לאן פנינו מועדות? סיכום משחק 1 בגמר ה-NBA

בחמישי לפנות בוקר, ב"בועה" באורלנדו, לוס אנג'לס לייקרס ומיאמי היט נפגשו למשחק הראשון בסדרה על כל הקופה – אליפות ליגת הכדורסל הטובה בעולם, כשכוכבי עבר רבים יושבים ביציע הווירטואלי: שאק, נוביצקי, קארים עבדול ג'באר הגדול, ריי אלן, פאו גאסול, פול פירס ואפילו ברק אובמה היה שם.

הצהובים סגולים ניצחו 116-98 ועלו ליתרון 1:0 בסדרה, אך חומרת הפציעות של דראגיץ', באטלר ואדבאיו מעמידות את הסיכוי של ההיט להשוות במשחק הבא ואולי לתת פייט בסדרה בסימן שאלה גדול. אז איך בכל זאת ההיט יכולים לתת פייט?

לברון, מיאמי, לייקרס, באטלר
Credit to "NBA" Facebook page

 

אז מה למדנו מהמשחק הזה? הנה מספר נקודות:

  1. עוד לפני המשחק היה לי ברור שההיט ינסו להתבסס בעיקר על שלשות ולנסות לשמור את הצבע בכלל וספציפית את לברון, בעזרת שמירה אזורית לרוב. כמה מילים על מה קרה עם האזורית של מיאמי היום: הלייקרס היו פנויים להמון שלשות, ומיאמי צריכים להגיד תודה שבמחצית השנייה הם לא חטפו שלשות כמו במחצית הראשונה (11 מ-17 בחצי הראשון לעומת 4 מ-21 בשני). אי אפשר להשאיר את היריב שלך פנוי כל כך לשלוש ולצפות שהוא לא יקלע לפחות משהו מהזריקות.
  2. ווגל הבין שהווארד הפעם צריך לקבל פחות דקות, וראינו יותר את רונדו ואת קארוסו (מוסרים ומובילי כדור טובים יותר ממנו) על חשבונו, ושילוב של הנקודה הזו עם הקודמת, יצר הרבה שלשות מהפינה, שזאת אחת מהסכנות בהגנה אזורית. יתרון נוסף שעלה ממיעוט הדקות להווארד היום הוא קושי של דראגיץ' ושל הירו להשיג נקודות בתוך הקשת, מאחר שמחוצה לה ההיט לא פגעו מספיק טוב היום, וזה אחד ההיבטים הכי חשובים בהתקפה שלהם. ההיעדרות של הווארד מפתיעה בהתחשב בהגנה הטובה של הווארד על יוקיץ' בגמר המערב. מעניין אם כך יהיה גם בהמשך הסדרה.
  3. דייויס פשוט חיה אחרת. מוזמנים לצפות במהלכים שלו מהלילה ולראות. קודם כל, זה פשוט מפחיד לקבוצה יריבה שהוא קלע רק 2 שלשות בערב של 34 נקודות, שמתוכן 10 קליעות מהקו. שנית, בין אם הוא דוהר לצבע, מתחמק מאחורי כל ההגנה דרך הבייס ליין עד לקבלת האסיסט, חצי מרחק, לוקח ריבאונד בין 3 שחקני מיאמי, או כל דבר אחר, הוא יודע להתמודד. הוא פשוט מהשחקנים האלה.מיאמי חייבת לשנות לגביו גישה. דייויס אומנם סנטר, אבל גם מתופקד כפאוור פורוורד. זה אומר שההיט צריכים לשקול כשדייויס משחק בצבע לא להשתמש באזורית. במצב כזה יותר כדאי לנסות למנוע מהלייקרס את השלשות שנכנסו בצרורות היום, להוריד את האחוזים האלה בצד של היריבה. כדאי לנסות לשמור עם שני גבוהים בצבע, שאחד מהם עם עזרה מנסה למנוע מלברון לעשות נקודות בתוך הקשת, ואחד על דייויס. על לברון הייתי מנסה את איגודלה בתור התחלה, ועל דייויס את אוליניק (אם אדביו לא יוכל לחזור לשחק בסדרה), שבדקות הסיום אפילו חסם את AD פעם אחת.

    יתרון נוסף בטקטיקה הזאת – גם אחרי צפייה שלישית בהיילייטס של AD, אחרי שראיתי פעמיים את המשחק המלא, מדהים איך שחקנים כמו גרין, קארוסו ורונדו יודעים למצוא אותו (ואיך הוא יודע לעשות את התנועה בלי הכדור), לפנות לו הזדמנויות טובות לזריקה, אבל גם איך הוא יודע לעשות את זה בשביל האחרים. ביותר ממהלך אחד ראיתי איך דייויס דוהר לצבע, מושך אליו 2-3 מגנים ומשאיר מישהו אחר להיות פנוי לזרוק. פשוט מדהים. אולי שינוי באזורית של ההיט ולנסות לשמור חזק אישית את רונדו ואת קארוסו למשל, תעזור גם בעניין הזה. יהיה מרתק לראות.

    אנתוני דיוויס, לוס אנגלס לייקרס
    Credit to "Los Angeles Lakers" Facebook page
  4. נקודה נוספת בנוגע לחילופים המאוחרים של ספולסטרה – קשה לי להגיד אם הורדת ההפרש ל-13 היא בגלל החילופים או בגלל שהלייקרס הורידו קצת רגל מהגז, למרות שאני נוטה לאופציה השנייה. להכניס את נאן (שסיים עם 18 נק'), מוכשר ככל שיהיה, בגארבג' טיים זה לא מדד מספיק טוב ליכולת של השחקן מול החבורה של ווגל והמבחן האמיתי שלו יהיה במשחק הבא, אם יחליטו להשתמש בו. לעומת זאת, אוליניק להערכתי בהחלט יכול להתברר כבעיה עבור הלייקרס בהמשך הסדרה, וגם אותו יהיה מאוד מעניין לראות. בכל מקרה, מה שברור הוא שההיט חייבים לשחק עם יותר גבוהים ולשפר את הריבאונדים, כי במשחק 1 הלייקרס לקחו 54 ריבאונדים, וההיט רק 36.עושה רושם כרגע שלא פחות מהיכולת של ספולסטרה לבצע את השינויים הדרושים בליין אפ ובשיטת המשחק, חומרת הפציעות של שלושת הכישרונות שלו תשפיע במידה רבה מאוד על היכולת של ההיט לתת פייט. באטלר נשאר לשחק, ועושה רושם שיומיים של מנוחה עד למשחק 2 יספיקו לו כדי לחזור לכשירות מלאה. דראגיץ' אומנם הצליח להפעיל לחץ על כף רגלו השמאלית, אבל לאחר שהתברר שקרע את הרקמה החיתולית הכפית בעקב, צריך לחכות להערכות נוספות כדי לדעת האם הוא יחזור באיזושהי דרך למשחק 2, או בכלל לסדרה.

    אדביו, שקריטי להגנה של מיאמי, מתח את הכתף, ולמרות שכשירד לחדר ההלבשה כאב לו לא רק שם, עד לרגע סיום כתיבת שורות אלה עוד לא ראיתי אבחנה מדויקת של מצבו ושל חומרת הפציעה, אך יש דיווחים שהוא ישחק במשחק השני. בכל מקרה, נחזיק אצבעות לרפואה שלמה של כולם ולסדרה שתוכרע רק על סמך יכולות.

המשחק הבא בין שישי לשבת ב-04:00. אל תפספסו!

לברון, דיוויס, לייקרס
Credit to "NBA" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח