הזווית למונדיאל – ליגת חלומות או לא להיות

המונדיאל כבר ממש בפתח ואיתו לא מעט פלטפורמות של ליגת חלומות, בראקטים, הימורים וכל מיני משחקים אחרים. ממש ברגע האמת כשאתם צריכים להחליט באיזה משחקי פנטזי אתם צריכים להשקיע ואם בכלל, אנסה לסקור את האפשרויות הבולטות ולתת מעט טיפים בכל אחת מהן. 

הפשוט והמוכר: ליגת החלומות של ערוץ הספורט (וובי)

קוד הליגה של הזווית – 116901
ליגת החלומות של ערוץ הספורט היא כנראה המשחק הפופולארי ביותר בישראל. הגירסאות של ליגת העל והאלופות הם משחקי הפנטזי שבהם משחקים המספר הגדול ביותר של ישראלים. הייחוד של החוקים בפלטפורמה של ערוץ הספורט היא הפשטות. לטוב ולרע.
הפשטות נובעת מהחוסר בספסל, תקציב שווה לכולם בכל שלב וצ׳יפים (אגע בהם בהמשך במשחקים הרלוונטיים). הבחירה שלכם בערוץ הספורט היא מהו ההרכב שלכם לכל מחזור, וזהו. יש לכם תקציב ידוע מראש בכל שלב ואתם צריכים להחליט מי ה-11 שלכם בכל מחזור. בין המחזורים בשלב הבתים יש 3 חילופים. בסיום שלב הבתים יש לכם 11 חילופים. בין השמינית לרבע 5 ואז בכל שלב שמתקדמים חילוף אחד יותר.
כלומר, אסטרטגיית החילופים שלכם לפני המחזור הראשון צריכה להתייחס רק לשלב הבתים. בשלבים מתקדמים צריך לקחת קצת הימורים על אילו קבוצות יעלו שלב כי אחרת תישארו עם שחקנים שמחוץ לטורניר, אבל עם בערך מחצית הרכב שאפשר להחליף זה לא אמור להיות מאתגר.
שיטת הניקוד היא גם יחסית פשוטה. פשוט ניקוד על כל מעורבות באירוע במשחק לפי תפקידים.
ניתן למצוא את הפירוט פה – 



היתרונות

מאוד פשוט וקל לתפעול. למרות שהמורכבות קטנה יחסית עדיין יש הרבה מקום לחשיבה נכונה ולהבדיל את עצמך מהשאר על ידי החלטות חכמות.

חסרונות 

קצת פשוט מידי. המשחק מאוד בסיסי ולא נותן יתרון ענק לאנשים שמשקיעים בו יותר. יש יותר אלמנט של מזל מאשר במשחקים אחרים.
מבחינתי, חיסרון נוסף הוא העובדה שמאוד קל לפתוח מספר רב של קבוצות. ההרשמה היא מאוד פשוטה ואפשר להגיד שאפילו מעודדת ריבוי קבוצות. המון אנשים עושים את זה באופן קבוע ולכן להתחרות באופן אינטנסיבי מאוד קשה בפלטפורמה הזו.

הפרסים 

הפרסמים של המקומות הראשונים הם טיסות למשחק ליגת האלופות. הזוכה עם עוד שני חברים, מקום שני עם חבר אחד והשלישי לבד.

שחקנים לשים אליהם לב ספציפית במשחק הזה

קירן טיפייר – 6 מ׳ – הגנה – אנגליה

המגן\ווינג בק הימני של טוטנהאם צפוי לשחק כווינג בק במערך של שלושה בלמים עבור נבחרת אנגליה, לפחות בפתיחת הטורניר. למרות שהוא מתופקד קדמי יותר משאר שחקני ההגנה של אנגליה (יאנג שאמור להיות בצד השני בכלל קשר בפלטפורמה הזו), הוא הזול ביותר מביניהם. אם עברה בכם מחשבה לקחת הגנה מאנגליה בגלל שני המשחקים הראשונים, טיפייר חייב להיות האופציה הראשונה שלכם.

ווילי קבאז'רו – 4 מ׳ – שוער – ארגנטינה

ווילי קבאז'רו- Willy Caballero
Credit to "Manchester City FC" Facebook page
הפציעה של סרחיו רומרו הכניסה לא מעט אי-וודאות באיזור השוער הפותח של ארגנטינה. ליגת החלומות של ערוץ הספורט מבחינתם חושבים שפרנקו ארמאני יהיה השוער הפותח ונתנו לו מחיר של 8. קבאז'רו, קיבל מחיר של שוער מחליף (אפילו לא אחד טוב במיוחד). בינתיים לא ברור מי מביניהם ייפתח. לקחת אותו מחזור ראשון זה קצת הימור כי באמת לא ברור מי אמור לשחק, אבל שימו לב אליו במהלך הטורניר כי הוא יהיה אופציה זולה לשוער ראשון מנבחרת בכירה לאורך כל הדרך.

החדש: ליגת החלומות של Ynet – Real Manager

שם הליגה (יש שורת חיפוש) – ״הזווית – הליגה הרשמית״
שחקן (יחסית) חדש נכנס לשכונה במונדיאל הנוכחי מבחינת פנטזי ליג בישראל. Real Manager היא פלטפוטרמה שרצה כבר והעונה התחילה קצת לצבור פופולאריות בליגת העל (מעט מאוד יחסית לערוץ הספורט). שיתוף הפעולה שלהם עם Ynet, אורי קופר, ״נתחזק בינואר״ ואחרים נתן להם הפעם דחיפה יחסית רצינית ונראה שהקהל הולך גם איתם הפעם.
החוקים במשחק פה שונים מאוד מהחוקים בליגת החלומות של ערוץ הספורט. הדבר הראשון וכנראה הכי חשוב, אין הגבלת חילופים בין מחזורים. כלומר, ההרכב שבוחרים מבחינת צבירת נקודות הוא נטו למחזור הנוכחי. שוני נוסף מאוד בולט הוא הספסל. בReal Manager אתה בוחר סגל ולא רק הרכב. יש לך בחירה בכמות השחקנים שיהיו לך על הספסל וזהו אספקט אסטרטגי מאוד מעניין. השימוש של שחקני הספסל הוא כפול. הראשון הוא ששחקני הספסל תורמים חצי מהנקודות שקיבלו לקבוצה, והשני הוא שניתן במהלך מחזור לעשות חילופים בין שחקנים שעוד לא שיחקו (למשל אם שחקן הרכב שלכם נפצע יום לפני המשחק).


התקציב שלך לבניית הקבוצה אינו קבוע. הערך של השחקנים שלך יכול להשתנות לאורך הטורניר לפי הביצועים שלהם והפופולאריות. בתור מישהו שלא שיחק עדיין בפלטפורמה הזו קצת קשה לי לחזות איך זה ישפיע על האסטרטגיה של ניהול קבוצה בטווח היותר רחוק, אך נראה שדווקא יש היתרון בבחירת שחקנים פופולאריים בשלב מוקדם בשביל שלא תצטרכו לשלם יותר בהמשך. כנ״ל לגבי שחקנים זולים שנראה שהרבה לוקחים (יש את המידע הזה באתר).
שיטת הניקוד גם בה ייחוד מסויים. למשל – יש ניקוד שונה על בישול בין התפקידים השונים ויש ניקוד על עצירות של שוער ולא רק על שער נקי והניקוד על שער נקי הוא לא רק של שוערים ושחקני הגנה. אני ארחיב על הנקודה האחרונה – שחקני הגנה ושוערים מקבלים 8 נקודות על שער נקי, שחקני קישור 4 והתקפה 2. כלומר, גם בבחירת השחקנים ההתקפיים יש לקחת בחשבון את עניין הסיכוי לספיגה של הקבוצה. בנוסף, ה״יחס״ בין ניקוד לשער נקי של שחקני הגנה ופעולות התקפיות נוטה במשחק הזה לכיוון שער נקי (8 מול 6 על שער של חלוץ למשל לעומת 4 ו-4 בערוץ הספורט). זה כמובן ״מתאזן״ כי גם התקפיים מקבלים ניקוד על שער נקי, אך צריך להבין זאת ולנצל את עניין זה.
  • אני ממליץ לקרוא בעיון את החלק ״כללי המשחק״ ולא להתבסס רק על מה שכתבתי

היתרונות

עם הספסל, ערך משתנה של שחקנים ופרסים בכל מחזור (עוד לא נגעתי בזה) – יש פה שילוב מעניין של משחק אסטרטגי בטווח הרחוק יותר ומשחק שגם אם לא הלך לך בו במחזור אחד עדיין יש לך על מה לשחק ברמה המחזורית. 

חסרונות 

הצורך להסתגל לחוקים שונים לגמרי לכל מי ששיחק בפלטפורמות אחרות. יש פה כל מיני ניואנסים שכדאי מאוד לקחת בחשבון בשביל להצליח. בנוסף, אני אישית לא חובב גדול של הקונספט של אינסוף חילופים בין מחזורים. 

הפרסים 

לעומת ליגת החלומות של ערוץ הספורט, שם הפרסים הם על כל הטורניר, פה יש פרסים גם ברמת כל מחזור ושלב הבתים. הפרסים עצמם גם יחסית טובים.

שחקנים לשים אליהם לב ספציפית במשחק הזה 

בנז׳מין פבאר – הגנה – 6 מ׳ – צרפת

סידיבה פצוע ולא אמור לשחק במחזור הראשון. לעומת ליגת החלומות של ערוץ הספורט, שם ברגע שהוא חוזר אם הוא חוזר להרכב זה לא חכם להחזיק את פבאר, פה הבחירה היא למחזור בודד. פבאר הוא הזול ביותר משחקני ההגנה של צרפת, שמשחקת מול אוסטרליה ולכן בחירה טבעית.

דריס מרטנס – התקפה – 10 מ׳ – בלגיה

בלגיה, לוקאקו, הזארד
Credit to "Belgian Red Devils" Facebook page
החלוץ הבלגי נראה טוב מאוד במשחקני הכנה. בלגיה משחק ראשון מול פנמה החלשה. הייחוד של מרטנס פה במשחק הזה, הוא פער המחירים בינו לבין חלוצי ה״פרמיום״ האחרים. אם למשל בערוץ הספורט המחיר של לוקאקו הוא 13 ושל מרטנס 12, פה מרטנס עולה 10. 

של המקצוענים: ליגת החלומות הרשמית של פיפ״א

קוד הליגה של הזווית – MR861UWU
הפנטזי ליג הרשמית של פיפ״א היא כמובן לא פלטפורמה ישראלית. זוהי הפלטפורמה הפופולארית ביותר מבין כל משחקי הפנטזי מונדיאל ושם תתחרו מול מיטב המוחות בעולם. למי שבעניין של משחקי פנטזי בינלאומיים, החוקים והשיטה במשחק הזה מאוד דומים למשחק הרשמי של ליגת האלופות, וקיימים לא מעט קווי דימיון עם המשחק הרשמי של הפרמייר ליג.
במשחק לא מעט דברים שצריך לקחת בחשבון בבניית הקבוצה שלכם ומאוד מומלץ בה לחשוב מראש על תוכנית מסויימת להמשך. המשחק גם הוא כולל ספסל, אך השוני פה הוא שהספסל אינו תורם נקודות כלל. מה שכן, ניתן לעשות חילופים במהלך מחזור גם אחרי ששחקן הרכב כבר שיחק, כלומר חלק מהאסטרטגיה היא לשים בהרכב שחקנים שלווא דווקא אתם חושבים שמגיע להם הרכב ומשחקים מוקדם, ובמקרה שהם לא תורמים הרבה נקודות להחליפם. כמו כן, גם קפטן ניתן לשנות בתוך המחזור.


עניין החילופים פה הוא גם מיוחד, במחזורים הראשונים (שלב הבתים) יש רק חילוף אחד בין מחזור למחזור. בין שלב הבתים לנוקקאוט אינסוף ואחרי זה 3, 5 ו-5. כלומר לעומת ליגת החלומות של ערוץ הספורט צריך להיות הרבה יותר מחושב בשחקנים שלוקחים כי אין הרבה מקום לתיקון עם חילופים בכל השלבים.
התוספת המרעננת שאין במשחקים המקומיים ויש לא מעט בבינלאומיים, הוא עניין הצ׳יפים. לא צ׳יפים שמיפים של אוחנה, אבל דומה. יש לכם 3 צ׳יפים שאתם יכולים להשתמש בכל אחד מהם פעם אחת במהלך המשחק.
WILDCARD
 שמאפשר לכם אינסוף חילופים במחזור שבו יש מגבלה. למשל, בין המחזור השני לשלישי בשלב הבתים כי זה מחזור שקבוצות שהבטיחו עליה לא ישחקו עם הרכב ראשון.
 
BENCH BOOST
שמוסיף לכם במחזור הזה את הניקוד של הספסל. מומלץ להשתמש בו במחזור הראשון או השני כי יש יותר שחקנים זולים שיתרמו נקודות.
 
MAXIMUM CAPTAIN
שכאשר משתמשים בו הקפטן נבחר אוטומטית להיות השחקן שצבר את מירב הנקודות במחזור הזה.

היתרונות

מאוד אסטרטגי ומעניין. יש המון שיטות וצורות לחשוב על השימוש בצ׳יפים, בספסל ובחילופים. חוץ מזה, אתם מרגישים שאתם קליינטים של דודו דהאן כי אתם משחקים בחו״ל.

חסרונות

יכול להיות מורכב מידי אם אתם פחות מכירים ואוהבים את החוקים. אם לא תכננתם מראש בהתחלה יכול להיות שתישארו מאוד מאחור. הפופולאריות הגדולה והעובדה שיש אנשים בחו״ל שלוקחים את המשחק ממש ממש ברצינות, מאוד מקשה על לשחק את זה תחרותי.

הפרסים

מאוד מרשימים (מכונית + דברים נוספים). יש גם פרסים לכל מחזור. מצד שני, כמו שאמרתי, מרוב הכמות שחקנים וכמה שאחרים לוקחים את זה ברצינות אין מה לחלום על זה.

שחקנים לשים אליהם לב ספציפית במשחק הזה

תומאס מולר – קשר – 9.5 מ׳ – גרמניה

קלוזה מולר גרמניה
קרדיט לדף הפייסבוק "FIFA WORLD CUP"

דווקא במשחק שבו לא מעט שחקנים שבאינטואיציה שלנו היינו אומרים שהם קשרים, מולר, מלך השערים מהשחקנים הפעילים במונדיאל הזה, מוגדר קשר. ההגדרה של באנקר.

גוילרמו וארלה – מגן – 4.5 מ׳ – אורוגוואי

אם לא יהיו הפתעות, וארלה אמור לפתוח בתור מגן ימני בהרכב של אורוגוואי. לאורוגוואי יש בית יחסית נוח. וארלה עצמו הוא שחקן שמאוד אוהב לעלות ולתרום להתקפה. למרות כל זאת, הוא קיבל תמחור של שחקן ספסל מנבחרת ביניים. אם לא תהיה הפתעה ופתאום מקסי פריירה ייפתח במקומו, וארלה צריך להיות אצלכם בהרכב, אורוגוואי משחקים מוקדם, אז מקסימום תחליפו אותו אם הוא לא משחק בסוף.

משחקים נוספים:

אני מודה שקצת ״שרפתי״ אותם מבחינתי ברגע שראיתי שאפשר לקבל תוספת תקציב על זה שאתה מזמין חברים. בכללי מבחינת הפלטפורמה נראית פחות מקצועית. 
נחשב משחק מצוין. אם משום מה הנ״ל לא מספיקים לכם אני כן ממליץ עליו.
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח