אל תשתיקו את רוי קין

רוי קין נודע כשחקן שלא לוקח שבויים על המגרש. הוא מדורג במקום ה-25 בכמות הכרטיסים הצהובים בתולדות הפרמייר ליג ובמקום ה-4 בדירוג האדומים. למרות (יש שיגידו בזכות) המשחק הקשוח והאלים של האירי, הוא הפך לאחד השחקנים האהובים ביותר בתולדות מנצ'סטר יונייטד ולקפטן הנערץ של השדים האדומים.

בשנים האחרונות משמש קין כפרשן בערוץ סקיי ספורט במשחקי הליגה האנגלית, ונדמה שהוא ממשיך לכסח שחקנים גם בחליפה ולא רק על כר הדשא.

רוי קין. קרדיט לדף הטוויטר FAIreland

 

למה אני מספר לכם את זה? שאלה טובה. בשבוע שעבר דווח שמנצ'סטר סיטי התלוננה בפני רשת סקיי ספורט, בה קין מועסק, על כך שהוא כינה את שחקנה קייל ווקר "אידיוט". באותו מקרה גם אמר שהמגן הימני של הסיטיזנס משחק כמו "תאונת דרכים". התחנה לא הגיבה לפרסום, אבל הכריזה שהפרשנים רשאים להביע את דעתם על מה שקורה במגרש, כלומר הגנה בעקיפין על קין.

זו לא הפעם הראשונה בה קין בוחר במילים לא סטנדרטיות בעבודתו כפרשן. על דוד דה חאה אמר ש"היה רוצה לתת לו אגרופים". את הארי מגווייר ודה חאה הוא "לא היה מעלה על האוטובוס בחזור, שיקחו מונית למנצ'סטר. אני נגעל". על כל קבוצתו לשעבר אמר ש"אין שם גברים ואין שם איכות". אלה כמובן לא המקרים היחידים בהם ביקר שחקנים וקבוצות. נדמה שאת מנצ'סטר יונייטד הוא מרבה לקטול יותר מאשר מועדונים אחרים, משום שזו הקבוצה שאיתה הוא מזוהה והוא רוצה שתצליח.

הלוואי שהתחנה תדחה את התלונה שהוגשה נגד קין ותדחה כל תלונה דומה בעתיד. לא יתכן שתפגע זכותו של פרשן להביע את דעתו על שחקן כלשהו או קבוצה כלשהי. אם דבריו של קין היו פוגעניים באופן חריג או בעלי רקע גזעני היה לסיטי קייס, אולם דבריו של האירי אינם חורגים מהתחום הסביר של חופש הביטוי. על הקבוצה או השחקן לקבל את הביקורת או להשיב, בשום מצב לא להשתיק את הדובר. מי שלא רוצה שידברו עליו מוזמן לרדת מכר הדשא ולא להגיע למשחקים.

קייל ווקר. צריך להיות מסוגל להתמודד עם ביקורת. קרדיט לדף הפייסבוק Manchester City
Print Friendly, PDF & Email

6 תגובות

  1. סוף סוף תוכן איכותי שתענוג לקרוא.
    תודה רבה על כתיבה מעולה, מאוד אוהב את הטורים שלך.

  2. האהבתי

  3. נחמד

  4. חנן רוזנברג

    חשוב להגן על חופש הביטוי

  5. איתן מיכלסון

    אחלה!!

  6. וואו, בהחלט טור מדהים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח