האם מכבי תל אביב צריכה להשאיר את מיכה ואצילי בקבוצה?

// מאת משה חיון

אין אוהד ספורט שלא שמע על פרשת הכדורגלנים והקטינות שמסעירה כבר יותר מחודש את המדינה, אבל בשביל שניישר קו, הנה הסבר קצר: שחקני מכבי תל אביב, עומר אצילי ודור מיכה, קיימו (על פי החשד) יחסי מין עם בנות 15, שכידוע הן מתחת לגיל ההסכמה במדינת ישראל. הנושא נמצא תחת חקירה אשר בסופה יוחלט האם יש להעמיד את השחקנים לדין בזמן שהשניים "הוצאו לחופשה זמנית" על ידי הקבוצה עד לתום הבירור המשפטי בנושא.

דור מיכה, מכבי תל אביב
קרדיט לצלם דין מיארה

 

עכשיו עולה השאלה – במידה ויקבע לאחר החקירה כי אין יסוד לעילה פלילית, האם הם צריכים לחזור למכבי תל אביב. בנושא הזה הדעות חלוקות. ישנם אנשים שחושבים שבמידה והשחקנים לא יועמדו לדין אז הם צריכים לחזור למועדון, חלק אחר מהאנשים חושבים שגם אם אין עילה פלילית, מבחינה מוסרית המעשה פסול וכיוון ששחקני כדורגל הם מודל לחיקוי ושמוסר וערכים צריכים לבוא לפני הכדורגל, מכבי תל אביב צריכה לשחרר אותם. לצורך הדיון, נניח שאין מעשה פלילי בהתנהגות השחקנים וניכנס לשאלה האם הם יכולים לחזור למועדון או שמיטש גולדהאר, הבעלים של הצהובים, אכן צריך לשחררם.

אני מסכים עם הטענות שהמעשה אינו מוסרי ואני מקווה שהשחקנים (וכל אדם בעצם) לא יחזרו עליו שוב פעם. כמו שטוענים רבים, השחקנים היו צריכים להבין את המשמעות של המעשים שלהם, את ההשפעה שלהם על אנשים, אוהדים, נערות ועל השם הטוב של הקבוצה וכמובן שגם על המשפחות שלהם, אבל אני חשוב שבמידה והשחקנים לא יואשמו הם יכולים לחזור לשחק במכבי. לדעתי הם יכולים לחזור כי בסופו של דבר התפקיד העיקרי של שחקני כדורגל הוא לשחק כדורגל (לפחות מבחינתי) ואם הם אנשים טובים זה בונוס, אבל זה לא הפרמטר המרכזי ששחקן נבחן בו. כמובן שהם מודל לחיקוי והם לא היו צריכים לעשות את המעשה הזה, אבל היו מקרים קשים יותר וקבוצות סלחו לשחקנים או ניסו להעביר מסר חינוכי בבית.

 

הנה כמה דוגמאות. קארל מלון, הפורוורד האגדי של יוטה ג'אז, הכניס להריון אישה בת 13 ושיחק במשך 19 שנה בנבא. כרים בנזמה, החלוץ הצרפתי של ריאל מדריד, הואשם בסחיטת מתיאו ולבאונה, חברו לנבחרת צרפת, ולמרות שהושעה מהנבחרת נשאר בריאל מדריד והוא משחק שם עד היום. פרנק ריברי, צרפתי גם הוא, היה בסיטואציה דומה לזו של מיכה ואצילי, כשקיים יחסי מין עם קטינה בלי לדעת שהיא קטינה והמשיך לשחק בנבחרת צרפת ובבאיירן מינכן. רובין ואן פרסי, חלוץ העבר ההולנדי, הואשם באונס בעת ששיחק בארסנל ואף ישב בכלא שבועיים (לבסוף נסגר התיק והוא שוחרר), אבל חזר כמעט מיד לשחק במדי קבוצתו הלונדונית. ויש דוגמאות רבות נוספות.

אכן, מיכה ואצילי עשו מעשה לא מכובד, וכנראה שלעולם לא ייזכרו כמוסריים במיוחד (גם אם לא יואשמו בפלילים בסוף), אבל לדעתי, ולנוכח מקרי עבר בקבוצות גדולות (שאת חלקם תיארתי כאן), הם לא צריכים להיענש בלהיחתך מהקבוצה. לעניות דעתי, יש לעשות הפרדה בין מגרש הכדורגל לבין מעשי האדם מבחוץ, כל עוד הם לא פליליים.

אני מניח שלא מעט אנשים יחלקו על מה שרשמתי כאן, ואני מניח שיהיו אנשים שיסכימו איתי. בכל מקרה זאת דעתי, אולי תסכימו איתה ואולי לא. בכל מקרה, אם אפשר, אל תמהרו לזרוק האשמות וכינויים מעליבים למעורבי הפרשה לפני ההחלטה הסופית בעניין התיק (לא לאצילי ומיכה וכמובן לא לנערות).

דור מיכה, עומר אצילי, מכבי תל אביב
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי תל אביב
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. אין שום צורך לסלק אותם מהקבוצה בגלל המקרה הזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח