להציל את תומס מולר

בשעה טובה, תומס מולר, מי שאמור להיות המניה הכי בטוחה בבאיירן מינכן, שבר בשבת האחרונה בצורת של 13 משחקים רצופים ללא שער ליגה מפתיחת העונה. השיטה של אנצלוטי בהחלט השפיעה עליו באופן אישי, והשאלה היא – מהי תוכנית ההבראה שהמאמן הכין עבורו?

בקיץ האחרון כשפורסמו יחסי ההימורים לקראת אליפות אירופה לנבחרות בצרפת, דורגה נבחרת גרמניה כפייבוריטית לזכייה בתואר כשמולר, חלוץ הנבחרת, דורג כפייבוריט לזכות בתואר מלך השערים של הטורניר. בפועל גרמניה הודחה בחצי הגמר ע"י המארחת צרפת תוך כדי הצגת כדורגל לא רע בכלל, אך עם חוסר מחץ בחלק הקדמי בכל מה שקשור לסיומת. אותו מחץ ששמו תומס מולר "לא הגיע" לטורניר וסיים אותו עם 0 שערים תוך כדי הצגת חוסר חדות משוועת בכל מה שקשור לסיומת וקור רוח מול השער, שאמורות להיות התכונות הכי חזקות שלו.

תומאס מולר
Credit to FC Bayern München Facebook page

בדיעבד, הטורניר בצרפת היה רק סימן מקדים לקראת פתיחת העונה החלשה של מולר בבאיירן. לאחר 13 מחזורי בונדסליגה בהם שיחק ב-11 מהם, הוא לא הבקיע כלל. לצורך השוואה, העונה שעברה הייתה הפוריה ביותר שלו במינכן, כשסיים אותה עם 20 שערי ליגה, אז מה קרה פתאום?

ואז הגיע אנצ'לוטי

חילופי המאמנים בממלכת בוואריה לא עשו טוב בלשון המעטה לתומס מולר. אנצ'לוטי בוחר לשחק בהרכב 4-3-3 כאשר מולר מתופקד ברוב הפעמים כקיצוני ימני, לבנדובסקי מתופקד כחלוץ מרכזי כשאת השלישייה הקדמית משלימים פרנק ריברי או אריאן רובן בצד שמאל, כשהם כשירים. המיקום של מולר במערך של אנצ'לוטי לא תואם כלל את יכולותיו. מולר מטבעו הוא חלוץ רחבה עם סיומת מצוינת מול השער ומשחק גב מעולה, אך הוא אף פעם לא היה שחקן בעל מהירות יוצאת דופן וכישורי דריבל כיאה לשחקני אגף קיצוניים. בנוסף, תפקודו של מולר משפיע רבות על חוסר השטף במשחק ההתקפה של באיירן מינכן כאשר רוב נטל הכיבושים נופל על לבנדובסקי (9 שערים), אריאן רובן הנוטה להיפצע (4 שערים) וג'ושוע קימיץ' שהוא בכלל בלם/קשר אחורי (4 שערים).

נחזור לעונת השיא של מולר דווקא מהצד של פפ גוארדיולה. 9 מערכים שונים ומשונים יישם גוארדיולה בבאיירן בעונה שעברה כאשר ב-8 מהם מולר שיחק בעמדת החלוץ המרכזי יחד עם לבנדובסקי או לבדו, או כקשר התקפי מאחורי החלוצים. המאמן הקטלוני הבין כנראה שמולר הוא השחקן הכי חשוב בבאיירן מינכן וצריך לעשות הכל בכדי לשחק עליו, גם אם זה אומר לייצר עבורו מערך מיוחד כמו 3-1-2-1-3.

אנצ'לוטי, שתמיד היה מאמן של שחקנים גדולים כמו קאקה במילאן ורונאלדו בריאל מדריד, הבין בעצמו את גודל הבעיה והפנים שזו אחריותו להחזיר את מולר לעניינים כמה שיותר מהר באמצעות שינוי המערך שאיתו הוא משחק. בנוסף, יאמר גם לזכות אנצ'לוטי, שבכל התקופה שבה מולר לא פגע, הוא המשיך להאמין בו ולעלות אותו בהרכב הראשון.

ואכן במחזור הלפני האחרון נגד מיינץ זה קרה. אומנם מולר לא כבש, אך אנצ'לוטי שינה את המערך ל4-2-3-1 המוכר לו מימי ריאל מדריד כאשר מולר באמצע השלישייה הקדמית מאחורי לבנדובסקי ובצדדים משחקים אריאן רובן ופרנק ריברי הנוטים להחליף מקומות אחד עם השני בצורה בלתי פוסקת. התוצאה הייתה מצוינת. מולר היה פעלתן מאוד תוך כדי שהוא מצטרף פעמים רבות כחלוץ שני ונהנה מחופש פעולה ואפילו בישל את השער השני ללבנדובסקי, הבישול הראשון שלו בליגה מאז מחזור הפתיחה. בשבת האחרונה, בניצחון 0-5 על וולפסבורג, מולר עלה לראשונה העונה על לוח התוצאות עם שער בכורה בבונסדליגה. אמנם רק במחזור ה-14, אך עדיף מאוחר מאשר אף פעם ועל הדרך מוסיף עוד בישול לרוברט לבנדובסקי.

תומאס מולר
Credit to FC Bayern München Facebook page

חזרתו של תומס מולר לכושר הבקעה היא משהו שיתרום רבות להצלחתה של באיירן מינכן הן בזירה המקומית והן בזירה האירופאית. עד עכשיו הקבוצה מעט גמגמה וסבלה מחוסר יציבות בעיקר מהסיבה שהשחקן שהכל קורה סביבו וכל כך מזוהה עם המועדון הרגיש אבוד ולא מצא את מקומו. יהיה מעניין מאוד לראות האם אנצ'לוטי ימשיך עם מערך 4-2-3-1 ויתמיד בתוכנית ההבראה שלו עבור תומס מולר ובכלל עבור באיירן מינכן.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח