המשחק המרכזי: מפגש המאוכזבות

הערב ינעל הסיבוב הראשון בליגת העל במפגש בין שתי קבוצות שבהחלט ציפו להיות במקום אחר. מכבי פתח תקווה שחלמה להגיע לפלייאוף העליון והשקיעה הרבה מאוד כסף בשביל לשחזר את העונה שעברה, ובמקום זה עכשיו צריכה להתבסס במרכז הטבלה כדי לא להיגרר בקרבות תחתית. ומנגד מכבי תל אביב, שציפתה להיות במקום אחר עם ג'ורדי קרויף כמאמן, לאחר שסיימה בחמישי האחרון קמפיין אירופי לא טוב בלשון המעטה, כשגם בליגה מצבה לא מזהיר כל כך.

Spanish League - טיק טיק

המארחת מפתח תקווה חלמה להמשיך במקום שבו עצרה בשנה שעברה ואף העמידה את התקציב הכי גדול שלה בשנים האחרונות, אך נכשלה בבניית הסגל והשינויים הרבים מידי שביצעה, בעיקר בחלק ההגנתי אבל גם בשל האובדן של שחקני ההתקפה המוכשרים – גיא מלמד וגידי קניוק, גרמו לקבוצה לאבד יציבות. כבר אחרי ארבעה מחזורים הגיע הפיצוץ עם קובי רפואה, והלוזונים נאלצו להחליף מאמן והביאו את שרון מימר.

אומנם מכבי פתח תקווה לא סופגת המון שערים, אבל היא גם לא מרבה להבקיע, עם 14 שערים בלבד ב-12 משחקים. פתח תקווה משחקת כקבוצה קטנה שרוצה לברוח כמה שיותר מהר מקרבות התחתית ולמרות הכל, אני לא רואה אותה מסתבכת יותר מידי. היא עשתה את ההתאמות שלה ומול הקבוצות שמתמודדות בתחתית (אשקלון, עכו ואשדוד) היא השיגה 9 נקודות.

האורחת מגיעה אחרי ניצחון ראשון, אבל יותר חשוב, אחרי שער ראשון בשלב הבתים של הליגה האירופית, למשחק שניצחון בו הוא חובה מבחינתה. לדעתי הבעיה הכי גדולה אצל הצהובים העונה היא שאין ממש שיטה וג'ורדי כמאמן לא מצליח כמו ג'ורדי המנהל המקצועי. הרכש בעיקר בחלק ההגנתי לא מספיק טוב, ואם נשווה לעונה שעברה שגם בה היה לקבוצה סיבוב קשה מאוד, בסוף המחזור ה-12 היא ספגה 10 שערים והבקיעה 20 שערים, והעונה? הבקיעה 21 שערים, אבל חטפה 15 שערים.

ג'ורדי קרויף
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

אפשר גם להגיד כמה דברים טובים על המצב של מכבי תל אביב. אם בעונה שעברה בסוף המחזור ה-12 ההפרש מהמוליכה והאלופה מבאר שבע היה 10 נקודות, העונה ההפרש לפני המחזור ה-12 היה רק 5, ועכשיו כשאין למכבי תל אביב את אירופה על הראש, וינואר עוד שנייה מגיע, יש לג'ורדי את הכלים לתקן ולסדר את השורות לקראת החלקים החשובים של העונה. ועדיין, אחרי הניצחון של ב"ש אתמול על סכנין, הפער גדל ל-8 נקודות, ולכן אובדן נקודות נוסף של מכבי הערב יהפוך את הפער לכזה שקשה מאוד לסגור.

מה קרה בעונה שעברה?

מאזן המשחקים בעונה שעברה בין הקבוצות: שני ניצחונות למכבי ת"א, תיקו בודד וניצחון למכבי פתח תקווה. הפרש שערים במפגשים בין הקבוצות : 4-2 לטובת מכבי תל אביב.

נקודות מפתח

על מנת שמכבי פתח תקווה תנצח היא חייבת לשחק הגנתית בצורה חכמה ולנצל את האיטיות בהגנה של מכבי תל אביב. יובל אבידור יכול לעשות צרות עם המהירות שלו ומכבי פתח תקווה תקווה שהוא יקבל את ההחלטות הנכונות – מה שלצערו בדרך כלל הוא לא עושה.

כדי שמכבי תל אביב תנצח היא חייבת שמרכז הקישור שלה יניע את הכדור ביעילות ויוסיף גם בעיטות מרחוק. אני מניח שלפי שיטת המשחק של מימר, הוא הולך לשחק הגנתי ואולי אפילו מיני בונקר, כך שאם שחקני הקישור ובעיקר דור מיכה (שעוד אדבר עליו בהמשך) ידעו להניע כדור לספק כדורים חכמים לשלישיית ההתקפה, ולבעוט בעיטות מסוכנות מאחורה, הם יפצחו את ההגנה של פתח תקווה.

שחקן מפתח

מכבי פתח תקווה: לידור כהן – המנהל שלה במרכז המגרש והשחקן שגם מביא מספרים לא רעים יחסית עם שלושה שערים ושני בישולים. כהן מתאפיין בעיקר במלחמה שלו על המגרש ומי שאחראי על הניצחון היחידי בעונה שעברה מול מכבי ת"א בזכות גול בתוספת הזמן. כדי להראות את החשיבות שלו ניקח לדוגמא את המשחק האחרון של פתח תקווה נגד רעננה, המשחק הכי חלש שהיה בליגה עד כה נגמר בתיקו 0-0 מאכזב, משחק חלש מאוד של כהן שכמעט ולא הורגש, לעומת זאת במשחק הניצחון נגד אשקלון הוא סיים עם שער ושני בישולים. אין לי בכלל ספק שאם מכבי פתח תקווה רוצה לנצח היא צריכה אותו חם.

לידור כהן, מכבי פתח תקווה
קרדיט לדף הפייסבוק "מכבי פ"ת העמוד הרשמי"

מכבי תל אביב: דור מיכה – שחקן הכרעה קלאסי, שבשל פציעות לא שיחק באופן סדיר העונה (שיחק רק 467 דקות). מחר הוא אמור לפתוח אחרי תקופה טובה לאחרונה ובישול יפה במשחק האחרון באירופה. מיכה הוא שחקן שיודע למסור כדורים חכמים ויכול להפעיל את ההתקפה התקועה מאוד של מכבי תל אביב. מיכה צריך ויכול לגרום צרות להגנה של פתח תקווה.

הימור

מכבי תל אביב, למרות התקופה הרעה, נראית הרבה יותר טוב ממכבי פתח תקווה שלא מצליחה ליצור רצף משחקים טוב, שלא נדבר על ניצחונות. מכבי תל אביב תשחק בעיקר כדי לשמור על מרווח סביר מאוד מהחלק העליון של הטבלה. אני מהמר על ניצחון של מכבי תל אביב בהפרש של שני שערים.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח