הפרוטוקול כבר כאן – הכנה למחזור הפלייאוף ה-8 בליגת החלומות

״שאר המשחקים לפרוטוקול״

בפלייאוף שבו המרחק בין הציפיות לדרמה בתחילתו לכמות המעשית הוא הגדול ביותר שנמדד אי פעם, הגענו לקראת קו הסיום וכמעט ולא נשארו קבוצות שיש להן על מה לשחק. הקלישאה הידועה במקרים האלה היא, שהמשחקים לפרוטוקול. המקור של הביטוי הוא כנראה מבית המשפט, ישיבות ממשלה או משהו אחר בסגנון. בשנת 2018, בכדורגל, הפרוטוקול הוא בעצם ליגת החלומות.



במחזור הקודם קצת פרגנו לפרוטוקול. אחרי לא מעט מחזורים מאוד מאתגרים בפלייאוף, הגיע אחד עם יותר נקודות ״צפויות״. אחרי מחזורים של 33, 33, 40 ו-36 נקודות ממוצעות אצל 1,000 הראשונים, המחזור הזה היה של 54. כן, אתם לא חכמים גדולים שהפצצתם השבוע. מה שכן, אני אשתדל לעזור לכם להמשיך להיות מעל הממוצע או להעלות מעליו אם הייתם מתחת.

עומר אצילי
אצילי. אל תתלהבו, כולם פגעו בו. Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

כמה דברים קטנים לשים אליהם לב המחזור:

  • 11 חילופים אחרי המחזור. זה המחזור האחרון של הפלייאוף התחתון. כלומר אחרי המחזור הזה יש מעבר ממחזור ״מעורב״ לרק פלייאוף עליון. אז יש לכם 11 חילופים לקראת המחזור הבא. כלומר, תחסכו את הזמן של להסתכל על המשחקים הבאים, אל תהססו לקחת שחקנים רק למחזור אחד ותחיו על הקצה.
  • הפלייאוף העליון ביום שבת, התחתון ביום ראשון. כלומר הרכבים צפויים מדוייקים יותר דווקא יהיו לכם יותר של העליון. למרות שזה למחזור אחד והכל, זה קצת מגביל את יכולת ההימור בפלייאוף התחתון, אז אל תגזימו ותקחו שחקנים שגבוליים שם בהרכב – לכו על הבאנקרים גם אם הם יעלו טיפה יותר. מבאס קצת עם הפועל רעננה שמשנה הרבה הרכבים בזמן האחרון.
  • בית״ר והפועל חיפה משחקות בפער מאוד קטן מגמר הגביע. כל אחת עם הסיטואציה שלה (בית״ר בדאון והפועל חיפה באופוריה), בשילוב עם העייפות, זה יכול להיות רעיון מאוד טוב להסתכל מקרוב יותר על השחקנים של הקבוצות היריבות (בני יהודה ונתניה) בתור אופציות לחילופים.


אז איך מפתיעים ולא מופתעים?

לקראת קו הסיום, לכל אחד יש את המטרות שלו לסוף. אם זה לשמור על מיקום מסוים מעל אחרים ואם זה לעקוף. בשביל לדעת איך לממש את הגישה השמרנית או המעיזה שלכם אנסה לעזור על ידי הצגת הבחירות העיקריות של אחרים שתדעו מה לעשות בשביל להיות עם כולם, או נגד הזרם.

הבחירות הפופולאריות של ה-1,000 המדורגים ראשונים:

  1. חנן ממן 75%
  2. אורן ביטון 75%
  3. ערן לוי 57%
  4. נייג׳ל האסלביינק 55%
  5. פיראס מוגרבי 54%
  6. עומר אצילי 51%
  7. טוני וואקמה 39%
  8. עידן ורד 38%
  9. לידור כהן 31%
  10. סיניטיהו סלליך 29%
  11. ניקיטה רוקאביצה 29%
  12. אלון תורג׳מן 25%
  13. בן שהר 24%
  14. בן והבה 21%
  15. מהדי זועבי 19%

הרכב הפופולארי: זועבי; א.ביטון, דסה, בן והבה; ממן, ערן לוי, מוגרבי, אצילי, ורד; האסלביינק, וואקמה

חנן ממן
קרדיט לעמוד הפייסבוק של מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL

החיסרון של דיא סבע גרם לקבעון ועליה של קשרים יחסית יקרים אחרים. ממן (75% → 71%) עלה למקום הראשון בפופולאריות, ערן לוי (57% → 53%) שהוא תחליף ישיר, מוגרבי (54% → 46%) שמפציץ בפלייאוף התחתון והדובדבן הוא עומר אצילי (עליה מ26% ל51% במחזור בודד) שממש משלים קאמבק למיינסטרים אחרי היעדרות ארוכה. חוץ מסבע, גם הפציעה של סילבסטר הייתה מאוד משמעותית ובעצם העלתה, בצדק, מאוד משמעותית את האסלביינק במחזור הזה (55% → 29%) – והוא החזיר בהתפוצצות על עכו. המשמעות היא שאם אתם רוצים לשחק ״בונקר״ מול חברים שלכם, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה ללכת על הקשרים הפופולאריים.

בהגנה אין חדש תחת השמש. כמו בכל השבועות האחרונים, מעבר לאורן ביטון ואלי דסה, אין מיינסטרים. כל שבוע מתחלפים השוער הפופולארי ושחקן ההגנה השלישי. מרגיש מהמספרים גם שהרוב המוחלט התקבע על מספר מועט של שחקני הגנה. אם אתם צריכים להפתיע, זה בקלות יכול לעבור דרך ההגנה. ע״י ריכוז הגנה מקבוצה אחת. משהו שכרגע שלא קיים בהסתכלות רחבה (אין כמעט שני שחקני הגנה מאותה קבוצה עם אחוזים גבוהים).



מה הווינר אומר לנו על הסיכויים של ההגנות לשמור על שער נקי במחזור הזה?

אחד האתגרים הגדולים ביותר כרגע בליגת החלומות הוא בחירת שחקני הגנה. ברגע שהחשיבות יורדת, גם משחק ההגנה נהיה רופף יותר. קבוצות שהתרגלנו שמשחקות יחסית מבוקר פותחות את המשחק ויש לנו כמות גדולה יחסית של משחקים דו-צדדיים.

כבכול שבוע, אעזר ביחסי הימורים של הווינר בשביל להבין מה הם חושבים שהבחירה הנכונה ביותר לקבוצות לקחת מהן שחקני הגנה ושוער.

  1. הפועל באר שבע 58% (מכבי ת״א ב׳)
  2. מכבי נתניה 58% (ה.חיפה ב׳)
  3. מכבי פתח תקווה 57% (אשקלון ח׳)
  4. בני סכנין 56% (עכו ח׳)
  5. הפועל עירוני קריית שמונה 55% (אשדוד ח׳)
  6. מכבי חיפה 54% (רעננה ב׳)
  7. בני יהודה 52% (בית״ר ב׳)
  8. בית״ר ירושלים 45% (בני יהודה ח׳)
  9. הפועל אשקלון 43% (מ.פ״ת ב׳)
  10. מ.ס אשדוד 42% (ק״ש ב׳)
  11. הפועל רעננה 41% (מכבי חיפה ח׳)
  12. הפועל עכו 38% (סכנין ב׳)
  13. הפועל חיפה 38% (נתניה ח׳)
  14. מכבי תל אביב 37% (ב״ש ח׳)
מכבי פתח תקווה
מכבי פתח תקווה, יצליחו לשמור על שער נקי? קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL

הדבר הראשון שקפץ לי מהיחסים של הווינר זה שהם היו מספיק חכמים בשביל להתייחס לסדר משחקים של הפועל חיפה ובית״ר ירושלים. אין ספק שהאחוזים של נתניה ובני יהודה גבוהים בהרבה ממה שהיו אם לא היה את הגמר באמצע. אני עדיין הייתי מתרחק מהגנה של בני יהודה. פשוט כי בית״ר צריכים לכבוש במשחק הזה בשביל לשבור את שיא הכיבושים הרצופים, ולא נראה לי שגם פה הם ייפשלו. נתניה היא גם לא בדיוק קבוצת ההגנה המוצלחת ביותר שיש, בטח שלא בתקופה האחרונה, אז גם הם לדעתי קצת פחות ההימור החכם ביותר.

בפלייאוף התחתון דווקא כן מתחבאות כמה אופציות טובות. האסופה של מכבי פ״ת, בני סכנין (אפשר בכח גם להכניס את ק״ש) שמשחקות נגד קבוצות חלשות שאין להן על מה לשחק, הן אופציה מאוד טובה לשחקני הגנה. אם יש לכם גם שאריות של הגנה של רעננה, אל תמהרו להוציא. מה שכן, צריך לשים לב, כמו שכתבתי בהתחלה, שכל המשחקים האלה ביום ראשון, אז תתעדכנו כמה שיותר על הרכבים צפויים ובלי שטויות של שחקנים שלא בטוח ישחקו, כי אין משהו יותר מעצבן מלקחת שחקן הגנה מקבוצה ששמרה על שער נקי, כשהוא לא שיחק.

במחזור הזה אני כן ממליץ לרכז הגנה על קבוצה מסויימת. כרגע יש פיזור מאוד גדול של הגנות בין קבוצות ברחבי הקבוצות בליגת החלומות. אם יש לכם רעיון טוב לקבוצה לקחת ממנה שלושה שחקני הגנה\שוער (או ממש לעוף עם אחד מהם קפטן), זה הזמן. בזמן שכולם יקוששו בודדים בין הקבוצות אתם יכולים לפתוח פער בזכות זה, בלי יותר מידי תקציב.



שחקנים לשים אליהם לב

שבוע שעבר: עדי נמני הפציץ עם כיבוש ושער נקי שסיפקו לו 12 נקודות. שלומי אזולאי טוען שהוא איחר לאסיפה בגלל הפקקים של הג׳ירו ולא שותף במשחק, ולקוגבניה הכלב אכל את הסטופקס אז הוא לא כבש וקיבל רק 2 נקודות.

דיא סבע – קישור, 10 מ׳ – מכבי נתניה

כבר הרבה זמן אני ״חולם״ להמליץ עליו. הפעם יש לי הזדמנות. אני לא באמת צריך להכביר למה מבחינת התפוקה שלו על המגרש. הדבר הראשון שצריך להבהיר זה שהוא לא הורחק לשני משחקים. למה צריך להבהיר את זה? אני לא יודע, אבל הקבוצה שלו נגיד התבלבלה והגישה ערעור על ההרחקה לשני משחקים שלו, שלא באמת הייתה קיימת. אז לא, הוא הורחק רק למשחק אחד. הוא חוזר.

מבחינת ליגת החלומות, כמעט כולם הוציאו אותו. הרבה יחשבו שבגלל שיש 11 חילופים אחרי זה וזה הזמן להפתיע והכל, ״יאללה, נשאר בלעדיו עוד מחזור״. אז לא. נתניה משחקת נגד הפועל חיפה העייפה מהגביע. סבע בכושר מעולה. אל תשאירו אותו בחוץ.

למה לא? הסיבה היחידה היא שזה ייקח מכם חילוף שהיה יכול להוביל אתכם ל-3 שחקנים מאותה קבוצה בהגנה, וזאת הייתה ה״טקטיקה״ שלכם למחזור הזה. אם זה המקרה, אני קצת מאשים אתכם שלא חשבתם על זה מראש ותשברו את הראש עכשיו מה אתם עושים 🙂

דיא סבע
סוף כל סוף אפשר להמליץ עליו! קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל

עידן אהדנני – הגנה, 3 מ׳ – מכבי פתח תקווה

הפועל אשקלון שבורה. אחרי איבוד הסיכוי להישאר, נראה שלגמרי יצא להם האוויר מהמפרסים, שגם ככה לא היו מהמשובחים והאיכותיים שיש. הפועל רעננה ניצלה את זה ורמסה אותה במחזור הקודם והפעם מכבי פ״ת פוגשת אותה. עידן אהדנני הוא עוד תוצר של מחלקת הנוער של מכבי פ״ת שמקבל הזדמנות להשתפשף קצת בליגת העל העונה. ב-4 המשחקים האחרונים הוא עלה בהרכב. הוא עולה רק 3 מליון אז אם יש לכם אתגרי תקציב כי כל השחקנים היקרים נהיו מיינסטרים, הוא אופציה מעולה לשחקן הגנה זול עם סיכוי גבוה לשחק ולשמור על שער נקי.

למה לא? כי המשחק ביום ראשון ולא יהיה לכם הרכבים, אם פתאום יחליטו שם לתת ל"בן של" הזדמנות בהרכב במקומו או סתם להחזיר את סיבוק לעניינים הוא עוד איכשהו ימצא את עצמו בחוץ.

מאוויס צ`יבוטה – חלוץ, 7 מ׳ – בני יהודה

יש פה אזהרת מסע. לא בטוח שהוא ייפתח. המשחק ביום שבת, אז תבדקו כמה שיותר מאוחר אם הוא צפוי לשחק או לא. אל תכניסו אותו על עיוור ואז תאשימו אותי 🙂

בני יהודה משחקת נגד בית״ר ירושלים. כאשר לבית״ר הדבר המרכזי שעל הראש עכשיו, מעבר לסנריו המאוד הגיוני שהם ינצחו הכל וב״ש תפסיד הכל עד סוף העונה, שהם צריכים להבקיע שער במשחק הזה בשביל לשבור את שיא הכיבושים הרצופים. התקפי, הם כנראה ישחקו. תוסיפו לזה את העובדה שבית״ר עדיין מתאוששת גם נפשית וגם פיזית מגמר הגביע, ותקבלו הגנה עם פוטנציאל גבוה לספיגה. צ׳יבוטה הוא מסוג השחקנים שיכולים לפרוח במשחקים כאלה. בעיקר אם בני יהודה תחליט ללכת פול-אבוקסיס ולרדת נמוך בהגנה, לתת לבית״ר והניע ולצאת להתקפות כשיש הרבה שטח.

למה לא? כי לא בטוח שהוא ייפתח. כי גם חוזז, שעולה מליון פחות, מצוין למשחקים כאלה, כי צ׳יבוטה הוא מסוג השחקנים שאם אתם מתכננים לראות את המשחק ויש לכם אותו בוובי, יש מצב שתשברו את הטלוויזיה מההחמצות שלו וקבלת ההחלטות השגויה.

מאוויס צ'יבוטה
קרדיט לדף הפייסבוק "מועדון הכדורגל בני יהודה ת"א – הדף הרישמי"

בהצלחה לכולם!

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח