הדבר הגדול הבא?

טורנירי הנבחרות הצעירות עד גיל 21, משמשים כאמצעי נהדר לסקאוטרים מרחבי העולם לבחון את היכולות של שחקנים צעירים ומוכשרים רבים המשתתפים בטורניר. כך גם אני מרבה לצפות בהם ולנסות להמר מי יהיה הכוכב הבא בכדורגל העולמי.

בשבת בערב, כאשר צפיתי במשחקה של נבחרת ספרד-עד21 מול מקבילתה ממקדוניה, לא הופתעתי כאשר הכוכב הגדול במשחק היה מרקו אסנסיו. הוא כבש שלושער אדיר, כולל השער הראשון שהיה מהיפים שראיתי לאחרונה, בבעיטה עוצמתית ממרחק היישר לרשת. כשצפיתי בכוכב הספרדי הצעיר, לא יכולתי שלא להיזכר בעונת הבכורה שלו במדי הבלאנקוס ובשערים שנחקקו בזיכרוני לנצח. בין אם זה השער ההיסטורי בגמר ליגת האלופות או השער מהסלאלום האדיר מול באיירן בגומלין רבע הגמר.


השלושער המדהים של אסנסיו מערב שבת, כולל השער הראשון המדהים גרם לי לתהות לגבי הפוטנציאל שלו
הקיצוני ממאיורקה, שנקרא על שמו של מרקו ואן בסטן ועוד לא מלאו לו 22, החל לשבור שיאים כבר במשחקיו הראשונים במדי הבלאנקוס. הוא כבש שער מרהיב במשחק הבכורה בו השתתף, מול סביליה בסופרקאפ האירופי. בהמשך, הוא כבש גם בהופעת הבכורה שלו בליגה ובכך השתווה לאחד, כריסטיאנו רונאלדו, בתור השחקן השני בהיסטוריה של המועדון שכבש בשני משחקיו הראשונים.


השער המרהיב שלו מול באיירן, שמציג בעיקר את הדריבל הנהדר שלו
יתרה מזאת, על פי אתר הסטטיסטיקות הבינלאומי whoscored, הנער ממאיורקה מחזיק במאזן נהדר של 89.2% של מסירות מדויקות בליגה, להן הוא הוסיף 23 מסירות מפתח. בפן ההתקפי, ביחס לדקות המשחק המועטות יחסית להן זכה בליגה העונה, הוא השחקן השני בכמות הדריבלים לדקה בקבוצה, שני רק למתאו קובאצ׳יץ׳ הקרואטי. נוסף על כך, הוא כבש עשרה שערים ובישל שלושה נוספים בכל המסגרות, למרות שזכה לכמעט שליש מהדקות להן זכו שחקנים בכירים בסגל כמו רונאלדו, ראמוס וקרוס.

נתון נוסף אליו ראוי להתייחס, היא הוורסטיליות שהפגין העונה כאשר הוא שיחק במגוון תפקידים, בניהם: קשר מרכזי, קשר שמאלי, קשר התקפי ושחקן כנף בשני האגפים. אנסנסיו הצליח להשפיע על המשחקים גם כשפתח והוחלף וגם כאשר עלה מהספסל.

מרקו אסנסיו
Credit to "Marco Asensio Willemsen" Facebook page

לאחר כל השיאים ששבר, השערים המרהיבים שכבש והנתונים הנהדרים שהוא מספק בכל המסגרות, בטח ביחס למספר הדקות המועט לו הוא זוכה בגילו הצעיר, יצא לי לחשוב קצת על מה צופן לו העתיד. בעידן בו צעירים רבים פורחים בעמדות ההתקפה, בין אם זה ראשפורד, דמבלה, אמבפה או בלוטי, אני באמת מאמין שדווקא אסנסיו הוא זה שיפרוץ קדימה וייהפך לשחקן הטוב בעולם. זה שצפוי לקטוף מספר כדורי זהב ולהוביל את קבוצתו לתארים רבים. את הוכחה לכך שריאל מאמינה בו כל כך, ניתן לקבל בתג המחיר המפלצתי לו הוא זכה – 350 מיליון יורו, כמעט פי 3 משיא ההעברות העכשווי. מה שבעיניי בהחלט מייצג את הנער המדהים, שכבר הראה לנו על הבמה הגדולה ביותר בליגת האלופות את יכולותיו. כעת הוא ממשיך לעשות זאת יחד עם הלה-רוחיטה, בדרך הבטוחה לזכייה נוספת באליפות אירופה עד 21.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח