דני אבדיה לאן?

דני אבדיה. כמה שמענו את השם הזה בשנתיים האחרונות? אי אפשר באמת לספור. בצעדי ענק ההבטחה הישראלית הגדולה יוצא לדראפט 2020 בציפייה להיבחר באחד מחמשת המקומות הראשונים בדראפט, כשלכל אחת מהקבוצות אותו יבחרו יש יתרונות וחסרונות אותם ירגיש מהרגע בו ילבש את מדי הקבוצה שתשים עליו את ידה.

אבדיה הצעיר מגיע לדראפט בכושר מצוין, כשבמהלך החודשים האחרונים עובד קשה מאוד בכל יום לשפר עמדות לקראת הערב הבחירה, וכמה שאדם סילבר יקרא בשמו יותר מוקדם, כך יגדלו הציפיות ממנו, ו7 מיליון אוהדים חדשים יצטרפו לאותה הקבוצה שתבחר בו.

השאלה הגדולה, שעולה כמעט בכל יום בתקשורת וברשתות החברתיות, היא מי תהיה זו שתבחר בו? אז בכתבה זו, אנסה לעשות סדר, בעד ונגד לכל קבוצה שמחזיקה באחת מחמש הבחירות הראשונות בדראפט 2020, לפי סדר הבחירה כמובן.

דני אבדיה, מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

 

מינסוטה טימברוולבס: בחירה ראשונה

בעד: כי אין תחושה טובה יותר מלהיבחר ראשון בדראפט. הכבוד העצום שמקבל השחקן שנבחר בבחירה הראשונה הוא עצום, בטח כשאתה מגיע מביצה קטנה במזרח התיכון כמו מדינת ישראל היפה שלנו. הטי-וולבס מנסים למצוא את דרכם לצמרת ה-NBA ומחזיקים בכשרונות צעירים כמו קארל אנתוני- טאונס ודיאנג'לו ראסל, שני חבר'ה עם פוטנציאל להפוך לסופרסטארים אמיתיים בליגה, שעל הנייר נראה שחסר להם הגרוש ללירה כדי להפוך את הקבוצה ממינסוטה למכונה משומנת, ומנצחת, ואבדיה, שיושב כיום על העמדה המבוקשת ב-NBA, הלו היא עמדת הפוינט פורוורד, יהיה תוספת נפלאה בכדי לרוץ את המגרש כפי שלא הרבה קבוצות בליגה יכולות לעשות.

נגד: מה שעולה חייב לרדת. כמה פרוספקטים צעירים כבר ראינו שנבחרו במקום הראשון והפכו ללעג בקנה מידה היסטורי בליגה הטובה בעולם? די הרבה. הלחץ שיש לך כילד בן 19 שנבחר במקום הראשון בדראפט לא עושה טוב לרוב הצעירים הללו, וחלקם כבר הודו כי היו מעדיפים להיבחר מאוחר יותר, מכיוון והלחץ הכריע אותם. בנוסף, במינסוטה הצעירה אין כרגע אופק רציני מדי לפלייאוף וכל המערכת מתנהלת בעצלתיים ולא כפי שאמורה להתנהל קבוצת ספורט מקצוענית.

 

גולדן סטייט וריירס: בחירה שנייה

בעד: אם הוצאתי רגע את גרג פופוביץ' וסאן אנטוניו מהדיון, אפשר לקבוע שגולדן סטייט היא המקום הטוב ביותר להתפתח בו כשחקן כשלא ברור מה הפוטנציאל שלך. מעבר לסטייל והריגוש שבלשחק ליד שניים מהקלעים המבריקים בהיסטוריה, שחוזרים להסתער על הליגה בעונה הקרובה, לאבדיה תהיה מערכת תומכת שמצטיינת בהפיכת לימונים ללימונדה, וללימונדה נהדרת. כולנו יכולים לפנטז בשביל הילד שהקואץ' הבא שהוא יתאמן עבורו יהיה סטיב קר, שכבר פורסם שהתלהב ממנו מאוד באימון סגור שערך אבדיה עבור צוות האימון של הווריירס ולנו נותר רק להחזיק אצבעות שבפלייאוף הקרוב נראה תוצרת כחול לבן ראש בראש מול הכוכבים הגדולים בעולם. וחשוב לזכור: מדובר במרתון, לא בספרינט. לשחק 25 דקות בערב בקבוצות תחתית בליגה לא בהכרח יתרום לו יותר מאימוני קליעות עם סטף קרי וקליי תומפסון, בהדרכתו של הקלע האהוב על מייקל ג'ורדן.

נגד: כשאתה משחק בקבוצת שרצה ריצות פלייאוף עמוקות, זה או שאתה בפנים או שאתה בחוץ, אבל ממש בחוץ. שימו לב בחזרה לבועה העונה איך מספר השחקנים שנעלמו מהרוטציות בקבוצות גדל, כי הם פשוט לא הצליחו לעמוד בקצב ומדובר בשחקנים מקצוענים שמשחקים, חלקם שנים, ב-NBA ושום דבר לא מבטיח כי הפרוספקט הצעיר יצליח לעמוד בקצב של סטף קרי והחבורה הקשוחה שלו, שכבר עברה פלייאוף אחד או שניים בהיסטוריה שלה. בנוסף לכך, ישנו דריימונד גרין, שאם אתה לא חבר עבורו, אתה כנראה אויב, וגרין ידוע בעשיית חיים קשים לרוקיז ושחקנים חדשים בקבוצה. הלחץ, הרוטציה ותחושת הנחיתות שעלולה להגיע באימונים, מסוגלת להזיק לו עד כדי כך שלא ישאר תקופה ארוכה באחת הקבוצות המרשימות של העשור הקודם, שאמורה לחזור לעצמה לגמרי העונה.

סטפן קרי, קליי תומפסון
Credit to "Golden State Warriors" Facebook page

 

שרלוט הורנטס: בחירה שלישית

בעד: לקבל משכורת ממייקל ג'ורדן בכבודו ובעצמו, לא נשמע דבר רע, אפילו אם מדובר באחת הקבוצות הגרועות בליגה, אי פעם. אין ספק שדני הצעיר יקבל דקות משמעותיות בשרלוט וניסיון הוא אחד המורים הטובים של המשחק, כמו גם ביטחון שמגיע עם כל דקת משחק ב-NBA. כשהשחקנים העיקריים איתם אבדיה יתמודד על מקום בחמישייה הם מיילס ברידג'ס וניקולא באטום המבוגר, אפשר לחלום על 15-20 דקות בממוצע לערב, וזה לא בלתי אפשרי.

נגד: כי זה שרלוט פאקינג הורנטס, המקום אליו כדורים כתומים הולכים בשביל למות. מועדון ללא עבר ושעתידו לוט בערפל (מאוד מקווה שמייקל ג'ורדן לא קורא את הטור הזה). קבוצת הכדורסל המקצוענית בשרלוט לאורך ההיסטוריה גירדה את התחתית בליגה וגירדה את הפלייאוף פעם באף פעם, כך שהדבר הכי טוב שיכול לצאת מכך ששרלוט יבחרו באבדיה, הוא טרייד למקום בו יוכל לקבל דברים נוספים חוץ ממשכורת ודקות משחק ריקות מתוכן, כי גם אם תקלע 30 נקודות בכל ערב (אמן) ותפסיד ב-31 נקודות הפרש, עדיין הפסדת.

 

שיקגו בולס: בחירה רביעית

בעד: הבולס מאז הימים של דריק רוז ומעט אחריו ג'ימי באטלר, עוד מחפשים את הדרך לחזור לימים יפים יותר שכבר חוו, אך כרגע נראים די תקועים בתהליך, כשזאק לווין הנהדר לוקח על עצמו הרבה יותר מדי לאורך כל משחק, בעיקר בגלל שאין מי שיעזור לו, עם כל הכבוד ללאורי מארקנן. על פניו, לסגל של שיקגו יש עתיד לא רע בליגה, עם זאק לווין קובי ווייט ו-ונדל קרטר ג'וניור? You can do a lot worse. למרות שככל הנראה אם הבולס יבחרו בו, כשכבר שמו על אבדיה עין בתחילת עונת הכדורסל הקודמת, התהליך שם יהיה ארוך בכדי להפוך לקבוצה ששווה משהו אפילו במזרח, התוצאה תהיה שווה את זה כשהבולס יהפכו, אם יהפכו, לכוח משמעותי במזרח.

נגד: שנים אנחנו שומעים על ה"פרוסס" שנערך בפילדלפיה בניסיונותיה להגיע להישגים משמעותיים, אבל באותה נשימה ראינו איך זה נגמר בסוויפ נוראי בבועת הפלייאוף באורלנדו. שיקגו עוברת בשנים האחרונות פחות או יותר את אותו תהליך, רק בפחות הכרזות ורעשים ובקיץ האחרון גם עברה מתיחת פנים בהנהלה בשביל לנסות ולהמשיך לשפר. אך למרות השורות האחרונות, לא נראה שמישהו יצליח להוציא הרבה מדי מהקבוצה בעיר הרוחות אליה אבדיה עלול להגיע ולהיתקע בבינוניות למשך תקופה ארוכה של חוזה רוקי. בשיקגו כל העיניים נשואות לרגע בו אנתוני דייוויס יחליט שנמאס לו מלוס אנג'לס והוא רוצה הביתה ופחות לדראפט, ולכן, להיבחר בשיקגו כרגע בעיקר אומר להמתין בסבלנות שמשהו טוב יקרה בקיץ 2022.

 

קליבלנד קאבלירס: בחירה חמישית

בעד: אם תלכו שש או שבע שנים אחורה ותגידו לי שיש לי אופציה לשחק ביחד עם קווין לאב ואנדרה דראמונד, אני אקפוץ על המציאה וכך כנראה גם היום. העמדות הגבוהות ב- NBA אומנם איבדו קצת מערכן בשנים האחרונות (ונראה שעושות קאמבק אחרי הפלייאוף האחרון), אך יש המון מה ללמוד מהגבוהים בליגה הטובה בעולם. תוסיפו לכך את דריוס גארלנד וקולין סאקסטון, שמחזיקים את הכדור ומנהלים את המשחק? ודני שלנו יכול להפוך למוציא לפועל לא קטן בקליבלנד, בשיטת תזרוק ותיהיה יפה. הקאבס חסרים סטאר קוואליטי בטירוף, כיאה לעיר בה הם משחקים ואבדיה יוכל לגרום לעיר האפורה להתאהב בו אם יעבוד קשה וישקיע, וזה אנחנו יודעים שהוא יודע לעשות.

נגד: מה אתם אומרים, דיוויד בלאט יבחר באיזה עמדה? אין ספק שלמדינת ישראל וקבוצת הכדורסל המקצוענית של קליבלנד יש היסטוריה, חלקה טובה וחלקה פחות, אבל כל זה לא אמור לשנות לאבדיה שינסה להיות הכי מקצוען שיוכל למרות הקולות שישמע מארץ ישראל הקטנה שיגידו לו לא ללכת לשם כי הם "בוגדים". הקאבס, למרות בחירות לוטרי גבוהות רבות, לא תמיד הצליחו למקסם את הפוטנציאל של כל אחת מהן, דוגמא קיצונית לכך היא אנתוני בנט (מישהו יודע מה שלומו היום?) ודוגמא פחות קיצונית לכך היא הרכז קולין סאקסטון, שנבחר גבוה בדראפט, אבל נשאר תקוע ברמת המשחק שלו מאז שנכנס לליגה.

אם בסופו של דבר יגיע לקליבלנד, אבדיה יצטרך להתמודד עם הרבה ביקורת על ההחלטה מארץ ישראל, וציפיות גדולות מהקבוצה שכבר תקופה ארוכה משוועת לשחקן ורסיטלי שידע לעשות כמה דברים על המגרש, לא רק לכדרר, למסור, לקחת ריבאונד או לעשות נקודות, אלא קצת מכל דבר ואם יצטיין במשהו מהם, מה טוב. אך השורה התחתונה היא שקליבלנד, גם בעונות הקרובות, לא צפויה לפתוח מסכים רבים מדי בבתים של צופי NBA אדוקים, ומשחקים שאינם משודרים בליגה לרוב נראים יותר כמו משחקי אימון מאשר משחקי כדורסל, בטח בקבוצת תחתית, שלא שואפת לעשות פלייאוף בזמן הקרוב.

Credit to "deniavdia8" Instagram account
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח