בין מסי למראדונה – על 5 כדורגלנים ארגנטינאים נשכחים ששיחקו בליגת העל

שניה לפני שלאו מסי, קון אגוארו והחברים הנוצצים של נבחרת ארגנטינה עולים לדשא של אצטדיון בלומפילד המחודש, זהו זמן טוב לעלות נשכחות ולספר על 5 כדורגלנים ארגנטינאים נשכחים ששיחקו בליגת העל.


דייגו קרוסה

מה עשה בחיים?
זכה עם בוקה בליברטדורס ובגביע הביניבשתי ז"ל, שיחק גם בבטיס ובניולס, ראסינג ולז וקולון במולדתו. 2 הופעות בנבחרת ארגנטינה בשנת 2000. נפצע במונדיאליטו בקטאר בו זכתה נבחרתו.

מה עשה בארץ?
31 הופעות במכבי חיפה בעונת 2007/8, עונת החולצה השחורה ועונתו האחרונה של רוני לוי בקדנציה הראשונה. לא הותיר חותם מיוחד, לא נשאר לעונת האליפות שבאה אח"כ והתחנן ללכת כבר באפריל, אבל מקורות יודעי דבר מספרים כי קרוסה עדיין מסתובב ברחובות רוסאריו ומספר שהוא זכה עם מכבי חיפה בגביע הטוטו האחרון שלה.
סתם, הוא לא.
אבל זה באמת קרה. ד"ש לרנה לימה.

 

לוסיאנו דה ברונו

מה עשה בחיים?
שיחק במלא מלא קבוצות בארגנטינה, הבולטות שבהן הן ראסינג ולאנוס.

מה עשה בארץ?
הייתי בן 9 כשדה ברונו היה בישראל. אולי זאת הנוסטלגיה, אולי זה המצב של הפועל תל אביב כיום, אבל אני חושב שגם בשנים טובות יותר הפועל תל אביב לא הייתה מסרבת לשחקן כמוהו.
חוץ מזה, בעונה אח"כ גיא לוזון שחרר אותו בטענה שהוא לא מתאים, מה שאומר שהוא כנראה היה שחקן ממש טוב…

דה ברונו כבש בכל המסגרות 7 שערים כשהבולטים שבהם היו שער נהדר מול בית"ר בגביע הטוטו וכמובן שער השוויון נגד הפועל אשקלון בגמר גביע המדינה שהסתיים בניצחון של האדומים בפנדלים.

הקהל האדום מאוד אהב את דה ברונו וגם חיבר לו אחלה שיר שחקן, אבל כאוהד מכבי חיפה אני מחויב לצדק ההיסטורי ואציין שאף טיל של דה ברונו לא הרעיד את חיפה.
חוץ מזה, אחלה שחקן, באמת. כיף להיזכר.


בראיין גרזיצ'יץ'

מה עשה בחיים?
שיחק 3 משחקים בארסנל. הארגנטינאית.

מה עשה בארץ?
אפשר לדבר על זה שהוא הצטיין בקריית שמונה וזכה איתה באליפות. אפשר להזכיר את זה שהוא קיבל 56 כרטיסים צהובים בתקופה שלו בישראל. אפשר לדבר על הגול נגד מכבי ת"א במדי הפועל חיפה או על העונה הפחות טובה בהפועל תל אביב, אבל חייבים לדבר על זה שב-2014/15, אחרי שחתם במכבי פ"ת והתאחד עם רב"ש – בראיין גרזיצ'יץ' פשוט נעלם. אין אזכור של הבנאדם בשום מקום. משחקן ליגה לגיטימי – לאבדון. כל היודע על מקום הימצאו מוזמן לפנות למערכת הזווית ולשתף אותנו בממצאים.


פאבלו ברנדאן

מה עשה בחיים?
הסתבך כמעט בכל מועדון ארגנטינאי אפשרי, כיכב בליגה הרומנית והיה חניך של רוני לוי פעמיים. זכה באליפות עם אונריאה אזרצ'יני ז"ל ובגביע עם סטיאווה. היה זר העונה ברומניה ב-08/09.

מה עשה בארץ?
כבש שער אחד בליגה ואחד בגביע, ניפק כמה רגעי קסם, אבל בעיקר נראה כבד מאוד ולא הותיר חותם מיוחד, למעט פסקת הכדורגל ישראלי הכי קלישאתית שקראתי בחיים: קרדיט לוואלה! ספורט, אופיר סער וענבל מנור

פסקה ברנדאן

 

כריסטיאן פביאני

מה עשה בחיים?
לפני בית"ר – שיחק בלאנוס בארגנטינה ובפלסטינו(!!!!) בצ'ילה. אחרי בית"ר שיחק בקלוז' וזכה איתה באליפות רומניה, שיחק בריבר פלייט וכבש שני שערים ומשם המשיך להמון קבוצות קטנות בארגנטינה, כולל אינדפנדיינטה ריבדביה במדיה כבש שער מחצי מגרש.

מה עשה בארץ?
אם עם ברנדאן הייתי עדין – אז במקרה פביאני אי אפשר להסתיר. הוא סבל מעודף משקל. כמה עודף משקל? החלוץ הגיע לארץ כשהוא שוקל לא פחות מ-102 קילו. לדעתי זה יותר ממה ששקלו יצחקי ובן שושן באותה התקופה. ביחד.

על הדשא שיחק פביאני שישה משחקים בלבד, לפני ששוחרר סופית לקראת חודש ינואר.
בהמשך העניק בארגנטינה ראיון הזוי בו טען שבית"ר היו השמאל והפועל תל אביב הימין וטען שישראל היא גן עדן לשחק בו ושינתה לו החיים.
ללא ספק, שווה אזכור…

כריסטיאן פביאני
Credit to Fifa.com
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח