פרויקט פתיחת העונה – הפועל כפר סבא מכוונת גבוה

ליגת העל שלנו חוזרת והבלוגרים שלנו מכינים אתכם לעונת 2020-2021 עם פרויקט פתיחת הליגה המסורתי. ממשיכים עם רועי זגה על המטרות של הפועל כפר סבא 

בעונה שעברה העולה החדשה-ישנה הפועל כפר סבא סומנה כאחת המועמדות הבולטות לירידה, אך הצליחה להבטיח את הישארותה בליגה שני מחזורים לסיומה. כעת קבוצתו של עמיר תורג׳מן מכוונת גבוה בהרבה ושואפת להפתיע ולהיאבק על המקום בפלייאוף העליון.

טעימה ראשונה מהפוטנציאל הטמון בסגל החדש של הקבוצה מהשרון קיבלנו כבר במשחקי גביע הטוטו. אמנם היא ניצחה רק באחד מארבעה וסיימה במקום השמיני, אבל עשתה זאת ללא שחקנים משמעותיים רבים. על אף החיסורים, למשך דקות רבות במשחקים מול הפועל חדרה (1-1) ומכבי פתח תקווה (1-4, המלאבסים נותרו בעשרה שחקנים החל מהדקה ה-18) ניתן היה להבחין במגמת שיפור ובמאפיינים המרכזיים של הקבוצה – משמעת גבוהה, זריזות ויעילות. מי שהרשים אותי יותר מכל היה קיזיטו האוגנדי שמשחק בעיקר באגף ימין ובעת הצורך גם כחלוץ מרכזי. הוא אמנם הצטרף כבר בינואר, אך נדמה ששינה פאזה והעלה הילוך במהלך הפגרה הקצרה, כבש שלושה שערים והציג טכניקה טובה בשילוב מהירות פעולה ומחשבה במשחקים הללו.

שחקני כפר סבא
קרדיט לעמוד הפייסבוק הרשמי של הפועל כפר סבא

 

עזבו: יגאל בקר, יבגני ברקמן, נועם גמון, אלירן סיימון, דן עזריה, אדריאן רוצ׳ט, גרשון קופי, מחמוד יוסף, נור ביסאן, בובקאר טראורה.

הצטרפו: עומר בראמי, עומר דנינו, אור דסה, מייקל אומואה, מאור ג׳רסי, מתן זלמנוביץ׳, רז כהן, ג׳ורג׳ פוצ׳יבה.

עלו ממחלקת הנוער: איתי שור ובן חיון.

הרכב כפר סבא
הרכב ומערך הפועל כפר סבא לעונה הקרובה

 

בין הקורות ימשיך איתמר ישראלי, שהיה מהבולטים בשורות הקבוצה בעונה שעברה – ספג 33 שערים ב-30 משחקי ליגה (היחס השישי בטיבו מבין כלל השוערים ששיחקו לפחות מחצית ממספר הדקות המקסימלי האפשרי – 1,530), שמר על רשת נקייה ביותר משליש מהמשחקים (11) ועצר לא פחות מ-77% מהאיומים לעבר מסגרתו (112/145, היחס הרביעי בטיבו). מחליפו יהיה מתן זלמנוביץ׳ בן ה-26 שהצטרף לאחר שנה וחצי כשוער המחליף בנס ציונה.

חוליית ההגנה צפוייה להמשיך גם כן ללא שינויים. באגף השמאלי ישחק אביב סולומון הנושא שם שהפך למחייב בכדורגל שלנו ונחשב בעיניי לאחד השחקנים הפחות מוערכים בליגת העל. בעונה שעברה הוא תרם שני שערים מעשרה איומים ובלט גם בחילוצי כדור (196), תיקולים מוצלחים (79), מאבקי אוויר מוצלחים (61) ודריבלים מוצלחים (40, תשיעי מבין כלל שחקני ההגנה). ההוכחה האמיתית בעיניי לעונתו המוצלחת של המגן בן ה-25 הייתה כשתוכנן להגיע להתרשמות במחנה האימון של נבחרת קנדה (עקב הדרכון שקיבל בזכות בני משפחתו הגרים במדינה) שכמובן בוטל בשל מגיפת הקורונה, הוא גם הוצע למספר קבוצות MLS ולבסוף החליט להישאר בכפר סבא. אם ימשיך בגרף ההתקדמות מהשנים האחרונות אל תופתעו אם אכן יצטרף לנבחרת הקנדית וישתף פעולה עם אלוף אירופה הטרי אלפונסו דיוויס. מחליפיו יהיו בן חיון הצעיר (19) שעלה מהנוער בסיום העונה שעברה וטריקו גטהון, שמשחק לעתים גם במרכז השדה.

במרכז ישחקו צמד הבלמים טל מכלוף וסודיק אטנדה הניגרי שהובילו כאמור את ההגנה השישית בטיבה בליגת הכדורגל השישית בטיבה באירופה, מחליפם צפוי להיות עומר דנינו שהצטרף ממכבי פתח תקווה בה גדל.

באגף הימני ישחק טום שלח שבחלק הראשון של העונה שעברה היווה חור משמעותי בהגנה, עלה לקבוצה בלא מעט נקודות וגרר טענות רבות (וככל הנראה נכונות) ששיחק בעיקר בגלל הקשר המשפחתי אך השתפר בהדרגה לאורכה וכבר במשחקי הפלייאוף לקח חלק בשיפור הגנת הקבוצה. הוא המשיך לעבוד קשה ולהשתדרג גם במהלך הפגרה הקצרה וסיפק יכולת טובה במשחקי גביע הטוטו. מחליפו יהיה מאור ג׳רסי בן ה-25 שהצטרף מהפועל ראשון לציון.

 

את עמדת הקשר האחורי יאייש ג׳ורג׳ פוצ׳יבה האמריקאי ממוצא קמרוני ששיחק בשנה וחצי האחרונות בהפועל חדרה. מעט לפניו ישחק בן רייכרט שלהפתעת כולם (כולל עצמו) הצליח להישאר בליגה בעונה שעברה וכנראה גם מצא בית בו הוא מקבל את המושכות במרכז השדה, מנווט את הנעת הכדור וקצב המשחק של הקבוצה ומנהיג את יתר חבריו, גם ללא סרט הקפטן על זרועו. מחליפיו יהיו רז כהן, שחזר לקבוצה בה גדל לאחר שנתיים פחות מוצלחות בהפועל תל אביב ואיתי שור בן ה-19 שעלה בקיץ מקבוצת הנוער.

על עמדת הקשר ההתקפי (10) יתחרו שניים שהצטרפו לקבוצה בשבועות האחרונים – אור דסה המושאל מרעננה שיחגוג בחודש הבא 22 ויכול לשחק גם באגף ימין ומייקל אומואה (Omoh) הניגרי ששיחק בחצי העונה האחרונה בפולי לאשי הרומנית ומשחק לעתים גם בשני האגפים. שחקן נוסף שיאבק על דקות בעמדה זו יהיה עומר בראמי (20) שהצטרף ממחלקת הנוער של מכבי תל אביב ושיחק בעונה שעברה בקבוצת הבת בית״ר תל אביב בת ים.

בחוליית ההתקפה צפוייה להמשיך השלישייה שסיימה את העונה שעברה – בחוד ישחק אמאדו סוקונה שנרכש בינואר מהפועל פתח תקווה לאחר שכבש 22 שערים במדיה בליגה הלאומית והספיק לתרום שני שערים ושלושה בישולים ב-12 משחקיו במדי הקבוצה. קיזיטו המדובר יוצב בימין ועשוי לשחק גם כחלוץ מרכזי במידת הצורך, כפי שעשה במרבית משחקי גביע הטוטו.

 

בשמאל ישחק כמובן עומר פדידה, הכוכב הבלתי מעורער של הירוקים בעונה שעברה שהוביל את כלל שחקני הקבוצה בליגה בשערים (10), בישולים (5), איומים (64) ומסירות מפתח מדוייקות (10) והפתיע כשהחליט לוותר על הצעות מקבוצות בכירות יותר ולהמשיך להוביל את כפר סבא. כמאמר הקלישאה – העדיף להישאר כראש לשואלים מאשר לעבור להיות זנב לאריות.

המחליפים בהתקפה יהיו יהב אפריאט (23) שגדל במחלקת הנוער של הקבוצה ושגיא דרור (25) שהצטרף בינואר האחרון מהפועל חדרה – שניהם יכולים לשחק בשני האגפים.

ונסיים בהימור
החבורה המלהיבה של תורג׳מן תילחם על המקום בפלייאוף העליון עד לסיומה של העונה הסדירה, אך תישאר בחוץ ותבטיח את ההישארות בליגה בשלב מוקדם.

לשאר הטורים בפרויקט פתיחת ליגת העל 2020-2021

אוהדי כפר סבא
אוהדי כפר סבא
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כתבה נהדרת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח