השנה שלה – הטופ-שש שלי בפרמיירליג

ליברפול תנצח השנה בפרמיירליג ובכך יסתיימו להן 29 שנים של כאב והשתוקקות לתואר הנכסף. זה יכול להיות מרגש ורומנטי – התחזית שלי לאחת מהליגות המרתקות בעולם.

הפעם האחרונה בה ליברפול זכתה בתואר האליפות הייתה ב-1990, כשקני דלגליש היה עמוק בתוך אנפילד, ולא כמנג'ר. לאחר תקופה ארוכה של יובש כלכלי והישגי, הקיץ האחרון של ליברפול היה בסימן השקעת כספים. האדומים הניחו על השולחן יותר מ-170 מיליון פאונד על דם טרי ואיכותי של שחקנים, וכעת אפשר לחוש מצדם ביטחון בנוגע להיותם מוכנים לזכות שוב.

ליברפול, מאנה
האם תהיה זו השנה שלהם? שחקני ליברפול. Credit to "Liverpool FC" Facebook page.

הרעיון שליברפול תחזור בקביעות לטופ הפרמיירליג אינו רק רומנטי ותו לא, וכזה השם קץ ל-29 שנים של הפסדים ושל "כמעט", אלא אפשרי לחלוטין, במיוחד כשעושה רושם שמנצ'סטר סיטי תהיה מרוכזת העונה יותר בצ'מפיונס ליג.
אם ליברפול לא תזכה בתואר העונה, עם הסגל היקר והרחב שהיא הציבה הקיץ, ספק אם תהיה לה הזדמנות לזכות שוב באליפות בשנים הקרובות.
יש להם כיום את כל הכלים הנדרשים על מנת לשים קץ לתקופת הבצורת של מועדון בסדר הגודל של ליברפול, לאחר ציפייה ארוכה וקשה מדי עבור קבוצה שהתרגלה להיות נצחית ובלתי מנוצחת.

אני אוהבת את מה שיורגן קלופ עושה לאחרונה. סוף כל סוף הוא משתמש בכספים ומבין שהכדורגל של היום מתנהל כך. אמנם הגרמני היה אחרון המאמנים שהאמינו שכשרון מנצח כסף, אבל במאני טיים הוא איבד את התפיסה הרומנטית שפיתח לגבי כדורגל – ודווקא בזכות זה סיכוייו לזכייה באליפות אנגליה עם ליברפול נראים כעת גבוהים הרבה יותר.
בנוגע להתרחבות הכלכלית שלו, יש היגידו "בזבזנות", היא לא סתמית, ומאד ממוקדת. קלופ הצליח לחזק עמדות אותן ליברפול הייתה זקוקה להעמיק בדחיפות, כדוגמת עמדת החלוץ, אותה צפוי לתפוס בעתיד ריאן ברוסטר הצעיר; עמדת השוער, אליה הגיע אליסון בקר, אחד השוערים הטובים בעולם כיום; ועמדות שהתמלאו במהלך השנה האחרונה – בעיקר בדמות וירג'יל ואן דייק, נאבי קייטה ומוחמד סלאח. התמונה המתקבלת היא של קבוצה מבטיחה לבאות.

ואן דייק וקלופ
האיש ששינה את תפיסתו, ומתוצאות השינוי – ואן דייק וקלופ. Credit to "Liverpool FC" Facebook page.

לאחר ההפסד המר בגמר הצ'מפיונס ליג, רבים צפו שללא שוער טוב לא תוכל ליברפול לזכות בדבר. בניגוד לפעמים קודמות, הפעם מסקנות הופקו ותיקונים נעשו באנפילד. ההכרה בקשר ההדוק הקיים בין הכלכלה לכדורגל הופנמה על ידי קלופ, בעיקר בזכות העבודה של מייקל אדוארדס (ה"ספורטס דירקטור") – והשילוב של השפעת קלופ על המועדון והצד העסקי של אדוארדס הנחית שני גיבורים שהעלו את תדמית הסגל ושיפרו את התנהלות הקבוצה.

הטופ-שש שלי בפרמיירליג
אלופה, כאמור, כבר יש לי – ליברפול!
המקום השני מובטח למנצ'סטר סיטי בהובלת פפ גווארדיולה;
לגבי ארבע האחרות, במבט קדימה אני חושבת שטוטנהאם תסיים במקום שלישי, למרות עמידתה היציבה הקיץ בשוק העברות;
מעט מתחתיה אני רואה את מנצ'סטר יונייטד, שחוזרת הביתה כשהיא במקום הרביעי;
צ'לסי תתפוס את המקום החמישי, וארסנל תהיה שישית.

ליברפול הייתה קרובה למנצ'סטר סיטי מכל קבוצה אחרת בשנה שעברה, בייחוד בימים טובים בהם האדומים היו משחקים במיטבם, אך הם כשלו במציאת האיזון הנדרש כדי לשחק כך בכל שבוע. ובלי זה בלתי אפשרי להפוך לאלופי אנגליה.
כמובן שמנצ'סטר סיטי גם השנה תהיה מועדפת על ידי רוב קהל הליגה האנגלית, אבל ההתמקדות שלהם בצ'מפיונס ליג יכולה לשמש פרצה לקבוצות אחרות, ולגרום לירידה ביכולת של סיטי (בגלל תשישות, שימוש בשחקנים מחליפים וסיבות נוספות שלעולם לא חסרות). פפ השקיע הון בתפירת הקבוצה הקיימת, וללא ספק יהיה זה תענוג לצפות במשחקיה, אבל המאמן הקטלוני יהיה חייב לעשות את קפיצת המדרגה האישית שלו. במילים אחרות, זכייה ב"עוד תואר" לא תועיל לו, אלא אם תהיה זו זכייה בליגת האלופות, בה לא הצליח יתר על המידה מאז עזב את ברצלונה ובאיירן מינכן (וגם בה הודח בקביעות בחצי הגמר). אמנם כעת מסי לא משחק תחתיו, אבל פפ מוכרח להוכיח שגם ליגת האלופות היא אתגר עביר עבורו.

פפ גווארדיולה, מנצ'סטר סיטי
יתמקד בליגת האלופות על חשבון הליגה המקומית? פפ. Credit to "Manchester City" Facebook page.

למרות שיש עוד ארבע קבוצות בטופ-שש שלי בפרמיירליג, קשה לתת תחזיות חיוביות על כל אחת מהן.
טוטנהאם, למשל, לא הוסיפה דבר לעומת העונה שעברה. נכון, היא הפגינה יציבות יוצאת דופן, אבל החוב הגדול עבור האצטדיון שנבנה, ועלותו החורגת מתקציב הקבוצה, יכולים להפוך לבעיה כלכלית בהמשך, שתגרום להסחת דעת מהליגה.

גם מנצ'סטר יונייטד עומדת ביציבות יחסית, אבל היא דווקא זקוקה לשינויים רבים. ז'וזה מוריניו עלול שלא להישאר כמאמן הקבוצה עד השנה האזרחית החדשה.
לגבי צ'לסי, אני מאמינה שג'יאנפרנקו זולה, עוזרו של מאוריציו סארי, יכול להיות מי שיעשה את ההבדל. זולה הוא "צ'לסי-מן" אמיתי, למרות שהוא פחות חיובי מסארי, בעל החזון להמצאת המשחק מחדש. האתגר הגדול של סארי עצמו הוא להשתלב טוב יותר בחדרי ההלבשה של הפרמיירליג, שכן הוא מעולם לא עבד עם שחקנים בסדר גודל כזה לפני כן. שמירה על חזונו ודבקות בו יכולות לתרום משמעותית לקבוצה. האם הוא מסוגל לכך? סארי חייב יהיה להעביר את השחקנים לצד שלו, ובדרך נבונה.

לסיום, טבלת הטופ שש שלי:

  1. ליברפול
  2. מנצ'סטר סיטי
  3. טוטנהאם
  4. מנצ'סטר יונייטד
  5. צ'לסי
  6. ארסנל
קהל ליברפול
יזכו לרגעי אושר אמיתי לראשונה מזה כמעט שלושה עשורים? אוהדי ליברפול. Credit to "Liverpool FC" Facebook page.
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח