זה לא הגיל זה התרגיל

לקחו לי כמעט שבועיים לעכל את גודל ההישג. לעכל שבגיל 35 (בתחילת אוגוסט ימלאו לו 36) רוג'ר פדרר האגדי, הכריע את המערכה וקיבע את עצמו כמלך הטניס הבלתי מעורער. לא של ימינו, של כל הזמנים.

טורניר שלם, הטניסאי השוויצרי לא הפסיד מערכה אחת!  בכדי להפנים כמה ההישג הזה לבדו הוא ענק, צריך להיזכר שהפעם האחרונה שמישהו זכה בטורניר בלי להפסיד מערכה זה ביורן בורג בשנת 1976. פדרר זכה להיות השני בלבד בהיסטוריה שעושה זאת.

בפעם האחרונה שפדרר זכה בווימבלדון, התאומות שלו היו בנות 3 והתאומים שלו עוד לא היו בתכנון. הפעם זכינו לראות כבר את כל הילדים גדולים ואת כל משפחת פדרר מתרגשת ביחד עם רוג'ר עד לכדי דמעות.

רוג'ר פדרר
Credit to "Wimbledon" Facebook page

אגב, בפעם הראשונה שפדרר זכה בווימבלדון, הוא היה הילד הנצחי, באמת ילד בן 22. ובשביל להכניס אתכם לפרופורציות כמה מזמן זה היה, עוד לא יכולתם לראות שידור חוזר של הגמר ביוטיוב, מכיוון שהוא הומצא 3 שנים לאחר הזכייה הראשונה של פדרר בווימבלדון, שהיתה גם הזכייה הראשונה שלו אי פעם בגראנד סלאם כלשהו.

כמה מדהים היה פדרר במשחק הזה? צ'יליץ' הגיע להזדמנות שבירה אחת בלבד. וגם אותה לא לקח. פדרר שמר על כל ההגשות שלו. לעומת צ'יליץ', פדרר שבר 5 פעמים. זאת אומרת שצ'יליץ' הצליח לשמור על 8 הגשות בלבד. נתונים מדהימים למשחק גמר.

אמנם זה היה טורניר חלש יחסית מבחינת ה"גדולים" שכן מארי, שהגיע כאלוף ווימבלדון, הודח מול קוורי ברבע, ג'וקוביץ' פרש מול ברדיך גם כן ברבע ונדאל אפילו היה מביך יותר ועף בשמינית מול ז'יל מולר בן ה34. אמנם זו לגמרי שנת הפריצה של מולר, עם שתי זכיות בתארי ATP לראשונה בחייו, אך נדאל היה חייב לנצח אותו.

רוג'ר פדרר
Credit to "Wimbledon" Facebook page

זו הזכייה ה-19 במספר של פדרר בגרנד סלאם והוא גם הזוכה המבוגר ביותר שעשה זאת. משנה לשנה רואים כמה הוא מתבגר בצורת המשחק שלו, לוקח יותר סיכונים בשביל להפחית בריצה, משפר אחוזים ותוקף כל הזדמנות שהוא רואה.

הבשורה שמגיעה מהטורניר הזה היא בשורה מפדרר לכולנו – הפרשנים, האוהדים וכל הטניסאים הפעילים "האמנתי בעצמי וחלמתי. כך מגיעים להישגים וזה מה שעשיתי. אני מקווה גם לחזור בעוד שנה ולנצח עוד פעם", גם אנחנו מקווים שתחזור בעוד שנה ושתמשיך לשבור שיאים, השחקן שהכי ריגש אותי בהיסטוריה של הטניס. שחקן שבשביל לראות אותו הפכנו עולמות בקצה השני של העולם, תיקנו טלוויזיה וצלחת לווין בכפר נידח בהודו, רק בשביל לזכות בעוד כמה שעות של לייב של שחקן הטניס הטוב בהיסטוריה. בקצב הזה פדרר (שעלה בזכות הזכייה למקום ה-3 בדירוג העולמי) עוד יכול לשוב, מבלי שנשים לב, למקום הראשון בסבב.

פדרר בהודו
אני והחברים שלי בהודו אחרי שתיקנו את הטלוויזיה וצפינו במשחק.
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח