להגן על הבית

אלסנדרו קוסטקורטה פרש מכדורגל בסיום עונת 2006/7 בגיל 41. בעונתו האחרונה במילאן שיחק בסה"כ 3 משחקים. נמניה וידיץ' פרש בקיץ שעבר מכדורגל בגיל 34 אחרי שהעביר באינטר שנה ללא דקת משחק אחת בעקבות פציעה חוזרת שעבר. ג'ון טרי עוזב הקיץ את צ'לסי לאחר 19 שנים אחרי שבשנה החולפת עלה לכר הדשא 9 פעמים בלבד, שב-3 מתוכם נכנס כמחליף והבין שאין לו ברירה אלא לעזוב את אהבת נעוריו אחרי 19 שנים אם הוא רוצה לשחק יותר משחקים בשנה-שנתיים שנשארו לו עד שיפרוש מהמשחק.

ערב אחרי, ההחלטה של מכבי ת"א להחתים את הבלם טל בן חיים לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת מקבלת משנה תוקף כשרואים את הדוגמאות הללו. בן חיים שיחק השנה 31 משחקי ליגה. אם מדרגים את כמות המשחקים בשנה שבן חיים שיחק מאז שעלה לבוגרים, השנה האחרונה נמצאת במקום הרביעי מבחינת כמות המשחקים ששיחק בליגה המקומית. נכון, 15 משחקים בפרמייר ליג שווי ערך לכמות של 31 משחקים בליגת העל, אבל עדיין.

טל בן חיים
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

יש כמות גדולה מאוד של בלמים שלא יכולים עדיין לתפוס את מקומו של בן חיים בהרכב הראשון של סגנית האלופה – לא שחקני חוץ ולא שחקנים מבית. הבלם, שחגג לפני מספר חודשים את יום הולדתו ה-35, אמנם איבד מהזריזות והמהירות שלו, דבר שבא לידי ביטוי בעובדה שספג העונה 7 כרטיסים צהובים, אבל עדיין כוחו במותניו. הניסיון, השקט והמקצוענות שלו גורמים לכך שמלבד הרצון הגדול שיש לו להמשיך לשחק, הגוף שלו עדיין מתפקד ומתפקד טוב. בן חיים, גם בגילו, נראה כמו המודל של הבלם שאנחנו רוצים לראות משאר הבלמים שלנו בליגה – חסון, קשוח וגוף שנראה שעובדים עליו גם בשעות שאחרי האימונים הקבוצתיים.

מתוך 31 המשחקים ששיחק בן חיים בליגה הוא היה שותף אמנם ל-7 הפסדים, מספר שלא מאפיין ולא מתאים למכבי ת"א של השנים האחרונות, אבל באף אחד מההפסדים האלה אי אפשר היה להצביע על בן חיים כאחד שאחראי ישירות להפסד. בזמן שלפיליפנקה לקח חצי עונה כדי להתאקלם, ראמון בכלל לא היה רלוונטי ואיתן טיבי די דורך במקום בשנתיים האחרונות למרות שציפו ממנו ליותר, טב"ח מראה כי יש על מי לסמוך וטוב עשתה קבוצת נעוריו שהחליטה להאריך את חוזהו. סיבה נוספת שכנראה גרמה לג'ורדי ושאר הקברניטים להשאיר את בן חיים במועדון היא העובדה שמכבי נמצאת כרגע בסוג של תהליך בנייה מחדש ובהיעדר מנהיגים חשיבותו של בן חיים עולה בחדר ההלבשה. בקיץ שבו גל אלברמן, אחד מעמודי התווך הגדולים בשנים האחרונות, מצפין לכרמל, המשך דרכם של בניון ויצחקי מוטל בספק וגם אם הם יישארו, הם לא שחקנים שמיועדים להרכב הראשון, על בן חיים, ביחד עם שרן ייני, מוטלת האחריות להדביק את שאר השחקנים ברצון, במחויבות ובמקצוענות שלהם.

טל בן חיים
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

בן חיים הראה את החוסן המנטלי שלו במועד ההעברות של ינואר האחרון כאשר קיבל מסרים שאינו רצוי במועדון, ועוד יותר מכך ששמע שהמנהל המקצועי, שהספיק לרדת לעמדת המאמן לפני שבוע, רוצה לשדך אותו ליריבה העירונית, הפועל. בן חיים נפגע, אבל בחר שלא לדבר. לאחר שנסגר מועד ההעברות ובן חיים נשאר במכבי, ג'ורדי נתן לבן חיים את המושכות בהרכב באופן רציף והוא הוכיח לו כי טעה שלא העריך אותו מספיק.

אם לא נכנס לשיח אם הזימונים של בניון ובן חיים לנבחרת לפני מולדובה ואלבניה היו מוצדקים או לא, יפה היה לראות את התגובה של בן חיים לאחר הזימון. היה נראה שהוא באמת מתרגש מלהשתייך לנבחרת ישראל ושוב הוכיח כמה הוא רעב וכמה דוגמא הוא יכול לתת לילדים שגדלים מסביבו בכדורגל הישראלי. מכבי ככל הנראה תביא לפחות בלם אחד בחלון ההעברות הקיץ. המטרה הגדולה ביותר היא לפגוע בעמדה הזאת כפי שעשו בתחילת הקדנציה של ג'ורדי עם קרלוס גארסיה שמעבר ליכולת המצוינת שלו, התחבר מאוד למועדון, לחברים שלו ולקהל הצהוב. אם מכבי אכן תפגע בזר ברמה גבוהה, יהיה מעניין לראות איך בן חיים משתלב בתחרות שתהיה. לטעמי, גם אם יירד בכמות המשחקים שלו, עדיין, בכל רגע שהוא יקרא לכר הדשא, הוא ייתן מעצמו יותר מכל אחד אחר. בסופו של דבר, כל מה שהוא רוצה לעשות בזמן שנשאר לו בכדורגל, זה להגן על הבית שלו.

טל בן חיים
Credit to Maccabi Tel Aviv FC official FaceBook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח