בעקבות הגביע האבוד – לקראת פתיחת גביע הקונפדרציות

חובבי הכדורגל בעולם מרבים לעקוב אחרי משחק הכדור הפופולרי מדי יום, בין אם זה במסגרת הליגה במדינתם, בליגת האלופות או בטורנירי הנבחרות הבינלאומיים, אך למרות זאת, ישנו גביע אחד שמרבה להיעלם מעיניהם של הצופים האדוקים, והוא גביע הקונפדרציות, שיחל היום בשעה 18:00 במשחק בין רוסיה המארחת לניו-זילנד. הטורניר מתרחש מדי ארבע שנים, כשנה לפני הגביע העולמי במדינה המארחת שנקבעה, ומפגיש בין האלופות מכל היבשות, אלופת העולם והמדינה המארחת.

גביע הקונפדרציות
Credit to "FIFA Confederations Cup" Facebook page

הנבחרות מחולקות לשני בתים – בבית א׳ ישחקו רוסיה, ניו-זילנד, פורטוגל ומקסיקו, בעוד בבית ב׳ ישחקו גרמניה, קמרון, צ׳ילה ואוסטרליה. בהמשך הנבחרות ישחקו בשלב חצי הגמר כשהראשונה בבית א׳ תפגוש בשנייה בבית ב׳ ולהיפך, בדרך לגמר בו תתמודדנה הנבחרות על הגביע.

כאמור, בין הנבחרות המשתתפות בטורניר זה מופיעים כמה שמות גדולים וחזקים כמו צ׳ילה, גרמניה, פורטוגל, מקסיקו ורוסיה, אך גם נבחרות קטנות וחסרות ברק כמו ניו-זילנד, קמרון ואוסטרליה. בשל כך, מארגני הטורניר אינם הצליחו למכור את מלוא הכרטיסים לאף אחד מהמפגשים בטורניר, וצפויים אף להתקיים מספר מפגשים עם כמות צופים דלה ביותר – בעיקר בשל חוסר של הנבחרות המשתתפות, שמתבטא בסגלים צעירים וחסרי כוכבים.

גרמניה, למשל, תחסר את מרבית כוכביה, בניהם נוייר, הומלס, בואטנג, אוזיל, קרוס ומולר. אך, בשל העומק האדיר שלה נזכה בכל זאת לצפות על המסכים בצעירים נהדרים כדוגמת סאנה, קימיך, דראקסלר, וטימו ורנר שסיפק עונה מופלאה בהפתעת העונה RB לייפציג.

פורטוגל, לעומתה, החליטה ללכת על כל הקופה למרות החשיבות הפחותה של הגביע הזניח, בניסיון לזכות בתואר נוסף לאחר אליפות אירופה הסנסציונית בקיץ שעבר, ולשם כך היא זימנה לסגל שייסע לרוסיה את כל התותחים הכבדים שלה – מהכוכב הבלתי מעורער כריסטיאנו רונאלדו, שמגיע בכושר נהדר ולאחר שזכה עם קבוצתו ריאל מדריד באליפות ובליגת האלופות בסיום עונה אדיר, ועד פפה, מוטיניו, קווארסמה ונאני. הגישה של הסלסאו הופכת אותם לאחת הפייבוריטיות בטורניר, אם לא הגדולה ביותר – בטח כאשר בסגל שלה נמצא אחד הווינרים הגדולים ביותר של הכדורגל העולמי כיום.

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו. יוסיף עוד תואר?
Credit to "FIFA Confederations Cup" Facebook page

כמובן שלא ניתן להספיד גם את המארחת רוסיה, שזימנה לטורניר הביתי סגל על טהרת הליגה המקומית הטובה, וכוללת בין היתר את מלך שערי הליגה, פיודורסמולוב, את השוער הנהדר אקינפייב ואת גלושקוב שהיה בורג משמעותי באליפות הסנסציונית של ספרטק מוסקבה. האדומים יזכו לתמיכה של אוהדים רבים, שיהיו הרוב המשמעותי ביציעים, דבר אשר יספק להם דחיפה מנטלית בגביע חסר החשיבות העולמית.

טענה נוספת של המתנגדים לגביע זה היא שהוא אינו משקף כלל את המונדיאל העתיד להתרחש באותה מדינה, שכן – היקף הטורניר הוא קטן בהרבה, כולל כוכבים הרבה פחות גדולים ובעקבות כך גם הרבה פחות צופים, וההיערכות בהתאם. בנוסף, גם יכולת הנבחרות אינה משקפת כלל את יכולתן בגביע העולמי הבא. ניתן לראות כך בשלושת הטורנירים האחרונים, בהם זכתה ברזיל (שיקום מי שזכר את העובדה הזו), ובכל זאת לא הגיעה אפילו לגמר באף אחד מגביעי העולם שלאחר מכן, כולל בזה הביתי.

התצוגה הנהדרת של ברזיל מול ספרד בגמר גביע הקונפדרציות האחרון, שלא סייע לה להגיע לגמר המונדיאל הביתי בשנה שלאחר מכן

לסיכום, גביע הקונפדרציות, למרות שאינו נמצא בראש מעייני אוהדי הכדורגל בעולם, הוא הזדמנות טובה לזהות צעירים מרעננים ומוכשרים, לצפות בכדורגל תחרותי גם בחודשי הקיץ המשמימים, ואולי גם לראות את רונאלדו מניף תואר נוסף.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח