הזווית לקראת המונדיאל – נבחרת פולין

כעת, כשאנחנו כבר בעיצומה של החגיגה שחיכינו לה ארבע שנים ואנחנו עדיין מנסים לנתח ולהמר איך יתפתח המונדיאל ואיך יסתיים כל משחק עד רמת כמות השערים, אנחנו עדיין נוטים ללכת עם מה שהראש והנייר אומרים לנו. רובנו נוטים ללכת עם ברזיל, צרפת, גרמניה או ספרד. מדי פעם תשמעו על מישהו מסביבכם שמעז להמר על ארגנטינה או אנגליה.

אם תלכו אחורה ותעברו באדיקות אחרי המונדיאלים הקודמים, תראו שתמיד הייתה נבחרת שהוגדרה כמרעננת הרשמית של הקיץ, שגרמה לנו להבין שכל מה שחשבנו והימרנו לפני הלך לפח. נבחרת פולין הנוכחית היא מועמדת חזקה מאוד להיות המרעננת של החודש הקרוב. מאמן מנוסה, סגל מוכשר ומחובר וקהל פולני חם מאוד שיגיע לעודד את נבחרתו, יכולים לגרום לרוסיה להיצבע באדום-לבן ולאו דווקא בגלל המקומיים.

נבחרת פולין
Credit to "Poland – National Football Team" Facebook page

ביורו לפני שנתיים פולין הודחה בשלב רבע הגמר בפנדלים ע"י הזוכה פורטוגל, לאחר שבשלב הבתים לא ספגה כלל וסיימה עם אותו מספר נקודות כמו גרמניה (7). הפולנים, אחרי שני מונדיאלים שראו מהבית, מגיעים עם הרבה אמונה שהם יכולים להיות הסוס השחור.

המאמן – אדם נאבלקה

המאמן בן ה-60 מונה בשנת 2013 לתפקיד לאחר שפולין פיקששה עוד עלייה למונדיאל. עם עבודה יסודית, חיבור טוב לשחקנים וכדורגל התקפי, הצליח נבאלקה לעלות את הפולנים למונדיאל לראשונה מאז 2006. במוקדמות ליורו 2016, פולין הייתה הנבחרת האירופית שכבשה הכי הרבה שערים (33) וגם בדרך לרוסיה כבשה כמות שערים מכובדת – 28, דבר שמתאים מאוד לפילוסופיה של נבאלקה.

נבאלקה שיחק כקשר בויסלה קראקוב, הופיע כשחקן 34 פעמים במדי הנבחרת הפולנית והיה חלק מהסגל למונדיאל 78. הוא קיבל את המשרה אחרי שנים ארוכות כמאמן קבוצות, כשב-3 השנים לפני המינוי אימן את גורניק זאבז'ה. אדם לא הגיע עם הקבוצה הקטנה להישגים יוצאי דופן, אבל הביא אותה 3 פעמים למקום החמישי, מה שמשך את עיניהם של קברניטי ההתאחדות הפולנית. אין ספק שהם עשו אחלה עסקה.

אדם נבאלקה
Via UEFA Facebook Page

שחקן המפתח – רוברט לבנדובסקי

אין הרבה לחדש על הסקורר האימתני של באיירן מינכן. לבנדובסקי הוא מלך השערים של פולין בכל הזמנים עם 51 כיבושים כאשר הוא יהיה באוגוסט בסה"כ בן 30, והשנה סיים עם 41 כיבושים ב-48 משחקים בכל המסגרות. סבירות גבוהה שגם במונדיאל לבנדובסקי יראה את היכולות שלו וישפיע מבחינה מקצועית רבות על נבחרתו.

המבחן האמיתי של מספר 9 הוא האם הוא המנהיג שיכול למשוך את פולין לגבהים חדשים. החלוץ של באיירן, בתור הכוכב הגדול של הנבחרת, צריך לקחת על עצמו גם עבודה מנטלית וגם להיות המאמן של הנבחרת הפולנית על המגרש. ברגעים המאתגרים שיהיו ובטוח שיהיו כאלה, יצטרך החלוץ גבה הקומה להראות שלמרות שהוא לא רגיל להיות בפוזיציה הזאת הוא מסוגל לתת מעצמו גם בפן הזה.

בבאיירן מינכן כשיש הרבה שחקנים בכירים סביבו ומנהיגים שנמצאים במועדון כבר שנים, והוא לא נדרש להראות את היכולות האלה.



הכוכב שיכול לפרוץ – קרול לינטי

לינטי גדל בלך פוזנן ואת הופעת הבכורה שלו בנבחרת ערך בגיל 19 בשנת 2014 במשחק ידידות נגד נורבגיה. אחרי יורו 2016 נרכש ע"י סמפדוריה, שם הוא עדיין משחק. לינטי הוא קשר 50-50, כשלצד כח פיזי מרשים ויכולת לעצור התקפות של היריב משלב גם יכולת טכנית מצויינת.

הוא לא מרבה לכבוש שערים, אבל הוא כן מהווה בורג מרכזי בשאיפות של פולין למונדיאל הקרוב. עם טורניר טוב, לינטי יכול למצוא את עצמו בפנקס של לא מעט מועדונים גדולים יותר מסמפדוריה. הקבוצה האיטלקית סיימה בשנתיים שלינטי אצלה פעמיים במקום העשירי בליגה בלבד.

קרול לינטי
Via Łączy nas piłka Facebook page

מי עוד בסגל

הסגל של פולין עמוס בשחקנים מנוסים ומוכשרים, דבר שאמור לספק להם יתרון בבית אליו הוגרלו. בשער הפולנים צפוי לעמוד וויצ'ך שצ'נסני. השוער בן ה-28 שנקנה בקיץ שעבר ע"י יובנטוס מארסנל לאחר שנתיים טובות כמושאל לרומא. העונה בילה בעיקר על הספסל כמחליף לבופון, אבל כעת לאחר העזיבה של האגדה האיטלקית הוא צפוי לקבל את המושכות בשער של הגברת הזקנה.

את חוליית ההגנה גם יפארו שמות שנמצאים בכושר מצוין. הפציעה של קמיל גליק לבטח לא תקל על ההגנה הפולנית, אבל אפשרי להסתדר בלעדיו. השם המוכר הוא של מגן דורטמונד ב-8 השנים האחרונות, לוקאס פיזצ'ק.

בחוליית הקישור נמצא את גז'גוז' קריכוביאק. אמנם בשנתיים האחרונות (מאז עבר לפריס סן ז'רמן) הקשר בן ה-28 קצת בירידה לאחר שלא השתלב בענקית מצרפת והשנה ירד ליגה עם ווסט ברומיץ' כמושאל באנגליה, אבל אם נזכור את הכושר של קריכוביאק בשנתיים שלו בסביליה כאשר היה מלך התיקולים באירופה ועזר לספרדים בשושלת של שלושת הזכיות הרצופות בליגה האירופית, נקבל מושג לגבי האיכות והמשמעות שלו.

פיוטר זלינסקי הוא הכלי ההתקפי הכי מוכשר שיש לפולנים להציע בקישור. זלינסקי מגיע אחרי שנתיים נפלאות בנאפולי והוא יכול להיות המוציא לפועל בזמן שלבנדובסקי יזכה לשמירות צמודות. שם נוסף שחייבים להזכיר, גם הוא מנאפולי, הוא ארקדיוש מיליק. בשנתיים האחרונות מאז הגעתו לנאפולי סבל מיליק משתי פציעות קשות מאוד שהשביתו אותו לתקופות ארוכות, אבל כשהוא רק בן 24 הסקורר הנפלא יכול להיות הערך המוסף.

מה מחכה להם ברוסיה?

פולין הוגרלה בבית ח', הבית עם מפגש התרבויות המעניין ביותר במונדיאל ביחד עם קולומביה, יפן, וסנגל. משחק הפתיחה של הפולנים יהיה נגד סנגל (19.6), לאחר מכן יפגשו את קולומביה במשחק שמסתמן כמאבק על המקום הראשון (24.6) ויסיימו במשחק נגד יפן (28.6).

אם בוחנים את יחסי הכוחות על הנייר, פולין וקולומביה חזקות משתי הנבחרות האחרות ואמורות להיאבק על שני המקומות הראשונים, אבל הדרך כמובן לא תהיה פשוטה. במידה והפולנים יפתחו עם ניצחון נגד האפריקאים, הם יגיעו רגועים יותר למשחק המרכזי.



תסריט אופטימי: פולין מסיימת במקום הראשון בדיוק עם אותו מספר נקודות כמו קולומביה, אך עם יחס שערים עדיף לאחר שבמשחקים נגד יפן וסנגל הצליחה להבקיע יותר שערים. לאחר מכן במשחק בשמינית הגמר היא פוגשת את סגנית בית ז', אנגליה, ומנצחת בפנדלים את האנגלים שממשיכים לקרוס ברגע האמת. הסוף של הפולנים בטורניר מגיע בשלב רבע הגמר מול השכנה, גרמניה.

תסריט פסימי: סאדיו מאנה וחבורתו מנצחים את הפולנים במשחק הפתיחה. בעוד כוכב ליברפול ממשיך את העונה הקסומה שלו מהמייטי-רדס ומבקיע בשלב הבתים 4 שערים, מספר 9 הכביר של הפולנים מתרסק כאשר מסיים את המונדיאל ללא כיבושים. פולין מסיימת רק במקום ה-3 אחרי שהצליחה לנצח במחזור האחרון את יפן, מודחת עוד לפני שלב הנוקאאוט.

לבנדובסקי
Via UEFA facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח