להימנע מבושה: לקראת גלאטסראיי באיסטנבול

המאזן: 13-5, מקום אחרון ביורוליג

מול מכבי: הפסד 98-92 ביד אליהו

מה עשתה מאז: 5 ניצחונות, 10 הפסדים (כולל 92-87 למילאנו בחוץ במחזור הקודם)

……………….

אי אפשר כבר לתאר במילים את השפל המתמשך בו נמצאת מכבי ת"א. אחרי עוד משחק נפל בבית שבו קלעה רק 67 נקודות והפסידה לקבוצה שיותר טובה ממנה כקבוצה, נדמה שראשי המועדון הצהוב התחילו לקלוט את המסר (מעט מדי ומאוחר מדי) שהעונה הזאת אבודה ובחרו לדלל את הסגל עם השאלתו של השעיר לעזאזל היקר צירבס לבאיירן מינכן, היישר למפעל שאליו מכבי כן ראויה השנה, וגם זה לא בטוח.

ובכל זאת, גם כשאין להם ממש סיכוי כבר להגיע לפלייאוף, לצהובים יש משימה חשובה מאוד: להילחם על הכבוד שלהם. אף אחד בצהוב לא ירצה למצוא עצמו בסוף השנה במיקום הטבלה של היריבה הערב, שכן מהאזור הזה היורוליג אמור לבעוט מתוכו קבוצות בקיץ הקרוב בכפוף להישגים בזירות המקומיות. נכון שמכבי משוריינת, אבל עדיין יהיה לזה טעם רע בעיניי המפעל אחרי העונה שעברה. מעבר לכך, לא סביר שהווימסים והגאודלוקים ירשו לעצמם לסיים במקום הזה. כדי שזה לא יקרה, צריכה מכבי להוציא ניצחון חוץ במגרש לא פשוט בכלל. נכון שהקהל של גלא' לא גודש את היציעים (ויש לו סיבה טובה), אבל לשחק באבדי אפקצ'י זה אף פעם לא פשוט.

להימנע מבושה
Credit to "Galatasaray Basket" Facebook page

בהתאם למיקומה, גלא' לא מתהדרת בנתונים מרשימים למדי. 78.6 נק' בהתקפה לצד 85.7 ספיגה (שנייה במפעל), בתוספת 21.8 ריב' הגנה (כולל 12.8 ריב' התקפה ליריבה, הכי גרועה ביורוליג בשני הנתונים) ו-41.7% ל-3 ליריבות (שוב, הכי גרועה….), מלמדים שמדובר בקבוצה די אנמית, שמתקשה לשמור. אמנם, נוכל לסתור את הפרדיגמה קלות ונאמר שהיא החוסמת טובה ביורוליג (3.8), אבל זה די בזכותו של ידידינו אלכס טיוס (9.9 נק', 5.7 ריב', 1.6 חס'- שני ביורוליג). מעבר לכך, הטורקים מעיפים שלשות בלי הכרה (15/37 בת"א), בעיקר בראשותם של מיצוב (18 נק', 6 ריב', 5/7 ל-3 בת"א) מעמדה 4, אוסטין דיי (9.2 נק', 52.6% ל-3) וסינאן גולר (15 נק', 4/11 ל-3, 4 איב' בת"א) שדי איבד את זה כשהוא הוביל כדור בהיכל כתוצאה מלחץ על כל המגרש (ליישם גם הערב). חוץ מאלו, הטורקים צרפו את ברונו פיתיפאלדו, רכז נבחרת אורוגוואי, במקום דנטמון ורוס שעזבו (כמו גם דיון תומפסון שתפר את מכבי בעמדות 4-5 ביום חמישי). בארבעת משחקי הבכורה שלו ניפק הבחור 11 נק' ב-58.8% ל-3 כך שצריך להידבק לו לגופיה ואף להיזהר מהצעד הראשון שלו בחדירות לטבעת. מכבי תצטרך הרבה אזורית מתחלפת ולא לעבור בפיקנדרול מתחת לחסימות, שייאלץ עזרה כפויה ומסוכנת. עם אייברסון כגבוה טבעי יחיד (מילר לא טס לטורקיה), מומלץ להיזהר בצהוב מריבאונד ההתקפה הטורקי, שעלו להיווצר מאותן הפגזות מבחוץ, בראשות טיוס וטיבור פלייס (7.4 נק', 4.7 ריב').

אשלים את דבריי בכך שהציוות של רכז טבעי סטייל מקל/אוחיון (וקצת סילי) חייב להמשיך הערב, ולא להיפסק גם בדקות האחרונות בפועל על הפרקט. כל עוד הווימסים הראדים והגאודלוקים יובילו כדורים במקום להוציא לפועל, לא משנה כמה רכזים ישראלים יהיו על המגרש: מכבי תמשיך לאבד (16 איב' מול הכוכב האדום). סה"כ גם לנמושת המפעל יש בושה וכבוד, בטח שבבית. רק נדגיש כי בתוספת הפתעה מילאנזית מול ספאנוליס ושות', היא עשויה לשקם במעט את כבודה לגרום לצהובים לאבד את הבושה בתחתית הבור של היורוליג. בואו נקווה שלשם לא נגיע.

להימנע מבושה
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח