חמשת המופלאים – הטופ 5 מבין שחקני הפריימרליג עד כה העונה

לכבוד סיום שנת 2018 וקבלת השנה האזרחית החדשה, ערכתי דירוג של השחקנים הבולטים בפריימר ליג העונה. הנה מבט אל חמשת המופלאים שלי:

לשאר הטורים בפרויקט סיכום 2018

 

5. הארי קיין (טוטנהאם)

את המקום החמישי שפותח את הרשימה מאייש לא אחר מאשר הארי קיין. שחקניו של מאוריציו פוצ'טינו נהנים מעונה טובה מאוד וכרגע הם במקום השלישי אחרי ליברפול וסיטי הרבה בזכות קיין. הקפטן האנגלי הבקיע 13 שערים (מתוכם 6 בחודש דצמבר) ובישל 3 ב-18 הופעות בליגה האנגלית. מעבר לזה, החלוץ לא רק מספק מספרים מרשימים, מדובר בשחקן מפתח במערך של טוטנהאם שלא פעם יורד לקו הקישור על מנת לקבל את הכדור עם הגב ולפתוח את ההגנה עם מסירה חכמה או כדי להרוויח את הכדור מקישור היריבה.

מה שמאפשר לקיין "לנטוש" את העמדה שלו בהתקפה בלי לפגוע ביעילות ההתקפית של הקבוצה הוא מערך ה4-4-2 יהלום בו משתמש פוצ'טינו העונה, במערך זה יש עוד חלוץ לידו, לרוב הונג מין סון או לוקאס מורה שנשארים בשפיץ בזמן שקיין מטייל במגרש. אין ספק שמדובר באחד החלוצים הטובים בעולם.

טוטנהאם, הארי קיין
Credit to "Premier League" Facebook page

 

 4. ראחים סטרלינג (מנצ'סטר סיטי)

השחקן המופלא בן ה-24 נמצא בעונה מצוינת ומצליח לקבל מקום משמעותי ברוטציה המטורפת של פפ. הרבה נמצא על הכתפיים של סטרלינג בעקבות פציעות ארוכות של אגוארו ודה בריינה והוא בהחלט נותן את התפוקה הנדרשת. הוא מחזיק במאזנו 9 שערים ו-6 בישולים ב-16 הופעות ומציג ורסטיליות כשתופקד כבר בכל עמדות ההתקפה השונות מתחילת העונה. סטרלינג ממשיך ולוקח על עצמו יותר אחריות העונה ומשלב משחק מגוון, ערמומי ותמיד מסוכן בתוך הרחבה. היו הרבה סימני שאלה בעבר לגבי היכולת שלו להצליח ברמות הגבוהות ביותר והוא מוכיח שהוא לגמרי שם.

 

3. וירג'יל ואן דייק (ליברפול)

במקום השלישי נמצא הבלם הנהדר של ליברפול, שחקן ההגנה היחיד ברשימה. ואן דייק, שנחת במועדון בינואר שעבר לאחר שעבר מסאות'האמפטון והיה לשחקן ההגנה היקר בהיסטוריה, הוא שחקן מפתח במערך של קלופ והנוכחות שלו משרה ביטחון עצום על כל שאר הקבוצה. כשמסתכלים על המאזן של ליברפול, שספגה העונה 8 שערים בלבד ב-20 משחקי ליגה, באמת שכל מילה נוספת מיותרת, וירג'יל הוא המנהיג של ההגנה הזאת. גבות רבות הורמו נוכח הסכום ששולם על הבלם, אבל כשרואים מה הוא מביא איתו למגרש, אין ספק שהוא שווה כל פני.

וירג'יל ון דייק
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

 

2. מוחמד סלאח (ליברפול)

את המקום השני בחמשת המופלאים בפריימר ליג עד כה העונה תופס כוכב נוסף של ליברפול, מוחמד סלאח. החלוץ המצרי הוא שחקן ההתקפה המוביל במסע של יורגן קלופ אל עבר התואר הנחשק, אליפות אנגליה. עד למשחק נגד ארסנל לסלאח היו 12 כיבושים ו-6 בישולים שהם מעורבות ב-41.86% מכלל השערים של ליברפול העונה. כמובן שגם נגד ארסנל המצרי הוסיף שער.
סלאח פתח את העונה רגוע יחסית לקצב הכיבושים של העונה שעברה ורבים כינו אותו "One season wonder", אך סלאח דאג לתת להם מענה ראוי עם מאזן של 6 שערים ו-2 בישולים בחודש דצמבר. אחרי שבעונה שעברה וגם בפתיחה של זו סלאח שיחק קיצוני ימני במערך של קלופ, לאחרונה פירמינו הוסט לאחור אל מתחת לחלוץ וסלאח עבר להיות החלוץ המרכזי, עוד עמדה בה הוא מצליח לפרוח. היכולת של סלאח היא מרכיב חשוב מאוד במסע האליפות של ליברפול ואם הוא ימשיך בכושרו הנוכחי אל שלהי העונה, הסיכוי לאליפות יגדל משמעותית.

 

1. אדן הזאר (צ'לסי)

הדובדבן שבקצפת, השחקן הטוב ביותר בליגה האנגלית עד כה העונה הוא אדן הזאר. הקפטן הבלגי תורם 19 שערים למאזן קבוצתו עם 10 כיבושים ו-9 בישולים, יותר מכל שחקן אחר בליגה האנגלית. במסגרת המחזור האחרון של הסיבוב הראשון, רשמה צ'לסי ניצחון 2-1 על ווטפורד כשהזאר מבקיע את שני שערים ובכך רושם את שעריו ה-100 וה-101 עבור המועדון והופך לעשירי שעושה זאת בצ'לסי.

הזאר פתח את העונה בכנף שמאל ובתקופה האחרונה הוסט לשפיץ במקום מוראטה וג'ירו המאכזבים, ב-4 משחקים בעמדה הקדמית החדשה, הזאר סיפק 4 כיבושים ו-3 בישולים, מאזן מדהים. נראה שהזאר, ששמו נקשר לא פעם עם ריאל מדריד וקבוצות נוספות, נהנה לשחק תחת סארי ונקווה לקבל ממנו עוד רגעי קסם רבים עד הסוף העונה.

לשאר הטורים בפרויקט סיכום 2018

הזאר, צ'לסי
Credit to "Chelsea Football Club" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח