כיבוש ספרד – חלק ב'

בהמשך לטור שכתבתי לאחר הטיול שלי לספרד, כמובן שלא יכולתי להתעלם מהתופעה המדהימה של הלה-רוחיטה שהעפילה לגמר אליפות אירופה בפולין, וקרובה מאוד להשלים זכייה שלישית בתואר הגדול ביותר לנבחרות צעירות באירופה מ-4 האליפויות האחרונות במידה ותנצח את גרמניה הצעירה היום בערב.

נבחרת ספרד הצעירה
Credit to "Selección Española de Fútbol (SeFutbol)" Facebook page

כבר מהסתכלות ראשונית בשמות הנכללים בסגל ניתן להבין את העוצמה והעומק של הלה-רוחיטה – החל מבלרין, ואייחו וגאיה הנהדרים בהגנה, ממשיך בסאול, אסנסיו ודניס סוארס שמובילים את חוליית הקישור, וכלה בדאולפאו, סנדרו ראמירז ואיניאקי וויליאמס האדירים בחוד ההתקפה. מי שלקח את המושכות בחצי הגמר היה סאול ניגז הנהדר בן ה-22, שמשחק בהרכב באתלטיקו מדריד כבר זמן רב, וערך את הופעת הבכורה במדיה כבר בגיל 17.

למרות העליונות של מספר שחקנים עד כה בטורניר, כמו סאול ואסנסיו שהיו הראשונים לכבוש שלושער במדי הלה-רוחיטה מאז טיאגו בשנת 2013, ניתן לראות תרומה של כלל שחקני ההתקפה למסע האדיר של הנבחרת הספרדית עד כה, כאשר 11 שחקנים שונים היו מעורבים (בכיבוש/בישול) ב-12 השערים שכבשה הלה-רוחיטה בטורניר. יתרה מזאת, אפילו השוער קפה בישל את אחד השערים כאשר מסר לאסנסיו בעיטה עוצמתית ומדוייקת.

בהסתכלות נוספת בסגל הנבחרת, ניתן לראות ש-23 שחקני הסגל משחקים כיום ב-17 קבוצות שונות, כאשר המוליכה היא ריאל מדריד ששולחת ארבעה נציגים לאליפות (יורנטה, ואייחו, מיוראל ואסנסיו), אחריה, באופן מפתיע, לא נמצאת ברצלונה אלא 4 קבוצות ספרדיות עם 2 שחקנים כל אחת – סוסיאדד, בילבאו, ולנסיה וסלטה. בסגל ישנה נציגות גם לליגה האיטלקית (מילאן), הגרמנית (דורטמונד) והאנגלית (ארסנל וטוטנהאם). הגיוון הגדול בקבוצות ששולחות שחקנים לסגל הנבחרת הצעירה, יכול להצביע על האיכות של אקדמיות רבות ברחבי המדינה, ולא רק במדריד ובברצלונה – דבר אשר עשוי לתרום גם להגברת התחרותיות בליגה הספרדית בשנים הקרובות.

מרקו אסנסיו
Credit to "Marco Asensio Willemsen" Facebook page

 

במהלך הטורניר, המאמן סלדאס שיתף 22 מבין 23 שחקני הסגל שזומנו, כאשר היחיד שאינו זכה לדקות בטורניר עד כה היה רק השוער השלישי – רובן בלנקו. הרוטציה שמנהיג המאמן הספרדי, כפי שכתבתי בעבר שצריך לקרות בנבחרת שלנו, תורמת לתחרותיות וההשקעה של כלל שחקני הסגל ומפתחת אצלם רעב ולחימה משמעותית יותר על כל כדור וכל דקת משחק – מה שעתיד לגרום לכולם להתפתח בצורה שיוויונית ככל הניתן ולהפוך לשחקנים מן המניין בליגה ובנבחרת.

בעקבות זאת, ניתן לראות שמשני טורנירי היורו לצעירות האחרונים בהם זכתה הלה-רוחיטה התקדמו 26 שחקנים לנבחרת הבוגרת, מה שמהווה 57% מכלל שחקני הסגל בטורנירים הללו ומוכיח את הקידום הנהדר לצעירים בספרד. יתרה מזאת, מבין הסגל שמשחק כעת בפולין, שבעה שחקנים כבר זכו להופעה אחת לפחות בנבחרת הבוגרת, מספר חסר תקדים שעשוי לקדם משמעותית את הצעירים הרעננים בעלי הפוטנציאל, ובכך גם לתרום בהמשך לנבחרת הספרדית. בנוסף, שחקני הסגל הספרדי רשמו כבר 56 הופעות בליגת האלופות, לעומת 31 של הגרמנים וכמובן 0 של המקבילה מישראל.

לסיכום, כפי שציינתי בטור הראשון בביקור שלי בספרד, ניתן בהחלט לזהות הבדלים תהומיים בין המדינה שממוקמת על פני מרבית חצי האי האיברי לבין ישראל – שמתבטאים בצורה ברורה בנבחרות הצעירות, שבהן, כפי שראינו, הספרדים שולטים בכל אירופה ביד רמה ומקדמים שחקנים גם לנבחרת הבוגרת שקוצרת את הפירות וזוכה בתארים רבים.

ונסיים בהימור

3-1 ללה-רוחיטה בגמר על מקבילתה הגרמנית בדרך לתואר שלישי ברציפות

נבחרת ספרד הצעירה
Credit to "Selección Española de Fútbol (SeFutbol)" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח