דרוש שינוי במערך הבלאנקוס

ריאל מדריד הגדולה של שנת 2017 הסתמכה בעיקר על מערך 4-3-3 באמצעות שלישייה קידמית מהקטלניות בעולם, ושלישיית הקישור הטובה והיעילה ביותר בעולם, אבל מאז, הפציעות שפוגעות בכשירות חלק משחקני המפתח, הרכש הלא מספק של הקבוצה הלבנה במדריד, והרוטציה שמבצע זידאן מאלצים את המאמן הצרפתי לשחק במערך בטוח ובנאלי של 4-4-2 כשרונאלדו משמש כחלוץ שני ליד בנזמה, ובקישור משחקים 4 קשרים – קרוס, מודריץ, קאסמירו ואיסקו, והמערך הזה פשוט לא עובד, כי הוא יוצר עומס, בלאגן ואי סדר במרכז המגרש.
למרות שלפעמים זה נראה מצוין והמשחק נראה זורם, בנתיים השינוי במערך פוגע מאוד בקבוצה ופוגע במעמדו של זידאן ושל ריאל מדריד העוצמתית שהכרנו בשנים האחרונות.

ריאל מדריד - זינאדין זידאן
Credit to "Real Madrid C.F".Facebook page

לדעתי הפיתרון הוא לעבור למערך 3-5-2 כאשר 3 הבלמים הם ווראן, ראמוס וואייחו, 5 הקשרים הם קאסמירו מודריץ ואיסקו, שחקני הכנף יכולים למלא קראבחל ומרסלו שגם ככה נמצאים רוב הזמן למעלה, ו2 חלוצים מקדימה רונאלדו ולסירוגין בנזמה ובייל. דרך אגב, בייל יכול לחרוש את אגף שמאל כמו שעשה מצוין בעבר בטוטנהאם.

ריאל מדריר מערך

במערך כזה, איסקו יהיה מוצב מתחת לחלוצים כפליימקר, מודריץ וקאסמירו מחפים מאחור, וכך ריאל יכולה להשתלט על מרכז השדה בקלות מבחינה הגנתית וגם התקפית יצירתית. ההגנה תהיה יותר יציבה עם פחות הפקרות, כי זה נראה לפעמים שכל חטיפת כדור של היריב הופכת למצב מסוכן ליד השער של נבאס, קאסמירו ימשיך להיות הגרזן במרכז ויפסיק לחפות על מרסלו כל הזמן בצד ההגנתי מה שיוצר חורים במרכז המגרש.

מערך של 3-5-2 לדעתי יחזיר את ריאל להיות קטלנית והתקפית יותר, יהיה יותר חופש לאיסקו לבצע קסמים מאחורי החלוצים ויתן חופש לשחקני הכנף לעלות ללא חשש קדימה.

Spanish League - טיק טיק

עכשיו רק צריך שזידאן ישנה את התפיסה שבה הוא דובק בקנאות, שמה שהצליח לו בשנתיים האחרונות יצליח שוב, ויתחיל לשנות את המערך של הקבוצה במיידי. כי במועדון כמו ריאל מדריד אין מקום ליותר מידי קרדיט, גם עבור זידאן.
כי בסופו של דבר, המועדון הוא יותר גדול מכל שחקן ומאמן של הבלאנקוס.

ריאל מדריד פודקאסט פרק 4
Credit to "Real Madrid C.F".Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח