הכי נמוך שאפשר לרדת

הסיפור של אלכסיס סאנצ'ס הוא עוד קלאסיקה מבית היוצר של הכדורגל הדרום אמריקאי: מעיר מוכת עוני ופשע לפסגת הכדורגל העולמי; לתארים בברצלונה ובארסנל; לשני תארי קופה אמריקה, ישר בפרצוף של לאו מסי. הרזומה שלו, יחד עם יכולת הכדרור הפנומלית שאיתה הגיע לאירופה היו אמורים להפוך אותו לאגדת כדורגל. אז איך קרה שמכל הציפיות שהיו לגביו, הדבר היחיד שהתגשם לגביו הוא הפיכתו לבדיחה של הפרמייר ליג?

אלכסיס סאנצ'ס
Via Manchester United Facebook page

סאנצ'ס התחיל את הקריירה האירופית שלו באודינזה, אלא שמיד הושאל חזרה למולדתו לקולו-קולו שם זכה בשתי אליפויות רצופות. התחנה הבאה הייתה ריבר פלייט שם, הפתעה, זכה באליפות בעונה היחידה שלו. למה רק עונה אחת? כי בעונה לאחר מכן התחיל רשמית את הקריירה האירופית שלו עם אודינזה ובקיץ 2011 עבר לברצלונה כלהיט החדש באירופה, עמה הוא זכה בכל תואר אפשרי למעט ליגת האלופות. אחרי שלוש שנים עבר לארסנל.

הקפיצה המשמעותית בארסנל עבורו הייתה כשארסן ונגר נתקל במשבר פציעות, והפתרון שהוא מצא היה להעביר את הצ'ילאני מהאגף לעמדת החלוץ, שם כבש בצרורות. הנתונים שלו היו כל כך מרשימים, עד שהפיח אצל התותחנים תקוות אליפות. אלא שבתקופתו בארסנל הופיעו הסדקים הראשונים. בינואר 2017 הודה בהעלמות מס והיה צריך לשלם כשני מיליון יורו כולל קנס. עדיין לא משהו מיוחד בהתחשב בשאר השחקנים שהודו בעבירה זו, אבל במרץ כבר התחילו הפרשיות על המגרש, כאשר נטען שספסולו בהפסד 3-1 לליברפול נבע מבעיות משמעת ועימותים עם חבריו לקבוצה בזמן האימון. את עונת 17/18 פתח בארסנל למרות שאיפותיו לעזוב, ובאוגוסט זכינו לתמונה שלו צוחק על ספסל התותחנים בזמן שארסנל חוטפת רביעייה מליברפול.

 

בחלון ההעברות של ינואר סאנצ'ס הצליח סופסוף לעזוב את ארסנל ועבר לזירת קרבות האגו של מנצ'סטר יונייטד. הדריבליסט המהיר היה צריך להתרגל לסגנון של ז'וז'ה מוריניו, ומענה היה ביטוי מיידי בסטטיסטיקה: בחצי העונה הראשונה שלו ביונייטד הוא הבקיע שני שערים ובישל שלושה, וזאת הייתה רק הכנה לנתונים המחרידים של עונת 18/19. בכל העונה הבקיע סאנצ'ס שני שערים (אחד בליגה ואחד ובגביע האנגלי) ובישל ארבעה (שלושה בליגה ואחד בגביע). מי הציג נתונים זהים או טובים ממנו באותה עונה? ואן דייק (6 ו-4) ואמריק לאפורט (5 ו-3) הם דוגמא טובה למה שעבר על הצ'ילאני בעונה שעברה.

אם בוחנים באופן כללי מעורבות בשערים, אז שחקני הגנה כמו אלכסנדר ארנולד, רוברטסון, בנג'מין מנדי וגם הנדרסון וגונדואן משאירים אבק לסאנצ'ס. שנרד יותר נמוך? רובן נבס, הקשר האחורי בוולבס, עם 5 שערים וארבעה בישולים, ו-וויל יוז, קשר מרכזי בווטפורד עם 3 ו-5. תוסיפו לכל זה את העובדה שלאחר הפסד 3-2 לברייטון במחזור השני של אותה עונה הוא בחר לקדם את מותג הבגדים שלו באינסטגרם, ולאחר פיטוריו של מוריניו נחשף שהתערב עם מרקוס רוחו על הפיטורים. הוא זכה אגב ב-20,000 פאונד. מה שכחנו? משכורת שבועית של חצי מיליון פאונד. ספרו בתגובות מה הייתם עושים במשכורת כזאת.

 

האשמה היא לא בלעדית על סאנצ'ס. כמו שנאמר כבר בטור על שוק ההעברות הפרוע, המאמנים תולים את האחריות בסקאוטים ובהנהלה שתנחית אצלם את השחקנים הנכונים עבורם, או אלה שהם רוצים, ומזניחים את כל מה שקשור בטיפוח ושמירה על השחקנים. סאנצ'ס לא התאים לקבוצה של מוריניו, ומה שקורה עכשיו זה המשך של כדור שלג. מפלצות אגו בדמות המאמן הפורטוגלי ופול פוגבה, עוד סופרסטאר, לא היו השפעה טובה עליו. בנוסף לזה הוא לא נקי ממניירות של כוכב, וכמו שראינו בהרבה מקרים הוא לקה בחוסר כבוד ובחוסר מקצועיות, שהשתוללו בהיעדר סמכות שתעמיד אותו מקום.

הפתרון האחרון שנשמע הוא זמן בקבוצת המילואים על מנת לגרום לו לעזוב, תוך שהשדים האדומים מסכימים להשתתף בשכרו בקבוצה חדשה במקרה שיעבור. בדרך לקבוצה חדשה או האם סולשיאר בסוף יתן לו הזדמנות להוכיח את עצמו בקבוצה החדשה המתגבשת של היונייטד? תשובות בקרוב

אלכסיס סאנצ'ס
Via Manchester United Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח