יהיה בסגר – חמש המלצות יומיות להפגת הסגר – 17.1.20

חוזרים אחרי הפסקה קצרה עם יום ראשון הגדול בסימן סיכסוכים מקומיים – הקרב ההיסטורי של הולנד, דרבי ד'איטליה, דרבי גם באיסטנבול, היריבות הגדולות בהיסטוריה של הכדורגל האנגלי, ודרבי קונגולזי באליפות האומות האפריקאיות

 

אייאקס – פיינורד (17:45, יוהאן קרויף)

הליגה ההולנדית, מחזור 17

אמנם המלצנו כבר על אייאקס השבוע, אבל אי אפשר להתעלם מהמשחק הקטלני הזה. בניגוד לפ.ס.וו, שהפכה דרך המפעל של פיליפס לאחת הגדולות בכדורגל ההולנדי, כאן מדובר בקרב השורשי ביותר שיש לכדורגל ההולנדי להציע – אמסטרדם מול רוטרדם, שתי הקבוצות שזכו ארבע שנים ברצף בגביע אירופה לאלופות, הקבוצה שמזוהה עם הקהילה היהודית בהולנד מול זאת שלעיתים סיפחה אליה אוהדים אנטישמיים. בארבע השנים האחרונות פיינורד נחלשה ואייאקס חזרה לגדולתה, אבל כשההפרש ביניהן בטבלה הוא רק שלוש נקודות פיינורד רוצה להחזיר את ההרתעה מול היריבה הנצחית.

שווה לשים לב: סטיבן ברחהאוס (29, פיינורד) – ללא עוררין השחקן הכי גדול של פיינורד העונה. חלוץ נבחרת הולנד נמצא בפיינורד מאז עונת האליפות, אז עבר אליה מווטפורד. העונה הוא עם עשרה שערים והוא האיום המרכזי על השער של אוננה.

פיינורד, ליגה הולנדית
Credit to "Feyenoord Rotterdam" Facebook page

 

בשיקטאש – גלאטסראיי (18:00, וודאפון)

הליגה הטורקית, מחזור 19

כמו בהולנד, גם בטורקיה ארבע קבוצות צמודות במעלה הטבלה. המלצנו כבר פעמיים על המשחקים של פנרבחצ'ה, כעת אנחנו עם הדרבי של שתי הגדולות האחרות של איסטנבול. הכדורגל בטורקיה, ובפרט באיסטנבול, תמיד היה הסמל הכי גדול של טורקיה החילונית. בימים אלה, כשטורקיה הופכת להיות יותר ויותר איסלאמית, מפגש בין שניים מהקבוצות ההיסטוריות של העיר (שתיהן בצד האירופאי של איסטנבול, בניגוד לפנר) לפני שהוא יריבות מרה הוא הצהרה של נורמליות. גלא התקשתה בגביע ונזקקה לפנדלים מול מלטיאספור. הפעם מחכה לה מוליכת הטבלה שמגיעה במומנטום טוב וזה יהיה מאוד קשה.

שווה לשים לב: קייל לארין (25, בשיקטאש) – בניגוד לחברו לנבחרת קנדה אלפונסו דיוויס שהגיע בגיל צעיר מאוד לטופ של הכדורגל האירופאי, לארין הגיע רק בקיץ 2018 לבשיקטאש בגיל 23 אחרי שלוש שנים מוצלחות באורלנדו. הוא הושאל בעונה שעברה לזולטה ורחאם, והעונה חזר לטורקיה. בתחילת החודש כבר ארבעה שערים במשחק אחד, והיד עוד נטויה.

אולטראס בשיקטאש, סרסי
האולטראס של בשיקטאש Credit to Beşiktaş facebook page

 

ליברפול – מנצ'סטר יונייטד (18:30, אנפילד)

הפרמיירליג, מחזור 19

אין עוד יריבות בכדורגל האנגלי ואולי (חוץ מברצלונה-ריאל) גם בעולם הכדורגל כולו שמבוססת בעיקר על יריבות על הדשא ולא הרבה מעבר. ליברפול ומנצ'סטר, שתי ערים בריטיות צפוניות שקלטו מהגרים רבים מאירלנד במשך המאה ה-19 וה-20 ובהן הפכו שתי הקבוצות הגדולות בהיסטוריה של הכדורגל האנגלי ליריבות מרות. לפני עונת 2009/10 אמר פרגוסון כי המטרה של יונייטד בשנתיים הקרובות היא "להעיף את הסקאוזרים מהענף המזויין שלהם" שהכוונה היא לעקוף אותם במספר האליפויות. שנתיים לאחר מכן זה קרה, וכרגע יונייטד עם 20, ליברפול עם 19 ושתיהן רצות לאליפות בכל הכוח. מסתמן כאן מפגש היסטורי.

שווה לשים לב: ברונו פרננדש (26, מנצ'סטר יונייטד) – נדמה שמאז הכוכב הפורטוגלי הקודם של יונייטד לא היה שחקן שסיפק תוצאות במדי השדים כמוהו. השחקן שאולי הציל לסולישאר את הקריירה ביונייטד הוא בלי שאלה הסיכוי הכי טוב שלהם לנצח באנפילד.

via "liverpool fc" facebook page

הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו – קונגו (21:00, ג'אפומה)

אליפות האומות האפריקאיות, בית ב', מחזור 1

לא להתבלבל עם גביע אפריקה לאומות, שהוא המפעל המרכזי של הנבחרות ביבשת. אליפות האומות האפריקאיות הוא טורניר יחסית חדש שנועד להרים את קרנם של השחקנים המקומיים ביבשת. מפתיע לגלות אבל הנבחרת שזכתה פעמיים מתוך הארבע שנערך הטורניר עד כך היא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, שידועה גם בשמה הקודם, זאיר, ממרכז אמריקה. זאת לא מדינה שהצמיחה עד כה כוכבים גדולים במיוחד בכדורגל העולמי (בכדורגל הישראלי לעומת זאת היא הביאה את יאיא פטי, סבטי ליפיניה ומאוויס צ'יבוטה). עכשיו היא פוגשת במחזור הפתיחה של האליפות בקמרון (שהייתה אמורה להתקיים באתיופיה אבל עברה בגלל הקורונה) את שכנתה הקטנה והקצת יותר מצליחה ממערב.

שווה לשים לב: יאן מקומבו (26, קונגו) – באליפות שכולה בנויה על שחקנים שמשחקנים במדינות עצמן אין כל כך כוכבים מוכרים. יאן מקומבו הוא אחד השחקנים המוכשרים שיככבו האליפות, הוא חלוצה של אטואו, אלופת קונגו בשנתיים האחרונות בהן התקיימה ליגה (בעונה שעברה התבטלה בגלל הקורונה)

סדריק בקאמבו קונגו
סדריק בקאמבו קונגו

 

אינטר – יובנטוס (21:45, סן סירו)

סרייה א', מחזור 18

בכל שנה אינטר מבטיחה שהעונה זאת העונה שלהם, הם חוזרים להתחרות על האליפות. בכל עונה זה נשבר מהר מאוד, אבל הם עדיין במרחק נגיעה מהיריבה העירונית והעונה המדהימה שלהם. אלא שהסיפור היותר מפתיע הוא שמי שתפגוש אותם בסן סירו היום היא אלופת איטליה בתשע השנים האחרונות, והיא עדיין במרחק של שבע נקודות מהמקום הראשון. הגברת הזקנה יכולה להתעודד מרצף הניצחונות הנהדר שלה מאז ההפסד המוזר לפיורנטינה שכלל גם ניצחון על מילאן המוליכה באותו איצטדיון אליו יעלו היום. הדרבי ד'איטליה מפגיש שתי התקפות קטלניות שיצטרכו גם הגנת ברזל כדי להישאר בדבוקת הצמרת.

שווה לשים לב: אלכסיס סאנצ'ז (32, אינטר) – כבר כשהוא היה נראה על הקרשים ושאף פעם לא יוכל לשחזר בכלום את מה שהוא היה בברצלונה ובהתחלה בארסנל, אלכסיס חוזר העונה לאט לתמונה באינטר יחד עם לאוטרו ולוקאקו בהתקפה.

משחק עונה באיטליה ללא קהל
קרדיט לדף הפייסבוק של יובנטוס
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח