לא להסתכל בקנקן: לקראת באמברג בהיכל

אחרי המעצור ששמה לה אנדולו אפס בשבוע שעבר, מכבי ת"א תהיה חיבת לתקן את התקלה כשתארח את הקבוצה שנחשבת, לפחות על הנייר, לחלשה ביותר ביורוליג – הלא היא ברוז באמברג, אלופת גרמניה. למה "לפחות על הנייר"? כי הסטטיסטיקה מראה שלמרות מאזן שלילי של 8:2, שישה מתוך שמונת ההפסדים של הגרמנים הסתיימו על חודו של סל או נקודה (פאו', פנר', ברצלונה, דרושאפקה, הכוכב האדום וצסק"א נהנו מההפקר), כשמול ויטוריה היא הובילה 15 הפרש ברבע השלישי והפסידה, אבל דווקא מול ז'לגיריס היא די התפרקה.

הכדורסל שמציגים החניכים של אנדראה טראנקיירי מבוסס על תרגילי פיק אנד רול, חדירות לצבע וחיתוכים מהצד החלש ללא כדור, כשהמטרה היא לרווח את התקפה ולפנות את הקלעים מבחוץ כמה שיותר ככוח העיקרי של הקבוצה  – 41.4% קבוצתי ל-3 (שנייה ביורוליג). בנוסף לאש מבחוץ מומלץ למכבי לשמור עם שכל ללא עבירות שטותיות כבדרך כלל, שכן הגרמנים מוליכים את היורוליג עם 82.1% מהעונשין.

לא להסתכל בקנקן
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

ברמת הפרט, הצהובים יצטרכו להיזהר מכמה שחקנים מרכזיים, בראשם ניקולו מלי (12.5 נק' 7.7 ריב'- שני ביורוליג, 58.6% ל-3- שני), שעושה הרבה נזק מבחוץ בעמדות 4-5 ואף שיפר את הפוסט אפ שלו באיזור הצבע. עוד שחקן שרק הולך ומשתפר הוא הפורוורד דניאל תייס (9.9 נק' 70% ל-2- שני ביורוליג, 50% ל-3 ו -5.2 ריב'), שחוץ מהשיפור בקליעה שיפר משמעותית את ההגנה שלו. דריוס מילר מוביל את הקלעים עם 13.9 נק' ו-40% ל-3, ועל שאר ההצגה מנצח ניקוס זיזיס הוותיק (9.4 נק', 5.9 אס'- שביעי ביורוליג).

עם כל הכבוד לגרמנים, ברור לכל שהסיפור הערב תלוי לחלוטין ברמי הדר ושחקניו. הצהובים לא יוכלו להרשות לעצמם 21 איבודי כדור פעם נוספת כמו מול הטורקים, ולא רכות הגנתית סטייל פיגור של 48-32 בריבאונד (מתוכם 12 בהתקפה) ורכות בצבע כפי שהפגינה בליגה מול חיפה. לא מחר ולא באף משחק. אחרת גם מול הקבוצה הגרועה בריבאונד (30.5, מתוכם רק 6.4 בהתקפה) זה עלול להיגמר רע.

לא להסתכל בקנקן
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

מעבר לכך מכבי חייבת לחזור לבסיס שלה, שזה ריצה ולחץ, אך בעיקר ריכוז. אותו ריכוז שחסר לה בשבוע שעבר. רמי הדר לא מרבה משום מה לשמור איזורית וכתוצאה מכך ראינו בשני המשחקים האחרונים הרבה מצבים שבהם דאנסטון (אנדולו) ומיטשל (חיפה) נשארו חופשיים מתחת לסל כתוצאה מחילופים לא טובים בחסימות וחגגו בריבאונד, במיוחד כאשר צירבס היה על הפרקט…

שני שחקנים שנמצאים על המוקד במכבי (מאלו שבאמת ברוטציה) ויהיו כך בהמשך הם סוני ווימס ו-ויקטור ראד. עם הראשון אפשר לומר שהוא מגלה חוסר יציבות (עם או בלי קשר לגאודלוק). נראה שההחלטה לשים בידיו את הובלת הכדור די פוגעת בקליעה שלו וכן בשטף הקבוצתי. מול אפס זרק הפורוורד רק ארבע פעמים (!!!) מהשדה ואיבד שלושה כדורים – מעט מדיי ורע מדיי למי שמכנה את עצמו "לברון ג'יימס של הצהובים". אולי הדר צריך להפסיק את הניסוי ולהתחיל לסמוך יותר על הרכזים הטבעיים שלו, בטח אחרי פרשת מקל, שנתן בינתיים שני משחקים טובים בליגה (אותו דבר לגבי לנדסברג, שאמור להיות חיפוי התקפי מהספסל).

לגבי ראד, מעניין לראות אם ימשיך את היכולת הטובה שהפגין בשני המשחקים האחרונים, במיוחד כאשר קווינסי מילר כבר אורב לו מעבר לפינה. אבל עד שהרכש הפצוע יחזור, חייבים לחרוק שיניים ולהיות אגרסיביים בשני צדי המגרש. אחרי הכל, מכבי סופרת כבר שלושה הפסדי בית ב-5 משחקים ולא תרצה להפסיד שוב. בוודאי לא לפני שבפעם הבאה ביד אליהו ינחתו כאן איטודיס, תיאודוסיץ' ושאר הלהקה הדורסנית ממוסקבה.

לא להסתכל בקנקן
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח