מדד הכוח והעוצמה – מהדורת השחקנים

לאחר שבשלושת הדירוגים האחרונים התמקדתי בקבוצות בכושר הטוב ביותר, הפעם הגיע הזמן להתמקד בשחקנים ב"זון" הכי טוב המשפיעים ביותר על קבוצותיהם.

שחקן אורח – אנטוני קנוקהארט (ברייטון) 

בחודש נובמבר האחרון מת אביו של אנטוני בביתו שבצרפת. חבריו לקבוצה של אנטוני לא הפקירו אותו לרגע באמצעות שתי מחוות מרגשות, הנפת חולצה עם הכיתוב knockaert בסיום משחק הניצחון של השחפים בבריסטול ממנו אנטוני נעדר, ונסיעה לצרפת של חלק משחקני הקבוצה בכדי להשתתף בטקס הלוויה של אביו. אנטוני היה נרגש מאוד ודאג להראות את זה באמצעות ציוצים ברשתות החברתיות השונות.

בחזרה לכדורגל. חודשיים לאחר מות אביו, הקיצוני נמצא בכושר הכי טוב בקריירה וללא ספק הוא השחקן המצטיין בחלק ההתקפי עם ארבעה שערים ובישול בחמשת המשחקים האחרונים וסה"כ עם עשרה שערי ליגה בכל העונה. קשה לי להאמין שברייטון לא יסיימו באחד משני המקומות הראשונים אשר מבטיחים עליה ישירה לפרמייר ליג ואין ספק שלצרפתי המצוין יש מניות רבות במסע של השחפים העונה.

מדד הכוח והעוצמה
Credit to "Brighton & Hove Albion FC" Facebook page

מקום שביעי – סמיר הנדנוביץ (אינטר)

סמיר הנדונוביץ כנראה חווה את העונה הכי חלשה שלו באינטר, אם יש לכם ספקות תשאלו את ברק בכר. טעויות רבות, חוסר תיאום עם ההגנה ואפילו כרטיס אדום אחד מטופש נגד באר שבע. בחודשיים האחרונים משהו השתנה אצל הנדנוביץ. יכול להיות שזה הרוח שהביא המאמן החדש, פיולי, יכול להיות שזה ציוות הבלמים החדש שלפניו – מירנדה ומורליו – או שאולי סמיר פשוט חזר לעצמו.

לטעמי מדובר בשחקן הכי משמעותי וחשוב בריצת שבעת הנצחונות הרצופים של אינטר בליגה. רק לצורך השוואה, עד לאותה ריצה של אינטר הצליח הנדנוביץ לשמור רק פעמיים על רשת נקיה לעומת חמש פעמים.

כדי שאינטר תוכל להשלים את המהפך שלה העונה ולהגיע למקום שמוביל לליגת האלופות היא תצטרך את הנדנוביץ של החודשיים האחרונים ולא של תחילת העונה.

מקום שישי – גארי קהיל (צ'לסי)

קונטה הוא המיוחד החדש של צ'לסי וקפטן קהיל הוא הג'ון טרי החדש. שר ההגנה של צלסי הוא בהחלט אחד הגורמים המשמעותיים בריצת 14 הנצחונות הרצופים של הקבוצה במהלכה ספגה רק 4 שערים.

כמה קהיל טוב? תסתכלו מה נהיה מדוד לואיז שהפך מהרפתקן מושמץ וחסר אחריות שרק מחפש להעלות קדימה, לבלם אחראי שחושב ועושה הגנה ורק לאחר מכן התקפה.

רק 6 דקות החסיר העונה קהיל, לקינוח הוא הוסיף 2 שערים בחמשת המשחקים האחרונים שהגיעו מקרנות מה שכמובן רק מוסיף לעונה המצוינת שלו.

מדד הכוח והעוצמה
Credit to "Chelsea Football Club" Facebook page

מקום חמישי – ברנרדו סילבה (מונאקו)

בעונה שעברה שיחק סילבה במרכז המגרש ומונאקו כבשה רק 57 שערים כאשר סילבה מסיים כמלך השערים עם 7. העונה לאחר 22 מחזורים בלבד מונאקו היא הקבוצה הפוריה ביותר באירופה עם 65 שערים והרגל עוד נטויה. כלים התקפיים רבים כגון פלקאו, קרילו וגרמיאן גרמו לקבוצה להיות יותר מאוזנת מבחינה התקפית ולמאמן הקבוצה, זארדים, להסית את סילבה לאגף הימני. עד עכשיו סילבה עם חמישה שערים וחמישה בישולים. את העונה הפורטוגלי כבר לא יסיים כמלך שערים, אך סביר להניח שהוא ישבור את שיאו האישי של כיבושים בעונה אחת.

שלושה שערים ובישול אחד בשלושת המשחקים האחרונים, כולל שער שיויון בדקה ה-90 במשחק העונה מול פ.ס.ז, יכולת כדרור כיאה לקיצוני על הקו עם שילוב קור רוח וסיומת של חלוץ מטרה לא ישאירו לעוד הרבה זמן את הפורטוגלי במונאקו, רק שלא יסיים כמו חאמס רודריגז.

מקום רביעי – נבי קייטה (ר.ב לייפציג)

לאחר התבוסה 3-0 לבאיירן מינכן במחזור הנעילה של ליגת הקיץ והיציאה לפגרה, ריחף סימן שאלה גדול מאוד מעל ר.ב ליפציג – האם הקבוצה יכולה עדיין להיות פקטור בכל מה שקשור למירוץ האליפות?

בהעדרו של אמיל פורסברג שמרצה עונש הרחקה, הוסת נבי קייטה לעמדה קידמית יותר מהרגיל, מאחורי החלוצים וביצע את מה שפורסברג יודע לעשות הכי טוב – לבשל שערים. שלושה כאלה היו לו בשני נצחונות הליגה שלאחר הפגרה, נצחונות שבעיקר באו להצהיר אנחנו פה בכדי להשאר ולא להיות טרנד חולף.

קייטה (רק בן 21) הוא מעין שילוב קטלני של קשר אחורי וקדמי באותו שחקן. לדעת רבים מדובר באחד הכשרונות הכי חמים כיום בכדורגל העולמי ואחד המועמדים עד עכשיו לתואר שחקן העונה בגרמניה.

מקום שלישי – סרחיו ראמוס – ריאל מדריד

בעולם מקביל ללא כריסטיאנו רונאלדו, סרחיו ראמוס הוא השחקן מספר אחד של ריאל מדריד כבר כמה וכמה שנים. בעולם האמיתי סרחיו  ראמוס הוא השחקן מספר אחד של ריאל מדריד העונה. מנהיג אמיתי עם יכולות כריזמה שלא יביישו מנהיגי מדינות גדולים, אחד משלושת הבלמים הכי טובים היום במשחק עם משחק הראש הטוב ביותר היום.

אל תתנו לשער העצמי מול האקסית להטעות אתכם. טעויות כאלה קורות גם לטובים ביותר. שישה שערי ליגה שהם שיא שערים בעונה אחת (והשיא הזה בהחלט יגדל) שתורגמו לסה"כ 10 נקודות ליגה יקרות במאבק האליפות ומקום ראשון בפער שיכול לגדול ל-7 נכון לעכשיו.

מדד הכוח והעוצמה
Credit to "Sergio Ramos" Facebook page

מקום שני – דייגו קוסטה (צ'לסי)

נתחיל דווקא מהסוף. דייגו קוסטה הוכיח במשחק הליגה האחרון שהוא מקצוען אמיתי כשידע להשאיר את פרשיית קונטה-סין מאחוריו ולהמשיך להציג יכולת גבוהה בכל מה שקשור בכדורגל ואף לחזור לכבוש במשחק הליגה מול האל.

אנחנו לא באמת יכולים לדעת אם היו דברים בגו וכמה מהשמועות היו נכונות, אך דבר אחד בטוח, קוסטה ישאר בצ'לסי לפחות עד סוף העונה כאשר המטרות שלו ברורות למדי – אליפות, שחקן העונה באנגליה ומלכות השערים. אין לי ספק שהוא יסתער עליהם במלוא העוצמה כמו שרק הוא יודע. 

מקום ראשון – דלה עלי (טוטנהאם)

דלה עלי הוא מפלצת כדורגל והוא רק בן 20. מהירות, בעיטה, כדרור, ראיית משחק ואפילו יכולות הגנתיות גבוהות הם רק חלק מהרפרטואר שלו שמן הסתם יגדל וישתפר עם השנים.

האיש שעצר את ריצת 14 הנצחונות הרצופים של צ'לסי תוך כדי שהוא מראה שיש לו גם משחק ראש משובח. תשעה שערים בשבעת המשחקים האחרונים כולל שיוויון מטורף בגביע, הפכו את טוטנהאם לקבוצה הכי חמה באנגליה.

פער 9 הנקודות מצ'לסי נראה גדול מידי, אך התרנגולים ועלי יקוו לסיום עונה שונה מאשתקד ולקריסת מערכות של הבלוז.

מדד הכוח והעוצמה
Credit to "Tottenham Hotspur" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח