הכל פתוח עוד לא מאוחר – הכנה למחזור הפלייאוף ה-5 בליגת החלומות

עוד מחזור פלייאוף מאחורינו ועדיין לא הכל סגור, לא בליגה, ובטח שלא בליגת החלומות. אני מקווה שעבור הקבוצה שלכם המחזור שעבר היה פתח לאופטימיות בסגנון מה שהיה לבית״ר, או שלמרות מחזור פחות טוב אתם עדיין במאבק, כמו אשדוד\אשקלון. מה שכן, אפשר כבר להבין ש-דיא סבע קפטן זה בעצם ״אפקט טרנר״ של ליגת החלומות.
טיקטיק מונדיאל
מבחינת ההכנה למחזור הקרוב, המצב מאוד דומה לשבוע שעבר. משחקי הפלייאוף העליון מוכיחים כל פעם מחדש כמה הכל פתוח ואי אפשר לצפות שלמי שבמאבק האליפות יהיה משחק קל. בפלייאוף התחתון יש קבוצות שלגמרי בים (ק״ש, סכנין, מכבי פ״ת ואפילו עכו), אך חוסר האיכות של הנאבקות על הירידה מוסיף אפקט של חוסר יכולת לסמוך עליהן ברגעי האמת.
 
דבר שכן צריך לשים אליו לב, הוא שיש הגבלת חילופים של 3 בשלושת המחזורים הקרובים. לכן חובה להמשיך להסתכל על רצף המשחקים. אומנם כרגע יצירת מומנטום זה לא משהו שהקבוצות מצטיינות בו, אבל אפשר לקחת הימורים עבור מי חשיבות המשחקים תקטן או תגדל בהמשך ואיך זה ישפיע עליה (נגיד – רעננה ומכבי חיפה מבטיחות הישארות, עכו יורדת סופית וכו׳).
דיא סבע
סבע. אנחנו נמשיך לשים תמונה שלו כל שבוע עד שתבינו שהוא חייב להיות בהרכב. קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל

מה קורה במיינסטרים?

לקראת קו הסיום לכל אחד יש את המטרות שלו לסוף, אם זה לשמור על מיקום מסוים מעל אחרים ואם זה לעקוף. בשביל לדעת איך לממש את הגישה השמרנית או המעיזה שלכם, אנסה לעזור על ידי הצגת הבחירות העיקריות של אחרים שתדעו מה לעשות בשביל להיות עם כולם, או נגד הזרם. 

הבחירות הפופולאריות של ה-1,000 המדורגים ראשונים:

1. דיא סבע 96%
2. אורן ביטון 76%
3. חנן ממן 67%
4. יאקוב סילבסטר 52%
5. מוגרבי 50%
6. ערן לוי 49%
7. האסלביינק 47%
8. רוקאביצה 42%
9. מאבוקה 33%
10. אלי דסה 32%
11. סלליך 30%
12. עידן ורד 27%
13. אוהד לויטה 22%
הרכב: 
לויטה – אורן ביטון, דסה, מאבוקה – סבע, ממן, מוגרבי, ערן לוי – סילבסטר, האסלביינק, רוקאביצה
יוזמה מבורכת
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי חיפה
אפשר לשים לב שהקהל הרחב, משום מה, שוב חזר לבטוח ב-מכבי חיפה. נראה אפילו יותר מהשחקנים עצמם. הקבוצה היחידה עם 3 שחקנים בהרכב הכי פופולארי, שניים מהם הגנתיים. האסלביינק עדיין שם למרות שהוא, כמו כל ק״ש, במגמת ירידה.
השורה התחתונה פה היא שאם אתם רוצים להפתיע, אז הדרך לא עוברת במכבי חיפה. 
הקישור הוא בעצם התפקיד הכי ״מרוכז״ עם ארבעה שחקנים בטופ 6 הנבחרים, כלומר יש פה מקום גדול להימורים – או שאתם מפספסים את כל מה שכולם מרוויחים או שלהפך (לא, לא, לא, אל תוציאו את סבע!).


איך מסתדרים עם ההגנה? 

אחד האתגרים הגדולים ביותר כרגע בליגת החלומות הוא בחירת שחקני הגנה. ברגע שהחשיבות יורדת, גם משחק ההגנה נהיה רופף יותר. קבוצות שהתרגלנו שמשחקות יחסית מבוקר, פותחות את המשחק ויש לנו כמות גדולה יחסית של משחקים דו-צדדיים. 
כבכול שבוע, אעזר ביחסי הימורים של הווינר בשביל להבין מה הם חושבים שהבחירה הנכונה ביותר לקבוצות לקחת מהן שחקני הגנה ושוער. 

מה הווינר אומר לנו על הסיכויים של ההגנות לשמור על שער נקי במחזור הזה? 

  1. הפועל אשקלון 61% (נגד עכו ב׳)
  2. מכבי תל אביב 61% (נגד בני יהודה ב׳)
  3. הפועל באר שבע 55% (נגד נתניה ח׳)
  4. בית״ר ירושלים 54% (נגד ה.חיפה ח׳)
  5. מ.ס אשדוד 54% (נגד רעננה ח׳)
  6. הפועל עירוני קריית שמונה 54% (נגד סכנין ב׳)
  7. מכבי חיפה 53% (נגד מ.פ״ת ח׳)
  8. מכבי פתח תקווה 47% (נגד מ.חיפה ב׳)
  9. בני סכנין 42% (נגד ק״ש ח׳)
  10. הפועל חיפה 42% (נגד בית״ר ב׳)
  11. הפועל רעננה 41% (נגד אשדוד ב׳)
  12. מכבי נתניה 30% (נגד ב״ש ב׳)
  13. בני יהודה 35% (נגד מכבי ת״א ח׳)
  14. הפועל עכו 30% (נגד אשקלון ח׳)
בווינר ממש ״דלוקים״ על שער נקי של אשקלון מול עכו. יש בזה הגיון כמובן כי אשקלון חייבים את הנקודות בשביל להישאר עם הראש מעל המים ועכו במרחק איבוד נקודות בודד מירידת ליגה בטוחה. מצד שני, עכו חיבלה כבר בכל כך הרבה שערים נקיים צפויים העונה, כולל שבוע שעבר. אשדוד גם עם יחס טוב יחסית לשער נקי, אבל ראינו מה קרה שבוע שעבר. קבוצות הצמרת כמו תמיד יחסית למעלה, לא ברור לי איך יש בטחון כל כך גדול במכבי ת״א אחרי 4 הפסדים רצופים, נראה סוג של אפקט מכבי חיפה רק על תל אביב. אם מסתכלים על זה דרך העיניים של היחסים בווינר – נראה מחזור מאוד מאתגר להגנות ושעדיף להישאר רק עם 3.
 
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

שחקנים לשים אליהם לב –

שבוע שעבר – יותר מזל משכל עם שחר פיבן, שנפצע ויצא לפני שהנאיביות הנוראית של אשדוד גרמה להם לספוג ולכן קיבל 6 נק׳ השבוע על שמירה על שער נקי, עידן ורד עם בישול מרהיב ו-5 נק׳ ורמזי ספורי עם אינספור החמצות ו-2 נקודות בלבד.

ברניסלב יובאנוביץ` – הגנה, 6 מ׳ – הפועל אשקלון

המחזור הזה לא השאיר הרבה ברירות, אלא להמליץ על מישהו מההגנה של אשקלון. הם משחקים נגד עכו במשחק קריטי על החיים שלהם. בשאר המשחקים אין קבוצה שברור מאליו שתשמור על שער נקי. לכן אשקלון. אם כבר אשקלון, אז כנראה ש-יובאנוביץ׳. הוא לא זול, אבל לפחות יש לו קצת תרומה התקפית, הוא כבש שני שערים העונה. עוד אופציה שהיא תכלס טובה באותה מידה ועולה אותו דבר היא אייל משומר.
למה לא? כי ההגנה של אשקלון דיי פח, הוא היה מעורב במהלך הגנתי נוראי נגד חיפה רק השבוע, יש להם את השוער הכי חלש בליגה כנראה וכי עכו מאוד טובה בלהרוס מצבים כאלה.
קרדיט לעמוד הפייסבוק של הפועל אשקלון

מתן חוזז – חלוץ, 6 מ׳ – בני יהודה

אם בליגת החלומות לא היו מחליטים (בצורה דיי שרירותית יש לציין) ש-חוזז מוגדר אצלהם חלוץ ולא קשר, הוא היה מקבל את ההמלצה שלי כבר מוקדם יותר. בכל זאת, גם בתור חלוץ, הוא הרוויח אותה בתקופה האחרונה. הקשר\חלוץ שמושאל מ-מכבי ת״א לבני יהודה ירצה להרשים את קבוצת האם במשחק הקרוב. הוא תפס מקום של קבע בהרכב של בני יהודה בשבועות האחרונים והוא מספק את הסחורה. הוא מאוד תכליתי ומסוכן, מעורב מאוד במשחק ההתקפה של בני יהודה ואף כבש ובישל. מבחינה מספרית, המעורבות שלו במצבים (מסירות מפתח \ בעיטות) דומה למספרים של דיא סבע ו-ערן לוי מתחילת הפלייאוף. אם אתם רוצים להפתיע, הוא יכול להיות אופציה טובה.
למה לא? כי הוא מוגדר חלוץ. הוא מקבל רק 4 נקודות על שער ואתם מוגבלים רק ל3 חלוצים. ואלסקיס הוא עדיין החלוץ המרכזי של בני יהודה ולמרות שחוזז יותר מעורב בהזדמנויות במשחקים האחרונים את המצבים של חלוץ ואלסקיס יקבל.


מקסים פלקושצ`נקו – קשר, 7 מ׳ – הפועל חיפה

פלקושצ׳נקו פרץ לתודעה של הכדורגל הישראלי לקראת סוף עונת 2015\2016, הוא שיחק ברצף את המשחקים האחרונים בהרכב הפועל חיפה, כבש ובישל והיה נראה שהוא בדרך לפריצה. זה פחות קרה, אנחנו שתי עונות מאוחר יותר והקשר עדיין לא מוצא את עצמו קבוע בהרכב הפועל חיפה. בשבועות האחרונים, יש תחושת רנסנס קטנה לקריירה שלו, אחרי השער המצוין נגד מכבי ת״א (ד״ש לראיקו) הוא תפס מקום בהרכב ונכנס לכושר. לפלקושצ`נקו יש טכניקת בעיטה מעולה והוא באמת בועט מרחוק לא מעט, אך לא שם נגמרת התרומה שלו. הוא גם מוסר מצוין לעומק ויש לו פוטנציאל גבוה לבישולים אם ישחק.
למה לא? כי יש סיכוי שיאבד את המקום שלו בהרכב. המשחק קצת רחוק מהדד ליין אז קשה לדעת. כי הפועל חיפה נגד בית״ר שממש צריכים את הנקודות.
בהצלחה לכולם!
הפועל חיפה
קרדיט לדף הפייסבוק
ההתאחדות לכדורגל בישראל
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח