טוב ביחד מאשר לחוד: לקראת דרושאפקה בהיכל

המאזן הנוכחי: 7:8, מקום שביעי ביורוליג.

במשחק הקודם מול מכבי: ניצחון 84:86 בפולקסווגן ארנה.

מה עשתה מאז: הפסד 81:77 לברצלונה בחוץ.

….

עם משבר נוסף וכשהיא על סף תהום, תארח מכבי ת"א את דרושאפאקה ודיוויד בלאט למפגש הגומלין ביד אליהו, כשהיא חייבת לגמול לטורקים בהתאם כדי להשאיר את סיכויי הפלייאוף בחיים, לפחות ברמה התיאורטית. לפני שניגש לשולחן הניתוחים ובדומה ללא מעט טורים בזמן האחרון, חייבים לדון קצת בדברים שמעבר לצד המקצועי, כי משם מתחילות הבעיות של הצהובים, בכל רובד שאנחנו יכולים לחשוב עליו.

דרושאפקה בהיכל
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

המשחק מול נס ציונה ביום שני האחרון אמנם נתן למכבי את המקום בחצי הגמר. אבל היכולת, אוי היכולת. החניכים של בגאצקיס הציגו משחק נרפה לחלוטין מול היריבה מהלאומית ופרט לאייברסון (14 נק', 7 ריב') וגאודלוק (16 נק' ו-5 אס') אף אחד לא הועיל להגיע (ווימס למשל עם 0 נק' ו-4 איב' ב-16 דקות). המקומיים, שביצעו מיני קאמבק בחצי השני, שלטו בצבע בקלות (18 נק' ו-14 ריב' לבילי מקשפורד) והצליחו לגרום לאנשי מכבי לראות את הסנסציה שוב הולכת ובאה על ראשם, ואת ניפוץ הסטטיסטיקה שאומרת שהיא מעולם לא הפסידה לקבוצה מהליגה השנייה במשחקי גביע.

למזלה, הופיעו השופטים ושוב הצילו אותה אחרי שראד ביצע פאול בסגנון ג'ודו על לי רוברטס, שלא נשרק, וכך משחק מצוין של אלעד הופמן (17 נק', 6 אס' ו-3 חט') ירד לטמיון, אבל אולי ייכנס לקלטת האישית שלו מתישהו. אחרי המשחק וויצ'יץ' שוב עלה להתקפה וזעם על השחקנים. מקורות יודעי דבר מספרים שהאיש נראה אובד עצות אחרי שלטענתו החליף כל כך הרבה מאמנים במכבי (אם ככה ניקולה, אולי אתה הבעיה? או לפחות חלק ממנה?). ואם זה לא מספיק. באימון הערב של אמש השחקנים נגררו לעימות פיזי ומילולי, כשראד, פניני, אוחיון ומילר נכנסו לקלחת. צירבס נמצא בשיחות עם מילאנו ויבזורי כבר לא יראה יותר את הספסל במכבי אחרי שעבר לחולון.

מנגד, בלאט וחניכיו מגיעים לת"א במצב רוח הרבה יותר טוב אחרי שניצחו את גלאטסראיי בדרבי המקומי בליגה הטורקית, 72:87, כשוונמייקר (7 אס'), ווילבקין ואנדרסון קולעים 15 נקודות כ"א, ואדריאן מוורמן מוסיף 13 (3/4 ל-3).

במשחק הקודם בין שתי קבוצות ווילבקין (23 נק', 5/9 ל-3, 5 אס', 2 חט') ו-וונמייקר (15 נק', 3/6 ל-3, 5, ריב' 3 אס' ו 2 חט') חיברו 42 נקודות מדד שעזרו לטורקים לבצע את הקאמבק בחצי השני בשעה שסילי ואוחיון חיברו 0 נק' ומדד 2- ב-40 דקות משותפות. נכון שזה היה עם ליאור ליובין על הקווים, אך בהתחשב בעובדה שבגאצקיס החליט לבצע ניסוי עם ארבעה מנהלי משחק שונים מול באסקוניה, מוטב שיחליט (מהר לפני שייגמר) על מי הוא כן סומך בעמדה 1 (מקל פתח מצוין, אך סופסל עד לסיום ברכבת החילופים עד הסיום, לא ברור למה).

דרושאפקה בהיכל
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

נתייחס כעת לעמדה 4. בשבוע שעבר נכנס קווינסי מילר ל-16 דקות על הפרקט. למרות המצב הבעייתי בגזרת הגבוהים כשצירבס עושה יותר נזק (שלא נכנס לסטטיסטיקה) מתועלת, לא נכון לשלב את האיש בכזו מהירות (וגם לא כשויקטור ראד בעניינים). מעניין יהיה לראות כיצד ישתלב מחר ואיך זה ישפיע על הדקות של דווין סמית' שלא משחק בליגה, אך קיבל רק 22 דקות בספרד, וסבל ממשחק אנמי. לעומתו, לנדסברג הראה ניצוצות בהתקפה (אך מה יהיה עם ההגנה?) עם חדירות אגרסיביות וקליעה מבחוץ ופתח אופציה נוספת שלא ממש הייתה קיימת במשחק הצהוב. בחלק ההגנתי, הצהובים התקשו להתמודד עם הזריזות והאתלטיות של וויל קלייבורן (20 נק' ו- 12 ריב'), שניצל את ה"מעבר חצייה" כדי לחגוג באין מפריע מתחת לסל הצהוב.

בכדי לנצח לשמור את עצמה בחיים לקראת ההמשך, מכבי תצטרך להביא דברים שעבדו טוב בחצי הראשון בטורקיה, שזה אומר איזורית, לחץ על הכדור ולרוץ בכל הזדמנות. סה"כ אין משחקים בסיבוב הזה "שאפשר להשאיר על הרצפה", אולי למעט ריאל (שישי הבא) צסק"א ופנר' (כולם משחקי חוץ). לפני האימון אמש טען סמית' שברוב המשחקים שמכבי הפסידה היא נתקלה בבעיה מנטלית ואמר שכולם צריכים להילחם כיחידה אחת והקבוצה היא מעל לכל. ובכן, טוב מעשים ממילים כי עוד מופע אימים כמו בנס ציונה ובאמת אפשר לומר "ואבדנו" על העונה הזאת.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח