הדרך, השיטה והחזרת האמון: כך הביא אנדי הרצוג את אירופה לישראל.

// מאת שי לוגסי

"הביאו מאמן חסר ניסיון שלא אימן קבוצה בחיים"

"עוד מאמן זר שיכשל פה"

"משחק הגנתי ואפור"

אלו רק חלק מהמשפטים הקוטלים של התקשורת הישראלית לאחר הפסדה של נבחרת ישראל, במשחק הבכורה על הקווים של אנדי הרצוג כמאמנה החדש, בפתיחת שלב הבתים של ליגת האומות נגד אלבניה בחוץ. והיום, כעבור שמונה משחקים רשמיים כמאמנה של נבחרת ישראל, שכללו ארבעה משחקים בליגת האומות ועוד ארבעה משחקים בפתיחת קמפיין מוקדמות יורו 2020, אפשר להגיד דבר אחד בוודאות: אנדי הרצוג לא סתם עוד מאמן ובטח שלא מפגין חוסר ניסיון.

אנדי הרצוג, ווילי רוטשטיינר
קרדיט לדף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל בישראל

המאמן האוסטרי החזיר את אהבת הקהל לנבחרת לאחר שאבדה בקמפיינים הכושלים של אלישע לוי ואלי גוטמן. מאמן שמהאימון הראשון התווה דרך, משמעת, אופי, החזרת השמחה לנבחרת ובעיקר מאמן שיודע מה הוא רוצה מעצמו, ובמיוחד מהשחקנים שלו ולא מאמן שמחליף כל זימון עשרות שחקנים ומשנה שיטות כמו בקמפיינים קודמים.

מבחינת שיטה, הרצוג ידע שהבעיה העיקרית של נבחרת ישראל לאורך השנים הייתה בהגנה והדבר הראשון שהוא עשה היה לעבור למערך 5-3-2: עיבוי מסיבי בהגנה ומערך של חמישה שחקנים שיצמצמו את הסיכוי שהנבחרת תספוג שערים ותהיה יותר מאורגנת מאחורה, כי כיום בכדורגל הישראלי יש מחסור ענק בבלמים והדבר ניכר בקמפיינים האחרונים. עוד דבר שהרצוג עשה בנבחרת הוא החזרת רוח הלחימה שכבתה בשנים האחרונות, לדוגמא, בשני הקמפיינים האחרונים, ברגע שישראל ספגה שער ונכנסה לפיגור היא לא יצאה ממנו ולו פעם אחת. לעומת זאת, אצל הרצוג הצליחה הנבחרת לחזור למשחק בשלושה מתוך ששת המשחקים בהם נקלעה לפיגור- סממן לדרך ולרוח החדשה שהכניס המאמן האוסטרי בשחקנים שלו.

 

לאחר שהוכיח הרצוג שהוא לא רק מאמן בעל אופי, אלא גם מאמן בעל סמכות ואצילות בעיני השחקנים, שמדגישים כמעט בכל ריאיון שבנבחרת הנוכחית, לשם שינוי, יש אווירה ושקט יותר מהקמפיינים הקודמים, הוא גם הוכיח כי הוא יודע לטפל בנושאים נפיצים ומעוררי מחלוקת כאשר ווילי רוטנשטיינר והוא החזירו את ערן זהבי לנבחרת. למרות שלאחר התקרית עם סרט הקפטן רוב האוהדים והתקשורת הישראלית לא רצו לראות את הסקורר לובש שוב את מדי הנבחרת, השניים, למרות כל רעשי הרקע, החזירו אותו ונתנו לו בחזרה ביטחון והרגשה טובה. בתמורה לכך זהבי החזיר להם בענק עם פתיחת מוקדמות יורו 2020 אדירה – הוא הבקיע שבעה שערים בארבעה משחקים ומוביל את ישראל בינתיים למקום השני בבית.

הרבה שנים לא היה פה מאמן כמו אנדי הרצוג שלמרות כל המגבלות של הנבחרת לומד להוציא מהם את המיטב ובנוסף יודע להתוות דרך ולהחזיר לה את האופי שאבד לה בשנים האחרונות. אני בטוח שעם קצת שקט תעשייתי לנבחרת ובמיוחד לאוסטרי, האחרון עוד יוביל את ישראל לטורניר גדול.

קרדיט לדף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל בישראל
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח