו. את המלאכה הזאת הוא משאיר לשחקנים אחרים. יכול להיות שהשחקנים שיגיעו במקום רונאלדו יוכלו לתרום באספקט הזה יותר מאשר הכוכב המתבגר ובכך ישפרו את המשחק הקבוצתי של ריאל.



העונה האחרונה של ריאל מדריד בזירה האירופית הייתה, שוב, מוצלחת במיוחד – זכייה היסטורית בפעם השלישית ברציפות בליגת האלופות אחרי נצחונות על יריבות גדולות, שוב בניצוחו של רונאלדו, אך בזירה המקומית זה כבר לא היה זה. הסגל התבגר, הרעב לתארים אולי אפילו ירד טיפה ובדיוק כמו שרונאלדו אמר כשהגיע ליובנטוס וכמו שזידאן אמר במסיבת העיתונאים בה הודיע על עזיבתו, אולי באמת הגיע הזמן לאתגר חדש והאתגר הזה הוא לתת לשחקנים הצעירים והרעבים בדמות איסקו ואסנסיו להנהיג ולהוכיח את עצמם. להראות שיש בהם מעט מהווינריות הזו שרונאלדו משאיר אחריו בסנטיאגו ברנבאו. גם שמות חדשים כמו הזארד, אמבפה ואפילו ניימאר יכולים להחזיר את הרעב הזה בחזרה לריאל מדריד, רעב שאולי באירופה לא נעלם כי הקבוצה פשוט בנויה למפעל הזה אך בזירה המקומית, היא תצטרך אותו בחזרה. הפעם, אחרי 9 שנים, בלי רונאלדו.

כריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח