הפעם בלי הכוכבית – על הפועל אשקלון לקראת עונת 2017/8

ליגת העל שלנו חוזרת וכדי להכין אתכם לעונת 2017-2018, הבלוגרים שלנו סוקרים את הקבוצות השונות. ממשיכים עם דניאל לוי והפועל אשקלון

הדבר הקשה ביותר שעומד השנה בפני הפועל אשקלון, הוא ההישג שלהם מהשנה שעברה. העובדה שאשקלון, למרות כל הציפיות והתסריטים, נשארה בליגה, הוא הדבר שהכי יכול להקשות על ההכנה של יובל נעים ועל השחקנים שלו, ערב פתיחת העונה.

מצד אחד, מתייחסים להישארות שלה כהישארות עם כוכבית נטו, בגלל הורדת הנקודות של הפועל ת"א. מצד שני, ברגעים גדולים במהלך העונה ובמיוחד בסופה, הוכיחו יובל נעים והשחקנים של אשקלון שיש על מי לסמוך. שכדורגל מוכרע בסופו של דבר על כר הדשא ולא על הנייר.

כמו שזה נראה נכון לעכשיו, האתגר הגדול ביותר של יובל נעים הוא להמשיך לחזק את השחקנים שלו מהבחינה המנטלית. כשרואים את משחקי ההכנה בגביע הטוטו, שום דבר לא אבוד מראש בתחתית הליגה לפי איך שסכנין, אשדוד והפועל חיפה נראות כרגע.

הפועל אשקלון
קרדיט לעמוד הפייסבוק של הפועל אשקלון

אשקלון שברה בעונה שעברה סטטיסטיקה רעה מאוד, כאשר בכל עונה שהקבוצה עלתה ליגה, שנה לאחר מכן היא מיד ירדה. אשקלון תנסה לעשות יש מאין גם השנה, תמשיך להתבסס על זרים שמכירים טוב את הליגה שלנו, על שחקנים צעירים שקיבלו הזדמנות והוכיחו שאפשר לצאת איתם למלחמה ועל שחקנים וותיקים שהגיעו ויכולים להשפיע עם הניסיון שלהם. יובל נעים נוהג לשחק בשיטה של 4-3-3, שלפעמים משתנה בהתאם לשחקנים הזמינים שלו ולקבוצות היריבות גם למערך 4-5-1, שמקבל פן התקפי יותר.

הצטרפו: אלעד גבאי, עוז ראלי, טל איילה, מילאן סמליאניץ', שי חדד, שרון גורמזנו ושון מלכה.
עזבו: ברוך דגו, אסי בוזגלו, חיים איצרין, קובי בן חמו, איסו לינגאנה, אמיר בן שמעון, דוד מנגה, בן אז'ובל, תומר סוויסה, רז מאיר ומתן חוזז.

למי כדאי לשים לב?

אלעד גבאי

אם הייתם שואלים את אלעד גבאי במאי 2012 איפה הוא רואה את עצמו באוגוסט 2017, הוא היה אומר שבתסריט הכי פסימי שלו, זאת תהיה קבוצת צמרת בליגת העל. המגן שזכה עם הפועל ק"ש באליפות היסטורית ואף זכה ללבוש את מדי הנבחרת, עבר למכבי חיפה, שם בעקבות פציעות ויכולת חלשה שיחק בשנתיים 27 משחקים בלבד. לאחר מכן עבר לבית"ר ירושלים לעונה אחת ובעונה החולפת שיחק בהפועל רעננה.

גבאי לא נתן בשנים האחרונות לקבוצות ששיחק בהן סיבות להשאיר אותו בסגל ומוצא את עצמו השנה מגיע לכחולים מהדרום. אחרי כל מה שעבר, גבאי בסך הכל בן 31. יש לו מהירות, יכולת הגבהה מצוינת ובעיקר רעב. אם גבאי יחזור לכושר אחרי השנים הקשות, אשקלון יכולה רק להרוויח.

אלעד גבאי
קרדיט לעמוד הפייסבוק של הפועל אשקלון

ברניסלב יובאנוביץ'

יש שחקנים שמשחקים לאורך שנים בליגה הישראלית, אבל בגלל שהם שייכים לקבוצות קטנות, תשומת הלב שהם מקבלים מהתקשורת והאוהד הממוצע היא קטנה. הבלם/קשר אחורי שמתחיל עונה שנייה באשקלון, הוא אחת הסיבות העיקריות לכך שאשקלון בקושי ספגה שערים ברגעים המכריעים של העונה שעברה ונשארה בליגה. בחמשת המשחקים האחרונים של הפלייאוף התחתון, אשקלון ספגה רק שני שערים, בעיקר בזכותו ובזכות יכולת המנהיגות שלו. הוא בן 31, שיחק שלוש שנים בעבר בהפועל עכו, מכיר את הליגה, פיזי מאוד וכדאי לשים לב אליו בזמן משחקים של אשקלון, כי יש מה ללמוד מהסרבי.

ברניסלב יובאנוביץ'
קרדיט לעמוד הפייסבוק של הפועל אשקלון

ג'וסיף איבנצ'יץ'

קבוצת תחתית צריכה קודם כל לדעת לשמור על השער ולהתרכז ביכולת ובמשמעת הטקטית. אבל לא פחות מזה, חשוב שיהיה לה שחקן בהתקפה שיוכל לנצל את המצבים המעטים שהקבוצה מגיעה אליהם. איבנצ'יץ' גבוה הקומה (1.93 ס"מ), הוא חלוץ מטרה חזק, שיודע לשמור על הכדור עם הגב ולתת זמן לשחקנים ההתקפה שמצטרפים לעזור לו. יש לו משחק גובה טובה והוא מתאים לשיטה של נעים.

איבנצ'יץ הצטרף בינואר האחרון ויש הרגשה שלא ראינו ממנו מספיק. אבל כעת, כשעשה הכנה ביחד עם הקבוצה, התיאום שלו עם השחקנים יהיה טוב יותר והוא יכול לתרום יותר מספרים בשביל הקבוצה.

ג'וסיף איבנצ'יץ'
קרדיט לעמוד הפייסבוק של הפועל אשקלון

תחזית אופטימית: אשקלון נשארת בליגה, אחרי עוד שנה של מאבק עיקש.

תחזית פסימית: באיחור של שנה, אשקלון הופכת לבשר התותחים של הליגה, נמצאת כבר מתחילת העונה בתחתית ונושרת ליגה עוד לפני תום העונה.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח