ההעברות המעניינות של ינואר 20 – חלק ב'

את האלאנד, אריקסן, ברונו פרננדש, ברחווין, אמרה צ’אן ודני אולמו כולם כבר מכירים ברמה כזאת או אחרת. אבל הנה הסיפור מאחורי כמה העברות מעניינות בפרופיל קצת יותר נמוך מהשמות מהשורה למעלה. חלקן צבעוניות, חלקן מרגשות, ועל חלק מהשחקנים שבטור יש סיכוי שתשמעו יותר בקיץ הקרוב.

לחלק א'

 

סאנדר ברגה – מגנק לשפילד יונייטד 

מי אתה: קשר אחורי נורבגי בן 22, עבר מגנק לשפילד יונייטד תמורת 21 מיליון יורו.

איפה הייתה ומה עשית: הענק הנורבגי (1.96) עבר בינואר 2017 מואלרנגה המקומית לגנק, שם השתלב בהדרגה בשתי עונותיו הראשונות בקבוצה, עד שבעונה שעברה הפך לאחד השמות החמים באירופה בעמדתו שהיה חלק מרכזי מאוד בקבוצה שזכתה באליפות בלגיה, לראשונה מאז 2011 אז עוד שיחק במועדון אליניב ברדה.

ברגה שיחק העונה עם הקבוצה בשלב הבתים של ליגת האלופות (פתח בכל המשחקים) נגד ליברפול, זלצבורג ונאפולי והספיק להשתתף ב-23 משחקי ליגה. למרות גילו הצעיר יש לו כבר 20 הופעות ושער בנבחרת נורבגיה.

בקצרה: בעיניי, זה השידוך המושלם. שפילד יונייטד שעושה עונה ענקית בפרמיירליג ויכולה אפילו להגיע לליגת האלופות בעונה הבאה הודות לעונש שחטפה מנצ'סטר סיטי, קיבלה גושפנקה למעמדה החדש בכדורגל האנגלי עם הגעתו של פרוספקט על כמו ברגה, שחקן שלפני שנתיים כאשר הייתה בליג 1 היא יכלה לחלום עליו רק בפיפא או בפוטבול מנג'ר.

מנגד, ברגה מגיע לליגה הטובה בעולם ולמקום חם עם כריס ווילדר המאמן הנהדר שמוציא 300% משחקניו, ואם השידוך הזה יצליח, ולדעתי אין אופציה אחרת – השמיים הם הגבול עבור שני הצדדים.

עוד משהו: יום לפני שהצטרף לשפילד, בילי שארפ, חלוצה הותיק של הקבוצה שר שיר על ברגה בהקלטת וואטסאפ:

השיר רץ ברחבי הממלכה וברשתות החברתיות, ויומיים אח"כ בהופעת הבכורה שלו, כל האוהדים של שפילד כבר שרו לו כאילו הוא יליד שפילד:

החיבור בין הצדדים באמת יוצא דופן עד כה.

 

מרקוס רוחו ממנצ'סטר יונייטד לאסטודיאנטס

מי אתה: מגן ובלם ארגנטיני בן 29 עם מנוי לחדר הטיפולים של מנצ'סטר יונייטד. עבר ממנה בהשאלה עד סוף העונה לאסטודיאנטס, קבוצת נעוריו.

איפה הייתה ומה עשית: בגמר מונדיאל 2014 מרקוס רוחו היה המגן השמאלי הפותח של נבחרת ארגנטינה. אחרי שהציל את נבחרתו עם שער קריטי נגד ניגריה במחזור הנעילה את של שלב הבתים ונתן טורניר מונדיאל טוב בברזיל שהצטרף לשנתיים מוצלחות מאוד במדי ספורטינג ליסבון, היה נראה לרבים שרוחו עומד בפני פריצה גדולה ואולי יהפוך לאחד השחקנים הטובים בעולם בעמדתו.
חודש אחרי אותו גמר, מנצ'סטר יונייטד שילמה 16 מיליון יורו לספורטינג ליסבון על המגן ונראה היה שהמועדון שעבר עונת בלהות תחת דיוויד מויס מצא שחקן בגרף עלייה שיכול לעזור לו לחזור לתלם.

אבל כמו הקריירה של גיבור המרקנה 2014, מאריו גצה, שדעכה בגלל סיבות בריאותיות גם זו של רוחו נעה בקווים מקבילים בגלל נסיבות די דומות והוא שותף ב-76 משחקי ליגה בלבד בחמש עונות בגלל ריבוי פציעות.

בקצרה: רוחו חוזר הביתה ללה פלאטה כדי לשקם את הקריירה שלו ולעזור לקבוצה במאבקי הליגה עבור הכרטיס לקופה סודאמריקנה בעונה הבאה. יהיה מעניין לראות אם רוחו יצליח להשתקם ולחזור לאולד טראפורד מהדלת הקדמית, או שמא ההשאלה הזו היא תחילת הסוף של הקריירה האירופית שלו.

עוד משהו: רוחו הוא יליד לה פלאטה וזכה עם הקבוצה באליפות ובגביע הילברטדורס. לא סתם האוהדים מתרגשים מאוד משובו הביתה.

 

ראול דה תומאס – מבנפיקה לאספניול

מי אתה: חלוץ ספרדי בן 25 שעבר מאלופת פורטוגל לנועלת הטבלה בספרד תמורת 20 מיליון יורו – שיא מועדון.

איפה הייתה ומה עשית: הופעה אחת בגביע בעונת 2014/15, זאת מנת חלקו של ראול דה תומאס בשבע השנים בהם היה שייך לריאל מדריד, המועדון בו גדל.

בעונה שעברה דה תומאס חווה את עונת הפריצה שכה ייחל לה – אחרי שנתיים פוריות בהן הפציץ בליגת המשנה במדי ויאדוליד וראיו ואייקנו, דה תומאס עלה ליגה עם הקבוצה משכונת ואייקס שבמדריד, כבש 14 שערי ליגה כולל נגד קבוצת האם, הרשים מאוד והפך למלפפון חם בקיץ. בקיץ, ראיו נפרדה מהכוכב כשמי שמקבלת 20 מיליון יורו מבנפיקה על שחקן ששיחק אצלה משחק אחד הייתה ריאל מדריד.

בבנפיקה דה תומאס לא הצליח לשחזר את היכולת כשכבש 3 שערים בלבד ב-17 הופעות, מאכזב למדי, ואספניול, שעוברת עונה מסויטת כשהיא נמצאת בסכנת ירידה ממשית לליגת המשנה לראשונה מאז 1993/94, זיהתה את ההזדמנות ושברה את שיא ההעברות שלה בשביל להנחית את הסקורר.

בקצרה: 4 גולים ב-4 משחקי הבכורה שלו באספניול. יותר בקצרה מזה?

עוד משהו: מראול (טאמודו) עד ראול (דה תומאס) לא היה כראול?

ראול דה תומאס, אספניול
Credit to "RCD Espanyol de Barcelona" Facebook page


ברונו ג'ימיראייש
 – מאתטליקו פרננסה לליון

מי אתה: קשר אחורי בן 22 שעבר תמורת 20 מיליון יורו מאתלטיקו פרננסה הברזילאית לליון.

איפה היית ומה עשית: ב-2019, כשהוא רק בן 21, נחשב ברונו ג'ימיראייש לקשר האחורי הכי טוב בליגה הברזילאית כשנבחר לנבחרת העונה.
העונה הוא המשיך לבסס את מעמדו כאחד הכישרונות הבכירים בדרום אמריקה, וארסנל, אברטון ובנפיקה היו חלק מהשמות שהוזכרו כמועמדות לקלוט אותו ולשים עליו ארגז כדי להבטיח שלא יפספסו אותו. אבל כולן כשלו במשימה. עם 8 הופעות בנבחרת הצעירה של ברזיל, ברונו הלך על בטוח ובחר בליון. באופן מסורתי, ליון משמשת כקרש קפיצה לכישרונות צעירים, גם מקומיים וגם זרים, אך עכשיו עם הגעתו של שחקנה האגדי, ז'וניניו פרמבוקאנו לתפקיד המנהל המקצועי – כנראה שכישרונות ברזילאים ישימו את ליון גבוה יותר בסדר העדיפויות שלהם ממה שהיה נהוג עד היום.

ברונו לא מגיע לבד לליון. מצטרף אליו כישרון אלמוני בשם קמילו שמגיע מפונטה פראטה הקטנה מברזיל, אבל מי שארה את מרטינלי בן ה-18 שמככב בארסנל והגיע מאיטואנו מהליגה הרביעית בברזיל, מבין שבמדינת כדורגל ענקית כמו ברזיל אפשר לדלות כישרונת מכל חור. השניים מצטרפים גם לקשר הצעיר ז'אן לוקאס שהגיע מפלמנגו בקיץ וכבר הספיק לרשום כמה משחקים טובים בליון העונה.

בקצרה: ברונו נכנס לחור שיותר אחריו לוקה טוזאר שיעזוב בקיץ להרטה ברלין. טוזאר עצמו נכנס בהצלחה לחור שהותיר גונאלון (על עזיבתו כתבתי פעם טור באתר) וברונו יקווה להשתלבות דומה, שגם תקדם את הקבוצה שנמצאת בעונה רעה וגם תוביל אותו בעתיד לאחת מהאימפריות של היבשת, כפי שצופים לו בברזיל.

עוד משהו: לליון יש כבר 7 ברזילאים בסגל – ברונו, ז'אן לוקאס וקמילו עליהם כבר סיפרתי, מרסלו הבלם, פרננדו מרקאל המגן – בלם, רפאל המגן הימני וגם טיאגו מנדש הקשר האחורי.
שחטאר דונייצק מי?

 

ג'ארוד באוון – מהאל סיטי לווסטהאם

מי אתה: שחקן התקפה אנגלי בן 23 שעבר מהאל סיטי מהצ'מפיונשיפ לווסטהאם מהפרמיירליג תמורת 17 מיליון פאונד + 7 מיליון בונוסים פוטנציאלייפ.

איפה היית ומה עשית: לפרקים אתם תרגישו כאילו מדובר בקופי פייסט ממספר 3 ברשימה, ראול דה תומאס.
באוון במשך השנתיים וחצי האחרונות קרע רשתות במדי האל סיטי בצ'מפיונשיפ והיה ברור שהמעבר לפרמיירליג הוא עניין של זמן אחרי שכבש העונה 17 שערים ובישל עוד 6 במדי האל הבינונית.

באוון, שיכול לשחק גם בכנף ימין, גם כחלוץ 9 וגם כחלוץ שני, כבש בסה"כ 54 שערים ובישל 16 נוספים בכל תקופתו בהאל, ו-ווסטהאם המתוסבכת שנקלעה למאבקי התחתית שמה עליו בסוף חלון ההעברות החורפי את הכסף בתקווה שיושיע אותה מירידת ליגה אפשרית, שיכולה להיות אסון עבור הפטישים.

בקצרה: לבאוון יש 7 הופעות פרמיירליג במדי האל סיטי מעונת הירידה לפני 3 שנים, אז היה כישרון לא מוכר בן 20.
עכשיו הוא חוזר לפרמיירליג מהדלת הקדמית עם הר של ציפיות ולחץ על הגב שלו.

עוד משהו: כשהיה בן 17 הושאל באוון להרפורד יונייטד מהנשיונל ליג – הליגות הלא מקצועניות באנגליה.
המועדון כבר לא קיים היום והוקם מחדש תחת השם הרפורד FC כשבלוגו של המועדון מופיע הכיתוב United forever, זכר למועדון שהתפרק.
באוון כיום בפרמיירליג, הרפורד בליגה השישית.

ג'ארוד באוון
Credit to "West Ham United" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח