להיות חיוביים: לקראת אולימפיאקוס במסע לאיסטנבול

אחרי שבוע ארוך במיוחד שכלל שלושה ניצחונות ב-8 ימים, מכבי ת"א יוצאת למשחק חוץ מול אולימפיאקוס במטרה להמשיך את המומנטום והשיפור ביכולת ואולי גם לעלות סוף סוף למאזן חיובי ביורוליג אחרי תשעה מחזורים. ההיסטוריה מלמדת שזה אף פעם לא הולך קל לצהובים מול הצד האדום של אתונה, אבל מתח אף פעם לא היה חסר.

אם יש סיבה מרכזית שלא כך יהיה הפעם זה כנראה בגלל גלאדיאטור העונה לשם ואסיליס ספאנוליס. הקפטן הוותיק של היוונים היה ונשאר המנוע עם 15.6 נק' 7.5 אס' (שלישי ביורוליג, שני בכל הזמנים בקטגוריה הזו עם 1,011 אסיסטים והיד עוד נטויה) ו-43.9% ל-3. מכבי תצטרך ללחוץ אותו בפיק אנד רול מהצד הימני דרך טראפים ולא לאפשר לו חדירות קלות לטבעת. אופציה נוספת היא למנוע ממנו לקבל כדורים במשחק העומד – משימה קשה אך אפשרית. מי שיעבדו קשה על הסופרסטאר היווני הם די ג'יי סילי ויוגב אוחיון, שבלי שנשים לב מדורג שביעי בחטיפות עם 1.38 כאלו לערב.

את משחק הניצחון על ירושלים התחילה מכבי בכיווץ הגנתי על כל חדירה. במשך שלושה רבעים זה עלה לה ביוקר כשדייסון, ג'רלס ושות' צלפו ללא הכרה וסיימו עם 11 שלשות ב-50%. במסגרת ההימור הכושל השאירה מכבי את פיטרסון הגבוה חופשי. קל וחומר שהיא לא תוכל לעשות זאת מול פרינטזיס (12.6 נק', 5 ריב', 37.5% ל-3), ובטח שלא מול לוג'סקי (8.5 נק', 48.3% ל-3) ומנצריס (7.5 נק', 43.2% ל-3) עליהם יצטרכו ראד, ווימס וסמית' לפקוח שבע עיניים. עוד שחקן שצריך להיזהר ממנו הוא דניאל האקט, שעבר הקיץ ממילאנו לעמדת המחליף של ספאנוליס במקומו של סלוקאס (פנרבחצ'ה). עד עכשיו האיטלקי די מאופק עם 5.5 נק', 3.4 אס' ו-32% ל-3, אבל כשהוא רואה את הצהובים מת"א הוא בדרך כלל מתחמם. לעומת הרביעייה הזאת, דווקא מי שמפתיע לרעה הוא קוסטאס פאפאניקולאו, שאמנם חזר הביתה מה-NBA אבל עד עכשיו ביורוליג מציג מספרים איומים של 5.1 נק' ו-2/20 מבחוץ ועקב כך רואה את הגב של לוג'סקי בעמדה 3.

להיות חיוביים
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

השלשות של היוונים באות מהרבה מהלכי "האנד-אוף" כפולים שיוצרים את החדירות וההוצאה החוצה לקלעים. אחד מהגבוהים שמשתף פעולה במהלך הזה הוא קם בירך, שנחשב עד עכשיו לאחת מהפתעות המפעל. הסנטר הקנדי קולע 8.9, מוריד 7.5 ריב' (חמישי במפעל) וחוסם 1.3 פעמים (חמישי גם כאן). מבחינתי לפחות מדובר במאצ' אפ האנדרדוגים המרכזי של הערב, כשאייברסון בצד הצהוב יצטרך למנוע ממנו להגיע לחסימות, לסגור לו את פוסט אפ בשמאל ואף להגיע לריבאונד התקפה. במצב של מיס מאץ' ניתן לשלוח את הבחור לעונשין, שם הוא קולע רק ב-53.2%.

אם הזכרנו את הריבאונד, אולימפיאקוס היא מלכת הריבאונדים עד עכשיו עם 37.8 לערב, מתוכם 11.4 בהתקפה (רביעית במפעל). מגמת השיפור של מכבי בתחום הזה חייבת להימשך אם ברצונה לרדת מ-12.6 ריב' התקפה ליריבה (ראשונה ביורוליג). לעומת הריבאונד, דווקא אולימפיאקוס, שידועה ב"ביחד" שהביא איתו 2 גביעי אירופה ועוד גמר נוסף, מוסרת רק 15.8 אסיסטים למשחק (מקום 14).

לסיום, מעניין יהיה לראות את השילוב בין ווימס וגאודלוק ששב אחרי פציעה. רמי הדר אמר אחרי ירושלים שהוא מוכן לצאת עם סוני ווימס למלחמה. מעניין עם המיני ממבה יצליח לספק לו חומר למחשבה ולתפקד בשותפות עם הסווינגמן, כפי שפדרמן פנטז במסיבת העיתונאים ההיא עם "12 שחקני יורוליג". עד עכשיו זה לא באמת עבד, וכדי לנצח באולם כמו "השלום והאחווה" (שמישהו שם יחליף כבר את השם) כדאי שזה יתחיל לעבוד, אחרת מצפה לנו ערב ארוך מאוד…

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח