תעלומה בשם פאקו אלקאסר

// מאת אוראל פרטוק

פאקו אלקאסר הוא תעלומה, אחת כזאת שעוד לא פתרו, הוא מופיע, ונעלם. הוא בעל פוטנציאל, שלא מנוצל. בעונה אחת הוא מכונת שערים ובעונה אחרת לא מפסיק להחמיץ.

פאקו אלקאסר, ולנסיה
Credit to "Valencia CF" Facebook page

 

אפשר להגיד שפאקו אלקאסר פשוט לא יציב ו״לפתור״ את התעלומה, אבל אז איך תקראו לשנתיים הנהדרות שלו בולנסיה? (2014-2016), בהן כבש 29 שערים (14 בעונת 14/15 ו-15 בעונת 15/16) ורשם 14 בישולים (6 בעונת 14/15 ו-8 בעונת 15/16). מצד אחד אפשר להבין את החלוץ, בכל שנותיו בנוער היה מהמצטיינים והיה חלק מכל נבחרות ספרד הצעירות, וכשהגיע הרגע הגדול והמיוחל, כשקיבל אלקאסר את ההזדמנות בקבוצה הבוגרת ואף כבש במשחק הידידות מול רומא במסטאייה, באותו ערב מאושר אביו, שליווה אותו, קיבל התקף לב ואיבד את חייו.

למרות האבידה הכואבת והחופשה ללא הגבלה שקיבל מהמועדון, בחר אלקאסר לא להוריד את הראש וחזר לאימונים כבר שבוע לאחר המקרה. הספרדי בהחלט לא הוריד את הראש כשקצת יותר משלוש שנים לאחר המקרה כבש שער בכורה בנבחרת הבוגרת והפך לתקווה הגדולה של הקהל בולנסיה והוכיח כי הוא לוחם ענק. מאז המקרה הנורא, לאחר כל שער שלו נוהג פאקו להניף שתי אצבעות לשמיים וללחוש: ״זה בשבילך, אבא״.

 

לאחר שפרץ, הבקיע, בישל, הניף אצבעות וכבש את לב הקהל, הגיע פאקו אל האתגר החדש בברצלונה. כשהיה נראה שהקריירה רק בעלייה ואין דבר שיעצור את הילד שרק רוצה להגשים את החלום של אביו, הפריצה של הכוכב העולה נעצרה. אלקאסר לא הצליח לשחזר את היכולת מולנסיה, הרבה להחמיץ מצבים וכבש 8 שערים ב-27 הופעות בכל המסגרות בעונתו הראשונה בקטאלוניה, כמות טובה ביחס לדקות שקיבל, אך לא מספיק טובה בשביל הקהל של הבלאוגרנה. הקהל הקטאלוני היה מאוכזב מהאיש שאמור להוות גיבוי ללואיס סוארז והתקשורת הספרדית קטלה את הילד המוכשר. לצערו, גם את העונה לאחר מכן סיים פאקו בצורה דומה כשכבש 7 שערים ב-23 הופעות בקבוצה.

בעונת 2018/19, הנוכחית, החליט פאקו אלקאסר שהגיע הזמן לעצור את הנפילה והחליט להוכיח את עצמו במדים אחרים. החלוץ הספרדי יצא לדורטמונד בעסקת השאלה עם אופציית רכישה וקיווה לפרוח כמו קודמו בדורטמונד, מיצ׳י באטשואיי, שגילה את עצמו מחדש במדים השחורים צהובים.

השילוב של אלקאסר לשוורצגלבן היה מושלם ומיידי, החלוץ כבש 9 שערים ב-8 הופעות בלבד כשעלה ב-4 מהם מהספסל ובנוסף הרשים גם במדי הנבחרת עם שלושה שערים בשתי הופעות. במשחקו השמיני בקבוצה, עלה אלקאסר מהספסל במצב של פיגור 2-1 מול היריבה השנואה באיירן מינכן, ו-14 דקות בתוך המשחק הספיקו לכשרון הספרדי לכבוש ולנצח לקבוצתו את ההתמודדות.

פאקו אלקאסר, דורטמונד
Credit to "Borussia Dortmund" Facebook page

 

בהנהלת דורטמונד הבינו שלא כדאי לפספס את ההזדמנות והחליטו לבצע מחטף, הגרמנים מימשו את האופציה בסך 23 מיליון יורו על החלוץ והעבירו אותו רשמית לשורותיהם על חוזה ארוך טווח לחמש השנים הבאות. העתיד היה שוב נראה ורוד עבור אלקאסר, אך שוב חזר על עצמו סיפור ההיעלמות, לאחר החתימה על החוזה הקבוע בדורטמונד כבש פאקו רק חמישה שערים מתוך 18 משחקים, ורק במחזור הליגה הנוכחי כבש, לאחר שב-8 משחקי הליגה האחרונים שלו לא הצליח למצוא את הרשת.

נראה שבכל פעם שהחלוץ מתחיל להרגיש מחוייבות, הוא נלחץ ומאבד קור רוח מול השער. כשהגיע לברצלונה ופתאום נכנס לדמות של שחקן בקבוצה גדולה ״שכח״ השחקן את היכולות שלו. כמובן שהבעיה לא טמונה באופי השחקן, מכיוון שגם כשבכל אירופה בחנו מקרוב את פתיחת העונה המדהימה שלו, המשיך החלוץ בקצב המדהים. אך ברגע שחתם על החוזה ארוך הטווח שוב הוא נתקע.

 

כפי שנכתב לעיל, פאקו אלקאסר הוא לוחם. אחד כזה שמתגבר על כל צרה. ליגת האלופות ככל הנראה אבודה לדורטמונד לאחר ההפסד מול טוטנהאם במשחק הראשון מתוך שניים, אך חלום האליפות ההיסטורית עדיין חי, הוא יצטרך להתגבר על בעיית המחויבות שלו ויהיה חייב לעזור לקבוצתו בהמשך העונה שמתקרבת לסיומה, סוף שיכול להיגמר בזכייה באליפות על חשבון באיירן מינכן.

פאקו יקווה לעשות דבר בלתי נשכח ולזכות באליפות עם דורטמונד לאחר שש שנים רצופות בהם באיירן שלטה בליגה ללא עוררין. כרגע הפער הצטמטם ומצב הנקודות בין הקבוצות שווה, בעיקר בעקבות היכולת שירדה אצל פאקו אלקאסר ודורטמונד כולה. אך אם יכבוש וימשיך בהגשמת החלום, שוב יניף פאקו שתי אצבעות אל השמיים וילחש: ״זה בשבילך, אבא״.

פאקו אלקסאר דורטמונד
הבינגו של הצהובים-שחורים – אלקאסר. Credit to "Borussia Dortmund" Facebook page.
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח