הקוסם תופס פיקוד – האיחוד שישכיח את רונאלדו

במשך 9 העונות האחרונות היה לריאל מדריד כוכב אחד שסביבו שיחקו כל שאר השחקנים במטרה להקל עליו את המשחק ולייצר לו מצבים נוחים וטובים שיהפכו לשערים משמעותיים רבים. אני מדבר כמובן על כריסטיאנו רונאלדו שכבש 450 שערים והוביל את הבלאנקוס ל-15 תארים ונמכר לפני כחודש ליובנטוס. מלבד השערים הרבים והמנהיגות הפנומנלית, CR7 לקח איתו ליובנטוס גם את רוח הווינריות של ריאל מדריד הגדולה שתצטרך למצוא מנהיג חדש שיוביל את הקבוצה בשנים הקרובות.

כריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד
הווינר המשיך הלאה
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

ראשי הקבוצה צריכים להבין במהרה שאין טעם בחיפוש רכש נוצץ במאות מיליונים כשהדבר האמיתי נמצא בסגל הקבוצה כבר שנים – פרנסיסקו ״איסקו״ אלרקון. הקשר ההתקפי הספרדי בן ה-26 שמכונה גם ״הקוסם״, הגיע לריאל מדריד ככשרון אדיר כבר לפני חמש שנים כשנרכש תמורת 30 מיליוני יורו ממלאגה, במדיה הציג את יכולות ההנהגה והכשרון העצום שלו כשהוביל קבוצה בינונית לרבע גמר ליגת האלופות וצד מאות מיליוני עיניים ברחבי העולם.

אבל תחילת דרכו של איסקו בעולם הכדורגל לא הייתה פשוטה כלל. הוא התחיל מהתחתית ועבר הרבה מאוד במהלך הדרך. בילדותו הוא סבל מבעיה מבנית בכף הרגל שהתבטאה ברגליים עקומות שנבעו מעודף משקל שמנע ממנו ליישר אותן. הרופאים שטיפלו בו אסרו עליו לבצע פעילות ספורטיבית מאומצת והגבילו את חלומו הגדול להפוך לכדורגלן מצליח. הוא עבד קשה מדי יום והקפיד על שילוב תזונה נכונה בכדי להוריד במשקל כשגם בעיות הרגליים שלו השתפרו במעט כשהוא גדל וגבה. כבר באימוניו הראשונים צוות האימון הבחין ביכולות הריצה והכדרור המיוחדים שלו, שנבעו דווקא מהמבנה הייחודי של כף הרגל שלו שהיה אמור למנוע ממנו להפוך לכדורגלן מקצועי והפך ליתרון משמעותי וייחודי בעבורו שמבדיל בינו לבין שאר הכדורגלנים הצעירים והמוכשרים. הוא נתן תקווה רבה לחבריו לקבוצת הנוער ואף ליריביו שהבינו שאפשר להצליח גם למרות מגבלות רפואיות ולמעשה אין דבר העומד בפני הרצון.



נקודה נוספת אליה ראוי להתייחס היא הקשר המיוחד שלו עם המאמן החדש של הבלאנקוס ז׳ולן לופטגי. השניים נפגשו לראשונה כשהמאמן הוביל את ה״לה-רוחיטה״ הרי היא הנבחרת הצעירה של ספרד (עד 21). איסקו כבר היה שחקן משמעותי בסגל שתרם 5 שערים ו-2 בישולים ב-6 משחקי מוקדמות אליפות אירופה לנבחרת צעירות לפני מינויו של לופטגי לתפקיד, מה שגרם למאמן הצעיר לתת לו את המושכות ולבנות סביבו את הנבחרת כולה. לטורניר שנערך בישראל הוא הגיע ככוכב הגדול ביותר של הנבחרת וכמנהיג הבלתי מעורער וגם הצדיק את האמון עם שלושה שערים שהובילו לזכייה מרשימה בטורניר כשהוא משחק בוורסטיליות רבה כווינגר שמאלי וכקשר התקפי במה שאפשר גמישות טקטית למאמנו במהלך הטורניר.

התצוגות המרשימות במדי הנבחרת הצעירה הובילו אותו במהרה לנבחרת הבוגרת של ויסנטה דל בוסקה. הוא היה חלק מהסגל, אבל מיעט לקבל דקות כשהמאמן הסתמך על אותה הקבוצה שזכתה בשלושת התארים הגדולים. הוא ידע שיגיע הרגע שיהפוך לשחקן משמעותי גם במדי הנבחרת הבוגרת, המשיך לעבוד קשה וחיכה בסבלנות. את המקום בהרכב הנבחרת הבוגרת הוא קיבל באופן לא מפתיע לאחר מינויו של לופטגי לתפקיד. הוא הפך לאחד השחקנים המשמעותיים ביותר בהרכב כששיחק במגוון תפקידים ותרם רבות עם 5 שערים ו-3 בישולים ב-8 משחקי מוקדמות בהם לקח חלק. הרגע הגדול שלו הגיע דווקא במשחק ידידות זניח מול ארגנטינה בו הוא פתח בכנף השמאלית, כבש שלושער נהדר והביס במו רגליו את האלביסלסטה.

איסקו, נבחרת ספרד
Credit to "FIFA World Cup" Facebook page

למונדיאל הוא כבר הגיע ככוכב המרכזי של הנבחרת, אבל הפעם ללא לופטגי שפוטר לאחר החתימה בריאל מדריד. ללא התמיכה של המאמן האהוב הוא התקשה להציג את יכולותיו הגבוהות במה שהוכיח למעשה את התרומה ההדדית המשמעותית של לופטגי ואיסקו אחד לשני.

המאמן סיפר לא פעם שהוא מעריץ של איסקו שנחשב בעבורו לאחד השחקנים הטובים והכשרוניים ביותר בעולם. הוא צפוי לתת לו את המושכות כפי שעשה לא פעם בעבר ולהפוך אותו למנהיג החדש של ריאל מדריד – בחדר ההלבשה וגם על כר הדשא כשכל ההתקפות יעברו דרכו.



אז איך תיראה ריאל מדריד החדשה בראשותו של הצמד לופטגי ואיסקו? הקוסם הספרדי יודע לשחק כאמור כפליימייקר וגם כווינגר שמאלי ומתמחה בשני התפקידים. הוא יכול לשחק בשמאל ולחתוך למרכז עם הדריבל הנהדר שלו או לעשות ההיפך ולחתוך מהמרכז לשמאל. בכל תפקיד בו יתחיל את המשחק הוא ימשיך לנוע ולשנות מיקומים במהלך המשחק ובכך לפנות שטחים לחבריו לחולייה ההתקפית וגם להיפך – להיכנס לשטחים שהם יפנו לו בתנועות החכמות שלהם. הוא ימשיך לשחק לפני שלישיית קישור עוצמתית שתאפשר לו להתפנות בעיקר למשימות התקפיות שבהן יציג לראווה את הגאונות שלו ויזכה לתמיכה רבה גם של שני המגינים ושאר שחקני החולייה ההתקפית שעשויה לכלול את אסנסיו, בייל, ואסקס ובנזמה ואולי גם את הזאר וקבאני.

אז אמנם הנעליים שהותיר כריסטיאנו רונאלדו הן ענקיות, אבל עם כשרון כמו של איסקו ותמיכה מלופטגי, שכבר הוכיחה את עצמה, אפילו השמיים לא יהיו הגבול של ריאל מדריד החדשה שתוכיח לעולם כולו שגם קוסם עם רגליים עקומות יכול להפוך, עם מספיק אמון, למפקד של אחד ממועדוני הפאר הגדולים בעולם.

איסקו, ריאל מדריד
Credit to "iscoalarcon" Instagram account
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח