יש מיצוי ויש רצוי – על המעבר של טל בן חיים

טל בן חיים בעיני הוא בין השחקנים המוכשרים ביותר בישראל. הכישרון הטהור ברגליים והיכולת שקיבל מאלוהים הם משהו שאין להרבה שחקנים. בן חיים, בדומה לשחקנים כמו אלירן עטר וברק יצחקי, הוא שחקן שצופים משלמים כדי לראות אותו משחק. ההקפצה מעל בופון בסמי עופר נגד איטליה בספטמבר האחרון, הגול במשחק החוץ נגד אלבניה כשהשכיב את השוער היריב והטעה עוד שני מגנים, ועוד שערים ובישולים מדהימים שנתן בשנים האחרונות, הם לא רק חומר טוב לקלטת שבן חיים וסוכניו יכלו להפיץ ברחבי אירופה בחודשים האחרונים, הם באמת התמצית של היכולת והאינטליגנציה שיש בבחור הזה. דווקא בגלל כל האמור לעיל, בן חיים הוא מהשחקנים שיש אליהם הכי הרבה כעס. כעס שמגיע קודם כל מהבית שלו.

טל בן חיים
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

אם תשאלו את אוהדי מכבי ת"א מה הם חושבים על בן חיים, רבים מהם לא ידעו איך לענות. יש את ההרגשה כל הזמן שבטל בן חיים יש שני אנשים. טל בן חיים אחד הוא שחקן מוכשר שמביא כדורגל אחר למגרש, שיוצר מצבים בקלות גם לעצמו וגם לחברים שלו, שמביא מספרים, במיוחד בשנה האחרונה, שבא לתת שואו ומבין את כובד המשקל בלהיות שחקן מוביל בליגה, במיוחד במועדון מפואר כמו מכבי ת"א, שחקן שמחויב, שאכפת לו, שמראה חיבור למועדון ולקהל, שחקן שמראה שיש לו ראש על הכתפיים, דבר שבא לידי ביטוי הרבה פעמים בראיונות לאחר משחקים שם בן חיים לא מפחד לומר את מה שיש לו ואת מה שהוא חושב בלי מניירות מיותרות ובלי רצון להתחבא מאחורי חברים שלו או הקבוצה שהוא נמצא בה.

טל בן חיים השני הוא בחור שנראה לא מקצועי וחסר מחויבות – דברים שיצאו בן רגע כאשר הדברים לא התנהלו כמו שהוא רצה כשלא קיבל את השחרור המיוחל לעבור לקלאב ברוז' בחלון ההעברות האחרון בינואר. השביתה האיטלקית לשוטה ארבלדזה בטרנר, המבטים של חוסר שביעות הרצון אחרי חילופים שלו הם משהו שבן חיים חייב להפסיק לאלתר. העובדה שבן חיים ספג במהלך הקריירה כמות של 68 כרטיסים צהובים, שזהים כמעט לגמרי לכמות השערים שיש לו בליגה (69), מראים על חוסר אחריות גדול מאוד. נכון, בן חיים הוא יעד מרכזי לכיסוח אצל כל מגני היריבות, אבל הדבר לא מצדיק ריבים ברוטליים עם שחקנים מקבוצות אחרות וחוסר כבוד שבן חיים מפגין המון כלפי שופטים. רוב מוחלט של הכרטיסים הצהובים שבן חיים ספג בקריירה הם נטו בגלל שיח מיותר עם שופטים. התנהגות כזאת היא משהו שמתאים לשחקן צעיר, חסר ניסיון שלא יודע בתחילת הקריירה שלו איך לשלוט על היצרים שלו ולא מתאימה לשחקן מנוסה, כוכב מקומי שמצפה לתיקולים שיבואו כדי להתמודד עם הדריבל הנדיר שיש לו.

בן חיים הוא מסוג השחקנים שאתה מאוהב בהם כשהם משחקים עבורך ושונא אותם שנאה חסרת פשרות כשהוא משחק נגדך וזה חלק מהקסם שלו. הוא שחקן שדווקא בגלל היצרים שלו והאימפולסיביות שלו גורם למשחקים משעממים בליגה שלנו להפוך למשהו יותר יצרי שיותר כיף לראות, אבל יש תמיד את התחושה שבן חיים לא יודע לעצור את עצמו כשהניצוץ שלו נדלק.

טל בן חיים
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

בשורה התחתונה, בן חיים מיצה את עצמו בכדורגל הישראלי בכלל ובמכבי ת"א בפרט נכון להיום. המעבר לספרטה פראג בנקודת הזמן הזאת מסתמנת כדבר הכי טוב שיכול לקרות לקריירה שלו ויותר מזה גם לאישיות שלו. מבחינה מקצועית, הדרישות מבן חיים ימשיכו להיות גבוהות והקיצוני הוא מסוג השחקנים שצריך לדעת שרוצים אותו. הבסיס לדרישות הגבוהות מגיעות קודם כל מעצם העובדה שנכון לעכשיו בן חיים יהיה הרכש היקר ביותר של המועדון הקיץ. 2.9 מיליון היורו שמכבי תקבל על הקשר עוברים בדירוג ההוצאות את 1.7 מיליון היורו ששילמה ספרטה לכוכב האדום בלגרד על שרדאן פלאבסיץ' הסרבי הכשרוני בן ה21, שישחק עם בן חיים בחוליה הקדמית. סיבה נוספת לדרישות הגבוהות היא העובדה שספרטה היא המועדון המעוטר ביותר בצ'כיה (12 אליפויות), שירצה להשיב אליו את התואר מ-2014 אחרי שבשלוש השנים האחרונות ויקטוריה פלזן והיריבה העירונית, סלביה, חגגו בסוף העונה. המועדון כבש בעונה החולפת 47 שערי זכות בלבד והבין שהוא חייב להשקיע כדי לשפר את המספרים האלה. מרק ינקו, חלוץ נבחרת אוסטריה הוותיק שכבש בשנתיים האחרונות 29 שערים ב44 משחקים בבאזל הגיע גם הוא בהעברה חופשית וגם ממנו תהיה ציפייה לעזור לדוד לאפאטה ותומאס רוזיצקי הוותיקים כדי להביא לספרטה אליפות 13 בתולדותיה.

מבחינה התנהגותית המעבר יכול לגרום לבן חיים לשנות פאזה. היכולת לדבר כלפי שופטים תפחת אוטומטית ובן חיים לא ירשה לעצמו ליצור את אותה תדמית שיצר לעצמו בישראל גם בליגה אירופאית. השחקנים שאינם מכירים אותו, לפחות נכון לעכשיו, ולא מכירים ביכולתו לא יסמנו אותו מראש כמטרה כדי להוציא אותו משליטה והריחוק מהביצה הישראלית יכול לגרום לבן חיים להיות מרוכז אך ורק במה שהוא יודע לעשות וזה לשחק כדורגל ברמה גבוהה. בן חיים מפוקס הוא שחקן שיכול לגרום לצרות לכל מגן שעולה מולו. הוא רק צריך לזכור לשלוט על הניצוץ.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח