אליסון בקר – מהמחליף של שצ'סני לאחד השוערים הטובים בעולם

// מאת רועי אורן

מבין ארבע הקבוצות שהעפילו לחצי גמר ליגת האלופות, המפתיעה ביותר ללא ספק היא רומא, שלא ספגה עדיין שער ביתי במפעל. אם מגמה זו תימשך, והיא תכבוש בגומלין מול ליברפול שלושה שערים, היא תעפיל לראשונה לגמר מאז 1984. אחת הסיבות המרכזיות לעונה ההיסטורית היא הנוכחות בין הקורות של שוער נבחרת ברזיל – אליסון בקר.

אליסון
Via AS Roma Facebook page

אליסון בן ה-25 נולד בעיר נובו המבורגו שבדרום ברזיל, שרוב תושביה ממוצא גרמני. הוא לא הספורטאי היחיד במשפחה – אמו הייתה שחקנית כדוריד ואחיו הגדול הוא גם שוער. הוא החל את הקריירה שלו באחת משתי הקבוצות הבכירות של העיר פורטו אלגרה, אינטרנסיונל. לא הרבה צפו עתיד מזהיר לבחור הרזה, אבל עם הזמן אליסון התחזק, התנפח, ובעונתו השלישית בקבוצה (2015) תפס מקום של קבע בהרכב. מי שהעלה את אליסון לקבוצה הבוגרת היה לא אחר מאשר דונגה, אחד ממאמני נבחרת הסלסאו המושמצים ביותר בשנים האחרונות.

אליסון הופיע 115 פעמים ב-4 עונות עם הקבוצה. הוא זכה עמה 4 פעמים באליפות המחוזית (קאמפאונטו גאוצ'ו), ועזר לה להגיע לרבע גמר גביע הליברטדורס ב-2015. אחרי ההופעה באותה עונה, כשבמקביל הוא עורך את הבכורה שלו במדי הנבחרת, החלו מועדונים מאירופה ובעיקר מאיטליה לחזר אחריו. יובנטוס הייתה הקבוצה הבכירה בעקבותיו ועל פי שמועות הציעה גם יותר כסף, אבל אליסון לבסוף נמכר לרומא תמורת 8 מיליון אירו, אולי מפני שלא רצה להתמודד מול בופון על חולצת ההרכב.



חז"ל אמרו פעם :"שכל ההתחלות קשות" וגם דרכו של אליסון ברומא לא הייתה סוגה בשושנים. הוא שימש כמחליף לשוער נבחרת פולין וויצ'ך שצ'סני ושיחק בעיקר בליגה האירופית. עם עזיבתו של שצסני ליובנטוס לשמש כשוער מחליף לג'יג'י בופון, הפך אליסון לשוער ראשון בקבוצה לקראת פתיחת עונת 2017-18.

נכון לכתיבת שורות אלה, הוא שמר העונה על שער נקי ב 17 משחקים במסגרות השונות, וייתכן כי כבר בעונה הבאה הוא יעבור למועדון בכיר יותר כשהכיוון יהיה כנראה לליגה האנגלית, במיוחד ליברפול וארסנל. משוער מחליף לכזה שמוזכר כאחד הטובים בעולם אחרי עונה אחת מרשימה באיטליה.

מונדיאל מוצלח של אליסון אולי יכניס שמות יותר עשירים למרדף אחריו. בזימונים הראשונים שלו בנבחרת, אליסון ודונגה ספגו ביקורת פעם אחר פעם, וטענות צפו שהמאמן מזמין אותו רק בגלל שאימן אותו באינטרנסיונל, אבל אליסון הצליח לסתום את הפה לרוב המבקרים, וגם כשהיה השוער המחליף של רומא הוא המשיך לקבל זימונים לנבחרת וקיבל את אמון הצוות המקצועי.

הוא פתח שלוש פעמים בשער הנבחרת בטורניר קופה אמריקה ב-2016, ולפני כמה חודשים מאמן הנבחרת טיטה הודיע שאליסון יהיה השוער הראשון שלו במונדיאל 2018. המתחרה העיקרי של אליסון על אפודת השוער הראשון הוא אדרסון ממנצ'סטר סיטי, שגם נותן עונה מצוינת. אדרסון ספג חמישה שערים בשני משחקים ברבע הגמר מול ליברפול. אליסון בינתיים הספיק לחטוף מהם חמישה, אבל עדיין יכול לצאת כמנצח מול היריבה האנגלית.



אבל עם כל הכבוד לעונה של אדרסון, אליסון עושה עבודה מצויינת בנבחרת, כשהוא סופג רק שני שערים בחמשת המשחקים האחרונים בהם פתח במסגרת מוקדמות המונדיאל בדרום אמריקה, אותם סיימה ברזיל במקום הראשון.

למרות שהוא ספג נגד ליברפול חמישה שערים, אין לי ספק בכך שהוא יידע להרים את עצמו לקראת המשך המאבקים בליגה האיטלקית על המקומות המובילים לליגת האלופות בעונה הבאה, וכן לקראת משחק הגומלין מול ליברפול.

אליסון נבחרת ברזיל
Via Conmebol facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח