החג הקדים בקטלוניה

משחק מרכזי בשעה 14:00 זה הזוי. רבבות ישראלים שומרי שבת נאלצו לוותר על הקלאסיקו בזמן שמיליארד סינים קיבלו משחק בשעת פריים טיים נוחה. הסינים עצמם לא משהו בכדורגל, אבל עובדה שהם מצליחים להשפיע אפילו על המשחק הגדול ביותר בעולם.

Spanish League - טיק טיק

אז התקבצנו כמו תמיד החבר'ה ובמקום חמין עם המשפחה אכלנו לצהריים במבה וביסלי והתיישבנו בציפייה דרוכה. יש משהו מוזר בזה שאתה יושב במתח מול הטלוויזיה, צופה במשחק שמתקיים במדינה אחרת, מרחק אלפי קילומטרים ממך, ומגיב בהיסטריה לכל מהלך דרמטי שמתרחש על המגרש. אנשים שצועקים על מסכים, אין ספק שזה הדבר הכי מצחיק שהוליד הכדורגל.

בסופו של יום, כמעט כמו תמיד, קיבלנו תמורה מלאה. היה משחק מרתק ובסופו של דבר קיבלנו חותמת על מה שהיה נראה כבר זמן מה – האלופה תיאלץ להיפרד מתוארה. נכון שכבר היו דברים מעולם, אבל המשחק הזה סיפר פחות או יותר את הסיפור של שתי הקבוצות השנה: ריאל מדריד עם כל הסגל המצוין שלה, גם כשהיא מפגינה יתרון איכותי על המגרש, מתקשה מאד לממש אותו. כשהיא טובה היא לא תמיד מספיק טובה, וכשהיא רעה היא ממש רעה.

מנגד, ברצלונה של השנה היא קבוצה חכמה ויעילה בטירוף. נראה שואלוורדה מצא את הנוסחה עם המינון הנכון בין מלחמה ומשמעת טקטית למהלכים של כדורגל שובה עין. חוסר התכלית שהיה לבארסה במשחקים רבים בעונה שעברה קיבל תפנית של 180 מעלות.

ריאל מדריד, בייל, ברצלונה, אינייסטה
Credit to "LaLiga" Facebook page

לאורך כל התקופה של זידאן כמאמן ריאל, נשמעו קולות חלוקים על תפקודו כמאמן ראשי. מצד אחד דיברו על מבחן התוצאה, על האופן בו הוא מוציא משחקניו יותר ועל האופי הנהדר שיש לקבוצה שלו. מצד שני, גם לאחר הנצחונות והתארים היו לו לא מעט מבקרים, כולל אוהדי ריאל, שטענו שיש לו יותר מזל משכל, שבהרבה משחקים הקבוצה לא הרשימה והסתמכה יותר מדי על הברקה אישית של שחקן זה או אחר. כל עוד זה עבד, והקבוצה היתה בטופ, לא נראה שזה הפריע ליותר מדי אנשים. העונה הזו התחילה לא טוב וכבר החלו ספקולציות מכאן ועד הברנבאו על מעמדו של זיזו.

לטעמי האישי זידאן כן קצת אוברייטד. נכון שאי-אפשר להתעלם מההצלחה האדירה של הקבוצה בעונה וחצי הראשונות שלו, אבל כן היו לא מעט מקרים בהם הוא טעה בניהול המשחק ובמזל גדול מאד הצליח לקחת את הנקודות. בסופו של דבר, מבחן התוצאה הוא הקובע, ובעונה הנוכחית, בינתיים זידאן נכשל במבחן הזה. ניהול המשחק שלו היום אמר הכל. במחצית הראשונה זה פחות או יותר עבד, כשריאל שלטה במשחק, אבל לא הגיעה למספיק מצבים טובים, וכשכבר הגיעה לא הצליחה לסיים אותם כמו שצריך. במחצית השניה זידאן הגיב מאוחר מדי לשינוי במהלך המשחק והוביל לקריסה של הקבוצה שלו.

השמירה האישית של קובצ'יץ' על מסי היתה הימור גדול מדי. במחצית הראשונה אמנם קובצ'יץ' עשה עבודה גדולה, אבל היה ברור שבשלב כלשהו הוא יתעייף, וכשזה קרה מסי התחיל לשחק יותר חופשי וכשריאל כבר היתה פתוחה יותר בהגנה לא היתה לה תשובה לזה. בנזמה היה חלש מאד. אני פשוט לא מצליח להבין איך אלברו מוראטה לא בריאל ובנזמה כן. רונאלדו שיחק טוב במחצית הראשונה ובשניה נגרר עם שאר חבריו למשחק מבולבל וחסר תכלית. גם ראמוס לא היה ברמתו הרגילה ומודריץ' גם הוא נחלש במחצית השניה, והנה לכם 14 הפרש מהפסגה.

ברצלונה, מסי
Credit to "LaLiga" Facebook page

מנגד, ואלוורדה ניצח את המשחק הזה בגדול. במחצית הראשונה ברצלונה בפירוש שיחקה על תיקו. מעט מאד יוזמה והתקפה, בניגוד למה שאנחנו רגילים לראות ממנה, ומנגד עמידה טקטית נכונה שנתנה לריאל ליזום אבל צופפה מאחור באופן שהצליח לתסכל את הבלאנקוס פעם אחר פעם. אני לא יודע אם זה היה מתוכנן מראש, אבל למחצית השניה עלתה קבוצה אחרת לגמרי. בארסה התנפלה בחמת זעם על ההגנה של ריאל, זידאן לא ראה את זה מגיע והקטלונים פשוט עשו במגרש מה שבא להם. סוארז, שבמחצית הראשונה שקלתי להתקשר למשטרת קטלוניה ולהכריז עליו כנעדר, פתח מבערים והתחיל לעשות שמות בהגנת ריאל. מסי הצליח לנצל את ההיחלשות של קובצ'יץ', אינייסטה המופלא התחיל לקסום קסמים עם המסירות שלו ובוסקטס היה חד וחיוני. אבל איש המשחק שלי, ללא צל ספק, הוא סרג'י רוברטו.

בעונה שעברה בברנביאו סלאלום אדיר שלו סידר למסי שער ניצחון בתוספת הזמן, הפעם הוא לא חיכה עד לרגע האחרון כדי להבריק. הוא היה נייד, חד, רעב ומסוכן. גם עשה את המוטל עליו בהגנה וגם מאד מעורב בהתקפה, כולל בישול מצוין לסוארז בשער הראשון. הוא אולי לא דני אלבס, אבל יש לבארסה מגן תוקף מצוין שכבר הוכיח לא אחת שכשצריך אותו הוא שם. חוץ ממנו ראוי לציון גם ורמאלן, שרבים העלו ספקות לגבי מידת ההתאמה שלו לברצלונה, אבל נתן משחק שקט וטוב. זה חשוב מאד לבארסה שיהיה לה מי שיכול למלא את מקומו של מסצ'ראנו.

בארסה יוצאת לפגרת הכריסמס בצורה הכי טובה שיכלה לבקש. כמו שזה נראה כרגע, קשה לראות מי תוכל לעצור את המכונה של ואלוורדה שנראית חדה וקטלנית הרבה יותר מאשר בעונה שעברה, על אחת כמה וכמה אם יהיה חיזוק נכון בינואר. בריאל זידאן יצטרך למצוא את הדרך לאסוף את הקבוצה שלו. לריאל עדיין יש סגל רחב, עמוק ואיכותי מאד, אבל משהו שם לא דופק כמו שצריך ואם לא יימצא פיתרון בקרוב גם ליגת האלופות בסכנה. ובקצב הזה, כשכבר שנה שלישית ברציפות אוהדי ריאל נאלצים לראות את היריבה הכי שנואה שלהם נותנת להם בראש אצלם בבית, מי יודע, אולי הם יפנו לממשלת ספרד ויבקשו מהם לאשר את העצמאות של קטלוניה…

ברצלונה
Credit to "FC Barcelona" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח